Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Podle průzkumu ECDC je současná průměrná čtrnáctidenní míra výskytu na 100 000 obyvatel v Chorvatsku 33,7. To znamená, že Chorvatsko má v současné době nejpříznivější epidemiologickou situaci ve srovnání s ostatními středomořskými destinacemi. V pobřežních oblastech, které jsou vyhledávanými turistickými cíli, jsou navíc zaváděna další epidemiologická opatření týkající se větších shromáždění včetně přísných kontrol, aby se omezila možnost šíření infekce covid-19.
Aktuálně tráví v Chorvatsku svou dovolenou na 860 000 turistů, z toho 740 000 tvoří cizinci. Většina návštěvníků se nyní nachází na Istrii, v oblasti Kvarnerského zálivu, ve Splitsko-dalmatské oblasti či Zadarské župě. Číselné údaje dokládají, že zahraniční návštěvníci vnímají Chorvatsko jako bezpečnou destinaci dobře připravenou i na velké množství turistů.
„Během prvních šesti měsíců od začátku roku zaznamenáváme dobré výsledky, pokud jde o turistický provoz, který je přibližně o 50 procent vyšší než ve stejném období loňského roku. Zatím nás navštívilo asi 4,5 milionu turistů, kteří realizovali více než 23 milionů přenocování. To je jistě výsledkem dobré přípravy na tento turistický rok, ve kterém jsme připravili řadu opatření a postupů, díky nimž se Chorvatsko stalo bezpečnou destinací,“ říká ministryně cestovního ruchu a sportu Nikolina Brnjac.
Už během příprav na tento turistický rok, v němž stále trvá pandemie, zařadilo Chorvatsko bezpečnost a zdraví spoluobčanů a hostů na první místo. Proto byl spuštěn projekt Safe Stay in Croatia a zavedena „Národní značka bezpečnosti“, která zajišťuje bezpečné procesy v rámci celého turistického ruchu.
Chorvatsko je také jednou z prvních zemí, která zahájila v dubnu tohoto roku očkování pracovníků v cestovním ruchu, což představuje vedle projektu Safe Stay in Croatia další záruku turistům a návštěvníkům, že Chorvatsko splňuje všechny předpoklady pro bezpečnou dovolenou.
„V Chorvatsku pobývá v současné době okolo 55 tisíc českých turistů. Od počátku roku navštíivilo Chorvatsko 336 tisíc hostů z České republiky, což představuje 53% nárůst ve srovnání s předchozím rokem, a uskutečnili 2,19 milionu přenocování,“ uvádí Dubravko Miholič, ředitel zastoupení Chorvatského turistického sdružení pro Českou republiku a Slovensko.
Aktuálně jsou pracovníci v oblasti cestovního ruchu proočkováni ze 70 % a nově se nyní mohou nechat zdarma očkovat proti Covidu-19 v Chorvatsku společně s místními obyvateli také zahraniční návštěvníci, takže i čeští turisté se mohou nechat během své dovolené bezplatně naočkovat, pokud to nestihli doma.
„Pozitivní je také skutečnost, že byla prodloužena platnost očkování ze 7 na 9 měsíců po druhé dávce, takže i Češi naočkovaní mezi prvními na začátku roku tak budou moci nadále cestovat do Chorvatska s očkovacím certifikátem,“ dodává Dubravko Miholič.
Přehled testovacích míst v Chorvatsku:
https://www.croatia.hr/sites/default/files/2021-07/HTZ_2021_EN_Covid_testni-centri.pdf
Přehled testovacích míst na Istrii:
https://www.istra.hr/en/business-information/itb/covid19/available-testing
Veškeré informace o předpisech a možnostech vstupu i o tom, jak bezpečně a zodpovědně cestovat do Chorvatska, pravidelně aktualizuje Chorvatské národní turistické sdružení na webových stránkách:
https://croatia.hr/cs-CZ/koronavirus-2019-ncov-otazky-a-odpovedi
Více informací na:
https://croatia.hr/cs-CZ a https://www.safestayincroatia.hr/cz
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.