Čeští turisté označí 60 kilometrů tras v Baťově brazilském městě

Český klub turistů označí svým systémem zhruba 60 kilometrů cestovatelských tras v brazilském městě Batayporã, které založil český podnikatel Jan Antonín Baťa. Informoval o tom koordinátor projektu Ondra Veselý. Akce se má uskutečnit v první polovině července a lze ji finančně podpořit na internetu.

České turistické značky budou sloužit v Brazílii

Projekt se podle Veselého připravuje ve spolupráci s českou krajanskou komunitou v Batayporã. „Společným východiskem okruhů bude Pamětní centrum Jindřicha Trachty v Batayporã. Pro údržbu tras vyškolíme místní značkaře a uskutečníme také přednášky,“ sdělil Ondra Veselý.

Trasy prý mají prohloubit českou kulturu a také sloužit obyvatelům k odpočinku a zábavě. Akce je naplánována na 6. až 16. července a lze ji podpořit do 22. května investicí do crowdfundingové kampaně.

Jan Antonín Baťa (1898 až 1965) byl nevlastním bratrem zakladatele obuvnického impéria Tomáše Bati. Když Tomáš v roce 1932 zahynul při letecké nehodě, zaujal v podniku jeho místo. Za jeho vedení továrna i město Zlín vzkvétaly. V roce 1941 odjel do Brazílie, kde později také zemřel. Nyní tam žije osm desítek členů jeho rodiny. V Batayporã celkem žije zhruba 11 tisíc osob.

Ilustrační foto: Juan de VonjníkovŠJů/Wikimedia Commons

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.

Číst více