Češi milují eurovíkendy, jezdí ale do jiných měst

Trh cestovního ruchu neustále roste. Po dalším rekordním létu se tento trend potvrzuje u podzimního cestování, které je ideálním obdobím pro eurovíkendy. Letiště Václava Havla v Praze v letošním září odbavilo do nejoblíbenějších „víkendových“ destinací na 265 tisíc lidí. Nejpopulárnější je opět Londýn. Informace zveřejnila ERV Evropská pojišťovna.

Po dalším rekordním létu se tento trend potvrzuje u podzimního cestování, které je ideálním obdobím pro eurovíkendy

Češi mají v posledních dvou letech enormní chuť cestovat a je běžné, že do zahraničí vyráží i čtyřikrát za rok. Po letní sezoně u moře je nejvíce táhnou západoevropská města, konkrétně Londýn, Paříž, Amsterdam, Barcelona a Milán. „Největší meziroční nárůst zaznamenala Barcelona, kam v září směřovalo o 30 procent více letů než vloni. Naopak největší propad zaznamenala Paříž, kam z Ruzyně letělo o 11 procent méně lidí,“ řekl Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny. 

Z průzkumu agentury NMS pro ERV Evropskou vyplývá, že více než polovina Čechů vyráží do zahraničí především obdivovat památky. Až 43 procent respondentů tyto cesty spojí s nakupováním. Návštěvy muzeí a galerií si Češi také rádi proloží zážitkem z lokální gastronomie. Téměř polovina z nich vyhledává restaurace a kavárny, nejčastěji podle místa, ve kterém se zrovna pohybují. Přibývá ale i dost lidí, kteří neváhají za vyhlášenou kuchyní cestovat na druhý konec města. K tomu v současné době dopomáhá řada mobilních aplikací, které mapují podniky dle lokality a hodnocení uživatelů. Každý třetí Čech dává přednost jídlu v hotelu, kde bydlí.

Naprostá většina Čechů (84 procent) jezdí na eurovíkendy s připraveným itinerářem a má tak naplánované všechny návštěvy míst a památek, ale často se jím neřídí. Ženy jsou v dodržování svého programu mnohem důslednější než muži. Téměř polovina žen uvedla, že se svého plánu drží po celý pobyt. Stejně to dělá jen třetina mužů – sice také plánují, ale nakonec vítězí pohodlí. Raději se v klidu vyspí a pak vyrazí na prohlídku města s tím, že stihnou, co stihnou. „Bez přesného plánu pak jezdí častěji starší lidé. Čtvrtina z nich uvádí, že se spíš jen tak prochází a jdou tam, kde je něco zaujme,“ doplnil Vlastimil Divoký.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více