Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
O Řecko, které je průkopníkem tzv. covidových pasů a hlásí se k jejich akceptaci, by mohl být podle cestovních kanceláří (CK) a agentur u Čechů letos ještě vyšší zájem než jindy. Jistota pravidel cestování, která budou jednotlivé země vyžadovat, je pro turisty klíčová. Řecko dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější letní destinace tuzemských cestovatelů a aktuální prodeje naznačují pokračování v tomto trendu.
Proaktivní přístup Řecka za umožnění cestování mu podle mluvčí cestovní agentury Invia ještě přidá na oblibě. „Řecko je každoročně nejčastější destinací, kam naši klienti vyráží. V roce 2019 tam odjel každý pátý, loni dokonce každý třetí,“ uvedla Andrea Řezníčková. Na letošní léto si zájezd u agentury Invia do Řecka podle ní koupily už tisíce klientů, dovolenou v něm chce strávit 30 procent zákazníků.
Covidový pas je podle marketingového ředitele CK Alexandria Petra Šatného symbolem nastavení jasných podmínek cestování. Řecko tím, že se k nim hlásí už nyní, bude mít podle něj výhodu a prodeje mohou oproti předchozím letům ještě narůst, řekl.
Počet prodaných zájezdů do Řecka na léto podle mluvčí CK Čedok Evy Němečkové značí, že i letos bude patřit k nejoblíbenějším zemím. „Navíc v současné době, kdy se již očkuje ve větší míře a připravuje se zavedení covid pasů, evidujeme denně stále vyšší počty dotazů a nových rezervací letních dovolených,“ řekla. Řecko, Kypr, Izrael podle ní uzavřely dohodu a avizují uznávání covidových pasů. Další země je budou podle ní v brzké době následovat.
Fakt, že Řecko dopředu avizovalo pravidla, za kterých bude turisty přijímat, je podle mluvčího CK Fischer Jana Bezděka dobrý signál. Řecko podle něj bude i letos nepochybně hodně žádané, žebříčku předprodejů na léto nyní vévodí, řekl. Chuť cestovat podle Bezděka nezmizela, možná právě naopak bude větší, protože loni někteří lidé kvůli pandemii na dovolenou do zahraničí nevyrazili. Nyní už si lidé ale na situaci zvykli, testování se stává rutinou, což bude mít na cestování pozitivní dopad, dodal.
Evropská komise představila návrh digitálního zeleného certifikátu, který by měl usnadnit zahraniční cesty. Postaven bude na třech kritériích – očkování, negativním PCR nebo antigenním testu a přítomnosti protilátek v těle. Podle českého ministra zahraničí Tomáše Petříčka by se certifikáty mohly v Evropě začít používat od konce května či od června.
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.