Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Baskická regionální vláda se v letošní letní sezoně opět snaží podpořit turistický ruch a zlepšit vztahy místních obyvatel s návštěvníky. Vydala proto příručku nazvanou Průvodce zodpovědného turisty, kterou rozdává v hotelech a informačních kancelářích.
Baskické desatero zodpovědného turisty doporučuje kupovat místní výrobky, platit „férové ceny“, chovat se uctivě k číšníkům či prodavačům, nepoužívat sexistické narážky či třídit odpad. Životní prostředí tohoto regionu proslulého divokou přírodou a písčitými plážemi mají turisté chránit také pronajímáním bicyklů či používáním hromadné dopravy místo aut.
Cílem příručky, vydané ve španělštině, baskičtině, angličtině a francouzštině, je pomoci zlepšit vztahy návštěvníků Baskicka a místních obyvatel. Před dvěma roky se totiž v létě v Baskicku konaly masové protesty proti turistům a v historickém centru San Sebastiánu i v dalších městech regionu se objevovaly nápisy „Tourist go home“.
Zodpovědný turista podle příručky potěší místní také tím, když se naučí nějaké slovíčko baskicky. Delší frázi ale asi nebude jednoduché si zapamatovat. Baskičtina (euskera) totiž není příbuzná s žádným z indoevropských jazyků a její původ je stále zahalen tajemstvím.
V posledních letech počet turistů v Baskicku roste, loni navštívily tento dvoumilionový region přes tři miliony turistů, což bylo o 4,4 procenta více než v roce předchozím. Baskicko je proslulé specifickou kuchyní, zvláštními soutěžemi, rozmanitou přírodou a písčitými plážemi s chladnějšími vodami Atlantiku.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.