Airbnb je v hluboké ztrátě, čeká ale výrazný nárůst cestování

Americká společnost Airbnb, která zprostředkovává ubytování přes internet, loni vykázala kvůli pandemii a jednorázovým nákladům pro vstup na burzu ztrátu 4,6 miliardy dolarů (téměř 99 miliard Kč). Tržby jí klesly o 30 procent na 3,4 miliardy USD. Firma uvedla, že díky pokračujícímu očkování čeká výrazné oživení zájmu o cestování, i když je podle ní příliš brzy na to, aby odhadla vývoj hospodaření na letošní rok. 

Společnost Airbnb loni vykázala ztrátu 4,6 mld. USD

Po prudkém poklesu turistického ruchu na začátku pandemie se v samotném čtvrtém čtvrtletí ale ztráta snížila. Obrat meziročně klesl o 22 procent na 859 milionů eur. 

Zájem o akcie firmy byl při jejím prosincovém vstupu na burzu velký a od té doby akcie výrazně posílily. Upisovaly se za cenu 68 dolarů a ve čtvrtek jejich cena činila 182 dolarů. Po zveřejnění výsledků, což bylo po skončení čtvrtečního obchodování, akcie zpevnily. Analytici čekali mnohem horší výsledky. 

Podle šéfa firmy Briana Cheskyho čísla dokládají, že Airbnb je odolný a přizpůsobivý podnik. Na vrcholu pandemie firma varovala před poklesem tržeb až o 50 procent. Za výrazně nižší propad vděčí těm zákazníkům, kteří si rezervovali byty v dojezdové vzdálenosti autem. 

Chesky při prezentaci prvních hospodářských výsledků od vstupu na burzu nechtěl kvůli přetrvávající nejistotě zveřejnit výhled na letošní rok. Úkolem firmy je podle něj se nyní na oživení cestovního ruchu připravit.

Foto: Shutterstock.com

Čtěte také: Noví pronajímatelé Airbnb jsou od začátku pandemie v zisku

 

Nejnovější články z rubriky Online

Foto: Shutterstock.com

Jak uspěje Vídeň v konkurenci porna?

Rakouská metropole přichází s neotřelým krokem na poli destinačního marketingu. Spustila vlastní profil na sociální síti OnlyFans, která je známá hlavně kvůli placenému obsahu pro dospělé. Vídeň na profilu vystaví díla, které ostatní sítě označí za...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Previo: Pracovníky hledá 65 % hoteliérů, pomoci může digitalizace

Podle ředitele společnosti Previo Pavla Kotase nyní téměř dvě třetiny hoteliérů hledají personál, nejčastěji recepční. S řešením personálních problémů podle něj může pomoci digitalizace a automatizace. Kotas to minulý týden uvedl na tiskové konferenci agentury CzechTourism. Bezkontaktní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Online vstupenky na jednom místě?

Přesnější statistiky cestovního ruchu i jednodušší nákup vstupenek. To jsou velké digitální novinky, které chystají Ministerstvo pro místní rozvoj a agentura CzechTourism. Projekt eTurista usnadní práci poskytovatelům ubytování i obcím a navíc přinese co nejpřesnější informace o tom, co se...

Číst více