×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

AČCKA: zásadní informace ve věci vysílání zájezdových řidičů do Francie

Zahraniční firmy usazené v jiné zemi EU, které vysílají své zaměstnance na území Francie, musejí dle zákona Loi Macron důsledně dodržovat mzdové a deklarační povinnosti. Dodržování předpisů podléhá přísným kontrolám úřadů a v případě porušení povinností hrozí vysoké pokuty.

AČCKA již v únoru loňského roku navázala spolupráci s partnerskou francouzskou právní kanceláří ve snaze objasnit problematiku deklaračních povinností českých cestovních kanceláří provozujících vlastní autobusovou dopravu (autobusových dopravců) při přepravě osob na území Francie. Některé otázky však zůstávaly nejasné, proto se AČCKA obrátila přímo na řídicí francouzské orgány a vyvolala jednání s francouzským ministerstvem práce a ministerstvem dopravy. Schůzka zástupců AČCKA (Roman Škrabánek, Kristýna Čamská), která se uskutečnila v říjnu roku 2019 na půdě ministerstva práce v Paříži, proběhla na vysoké odborné úrovni a drtivá většina dotazů byla z francouzské strany okamžitě zodpovězena.

Nejvyšší příslušný francouzský úřad potvrdil, že firma, která vykonává přepravu osob do Francie v režimu tzv. zavřených dveří (nástup a výstup cestujících se uskutečňuje mimo území Francie, ve Francii již nejsou k přepravě přijímáni noví cestující, typickým případem jsou např. poznávací zájezdy do Francie), nepodléhá deklaračním a dalším administrativním povinnostem vyplývajícím ze zákona Loi Macron (tato forma přepravy je právně považována za přepravu tranzitní, která je od povinností osvobozena). Oproti tomu autobusová doprava, během které je na území Francie realizován výstup či nástup nových cestujících, těmto pravidlům podléhá (např. incoming, kabotáž, pravidelná linka apod.).

Potvrzení této skutečnosti samotnými francouzskými úřady považuje AČCKA za stěžejní informaci pro většinu členských cestovních kanceláří, jež pořádají poznávací zájezdy do Francie a které současně provozují vlastní autobusovou dopravu.

Autory textu jsou:
Roberto Alejandro Salafia a
Foto: AČCKA

 

foto
Mgr. Kristýna ČamskáAsociace českých cestovních kanceláří a agentur
office/account manager
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Pražská kampaň sebrala turisty Vídni a Berlínu

Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace Prague City Tourism (PCT) s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. V tiskové zprávě o tom...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Záruka CK: zatím přijato 31 žádostí za 43 mil. Kč

Národní rozvojová banka (NRB) týden od spuštění programu Záruka CK eviduje 31 žádostí v objemu záruk 43,3 milionu korun. Na dotaz ČTK to uvedl ředitel strategie a marketingu NRB Michal Pluta.

Číst více