Zprávy z A.T.I.C. ČR

Nová tvář – webových stránek

S novými webovými stránkami se představila v prvních březnových dnech svým návštěvníkům Asociace turistických informačních center ČR. Webové stránky jsou součástí integrovaného prezentačního a rezervačního systému nazvaného Doménová koule. Díky tomu jsou aktuální informace o členech a čekatelích A.T.I.C. ČR dobře dostupné na velkém množství jiných internetových serverů, a to jako součást standardní nabídky tzv. datového jádra. Zatímco na serveru Asociace mají význam informací prioritních, jinde jsou k dispozici jako informace doplňkové.

Kdo pravidelně, nebo jen občas navštívil www.atic.cz, může nyní porovnávat. Změna grafiky se na nové tváři těchto stránek výrazně podepsala, a to zcela určitě k lepšímu. Již úvodní stránka je uživatelsky vlídná, příjemná a zcela přehledná, není potřeba se složitě „proklikávat“ k potřebným informacím.

Mapa Česka na první stránce umožňuje vybrat požadovaný kraj a v něm kontakty na turistická informační centra, která jsou členy asociace. Pokud potřebujete adresář kompletní, stačí jen kliknout na kolonku Členové A. T. I. C. Koho zajímá, kdo se chce ke stávajícím členům asociace přidat, podívá se na kolonku Čekatelé A. T. I. C.

Velmi zajímavý je archiv, který je na stránkách veden již od roku 1998. V něm zájemci najdou zajímavé a potřebné informace z činnosti asociace, mnohdy doplněné fotografiemi. Tento archiv může být i významným studijním materiálem pro studenty škol cestovního ruchu, kteří často hledají informace o činnosti turistických informačních centrech pro své písemné práce.

Rubrika Vyhledávání dává návštěvníkovi možnost pátrat v archivní databázi, což výrazně urychluje vyhledávání potřebných informací z jednotlivých příspěvků.

Rubrika InfoSystem.cz obsahuje širokou škálu možností vyhledávání informací o službách a turistických zajímavostech z celé České republiky. Vše lze důsledně strukturovat a sumarizovat za ulici, místní část, obec nebo město, správní obvod pověřeného úřadu nebo pověřené obce, okres, kraj, NUTS2 či turistickou oblast nebo turistický region. Možnost prezentace na stránkách www.atic.cz standardně zahrnuje i jazykové mutace (česky, anglicky, německy, francouzsky a polsky). V tomto směru je nejaktivnější MIC Ostrava, o.p.s.

Významnou rubrikou je Databanka akcí – kulturních, sportovních, společenských a turistických, která je nejstarším modulem systému a funguje již od roku 1997. Každý z pořadatelů má možnost zapsat zdarma své pořady či akce. Tyto informace jsou potom distribuovány do velkého množství různých internetových serverů včetně serveru www.CZeCOT.cz a mají je k dispozici i turistická informační centra.

Další inovací je zařazení Novinek, kde sekretariát zveřejňuje stručnou formou nejaktuálnější informace pro členy asociace a kde je zároveň možnost nastavení www.atic.cz jako domovské stránky internetového prohlížeče.

Webové stránky jsou skutečně přehledné, s jednoduchým a hlavně rychlým vyhledáváním. Nezanedbatelná není ani informační hodnota stránek, které jsou plně věnovány cestovnímu ruchu a všemu, co s ním souvisí.

Asociace turistických informačních center ČR má tak ve svých webových stránkách, které spravuje a tvoří Informační centrum města Pardubic, člen asociace a zároveň i sekretariát asociace, důstojného reprezentanta.

Transparentní účet A.T.I.C. ČR

Asociace turistických informačních center České republiky, která je profesním sdružením (cechem) infocenter, přijala nabídku eBanky a.s. ke zřízení Transparentního účtu.

Jedná se o firemní účet, který je určen pro neziskové organizace (nadace, občanská sdružení, politické strany, veřejnou správu, církve atd.), které mají zájem ukázat průhlednost svého hospodaření. Jakýkoliv návštěvník našich www stránek může nahlédnout do jejich příjmů a výdajů a přesvědčit se tak o výši darů jednotlivých sponzorů i o struktuře výdajů konkrétní organizace. Vedení transparentního účtu v cenovém programu Základ je osvobozeno od měsíčního poplatku za vedení účtu v hlavní a vedlejší měně a od poplatku za přímé bankovnictví. Neziskové organizace platí pouze poplatky spojené s transakcemi na účtu.

Pro členskou základnu Asociace se tak mimo jiných výhod otevírá i možnost přímé kontroly, zda, kdy a v jaké výši mají zaplaceny členské poplatky a jakým způsobem s nimi jejich organizace hospodaří. V testovacím režimu již je připravena platební brána, která umožní i přímou platbu členských příspěvků a sponzorských darů prostřednictvím internetu.

Členské fórum

Ve dnech 24. – 25. dubna se uskuteční v Uherském Hradišti, v budově nově opravené historické památky Reduta, jednání vrcholného orgánu asociace členského fóra. Dvoudenní jednání se stalo již tradicí, protože je zároveň příležitostí nejen k pracovnímu, ale i neformálnímu setkání členů z celé republiky. První den je vždy věnován pracovním záležitostem, večer společenské události. Druhý den účastníci celostátního členského fóra navštíví městské informační centrum, kde se seznámí s dalšími pracovníky infocentra a hlavně s jeho činností, čeká je prohlídka města Uherské Hradiště a jeho významných památek.

 

Poděkování ČCCR

Celostátní rada asociace se na svém jednání mimo jiné zabývala vyhodnocením účasti profesního sdružení (cechu) turistických informačních center na veletrzích cestovního ruchu v Brně a v Praze. Vyslovila poděkování České centrále cestovního ruchu za poskytnuté zázemí pro odborná jednání a prezentace.

Noví čekatelé

V letošním roce se rozšířily řady čekatelů na členství v asociaci. Ke stávajícím čekatelům přibyly informační centrum v Chodově, Svitavách, Krucemburku, Třebíči, Lanškrouně a Starém Plzenci. Celostátní rada asociace současně pověřila sekretariát jednat se zájemci o členství, došlé písemné přihlášky bez projednání radou zařazovat mezi čekatele na členství a informovat o této skutečnosti člena rady z daného kraje. Ten v informačním centru provede kontrolu a poskytne mu metodickou pomoc. Rada po uplynutí čekatelské lhůty dle Stanov rozhodne, zda bude čekatel přijat za člena asociace.

Vždy s úsměvem

V těchto dnech je prakticky zahajována letní turistická sezona. V některých horských lokalitách se dá občas ještě zalyžovat, ale „dole“, pod horami, se všichni, kteří pracují v cestovním ruchu, těší na hezké počasí a množství turistů, kteří budou chtít vidět naše pamětihodnosti i krásnou přírodu.

Jako každoročně velký kus práce čeká pracovníky v turistických informačních centrech. Přes zimu se vyhodnocovaly statistické údaje za minulý rok, hodnotilo se po všech stránkách, co se povedlo, kde byly problémy, jak se jim v příštím roce vyhnout.

Na závěr malá úsměvná historka. Člověk jako turista je velmi nevyzpytatelný a jeho otázky jsou někdy úsměvné a někdy také záludné. Není to tak dlouho, když jsem při návštěvě jednoho turistického informačního centra zažila příhodu, kdy pracovnice musela s japonským turistou jít přes celé náměstí, protože na jednom z historických domů byla pamětní deska připomínající jednoho z našich významných hudebních skladatelů a Japonec trval na doslovném překladu textu na této desce. Pracovnice se mu předtím snažila přeložit do angličtiny tento text z knihy o pamětihodnostech města, ale Japonec prostě nevěřil.

Stránku připravila Naděžda Jahodová 

www.atic.cz

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více