„Zachraňme turismus“ podpoří prodej služeb v cestovním ruchu vouchery

Foto: Zachraňme turismus Projekt voucherů se rozběhne díky partnerství se společností RIX Group AG Foto: Zachraňme turismus

S blížícím se podzimem čeká český cestovní ruch velká zkouška. Zájem domácích turistů s končící sezonou pomalu opadá a jak se zdá, ani s příjezdovou turistikou to prozatím nevypadá vůbec růžově. Již nyní víme, že dopady na příjmy z cestovního ruchu budou obrovské. Nejhorší scénáře predikují propad až o dvě třetiny, což ve finančním vyjádření znamená více než 200 miliard korun. A to je velká rána nejen pro celé odvětví, ale také pro státní rozpočet.

Jak ale nastartovat spotřebu lidí a udržet jejich zájem o služby v turismu po celý rok i mimo sezonu? Jednou z cest mohou být všem dobře známé vouchery. Existuje celá řada modelů, jak takový nástroj uchopit, a tím reálně pomoci firmám na celém systému vydělat. Iniciativa Zachraňme turismus již v červenci v otevřeném dopise adresovaném Ministerstvu pro místní rozvoj nastínila svou snahu přispět v realizaci takových aktivit odborným vedením, aby byly přínosné a smysluplné pro všechny zapojené strany.

 Foto: Shutterstock

Nyní spouští vlastní on-line tržiště na podporu prodeje služeb v cestovním ruchu. Na jakém principu bude platforma fungovat, nám prozradil Tomáš Barčík, předseda a spoluzakladatel iniciativy: „Podepsali jsme dvouletou smlouvu se švýcarskou společností RIX Group AG, která má 21 let zkušeností s exekucí voucherových a cashbackových akcí pro velké globální značky. Princip je jednoduchý. Konkrétní značka společně se zakoupeným produktem, třeba novým mobilem, věnuje svému zákazníkovi voucher v určité hodnotě, který je vázaný na nákup služeb v turismu. Na našem tržišti si pak zájemce vybere z nabídky služeb, např. hotel, ubytuje se, obdrží od hotelu fakturu, tu pak společně s kódem voucheru nahraje do našeho systému, a my mu na jeho bankovní účet pošleme peníze v hodnotě cashback voucheru. Jde vlastně o jakousi slevu, která ho motivuje nakoupit služby výhodněji.“

Klíčem k úspěchu je tedy zapojení co největšího počtu finančně zdravých a silných firem, které cítí potřebu pomáhat tam, kde je třeba, udržet podnikatelské subjekty a pracovní místa v cestovním ruchu a podpořit návštěvnost regionů Česka v kontextu společenské odpovědnosti.

Ladislav Hadáček, managing director RIX pro CZ, SK a HU a zároveň CCO v Zachraňme turismus, k tomu dodává: „Naše zkušenosti s podobným typem akcí pro významné značky jsou skutečně bohaté. V minulosti jsme spolupracovali s partnery, jako jsou Samsung, TCL, Zalando, Peugeot, Kärcher, Pepsi, Nivea, Postbank či Spanish Tourist Office. Ve spojení se Zachraňme turismus vidíme velkou příležitost, jak pomáhat v této byznysově velmi těžké době. Takové poslání je pro RIX natolik zásadní, že jsem osobně přijal formální roli v iniciativě, abych byl dění kolem oživování cestovního ruchu v České republice co nejblíže.”

Pod interním názvem „Dáme voucher“ tak vzniká velmi zajímavý projekt s výrazným potenciálem i společenským přesahem. Nabídka služeb nyní čítá jednotky tisíc hned v několika kategoriích a podle slov provozovatelů chtějí v letošním roce překonat počet 10 000, aby si vybral skutečně každý.

Jednou z hlavních přidaných hodnot, které iniciativa aktivně komunikuje, je možnost kombinovat vouchery z dalších podobných pobídek, zejména těch vládních. Cestovatel tak může ušetřit značnou část peněz. ­On-line tržiště bude navíc napojené na systémy firemních benefitů, lidé tak budou moci využít mnoho způsobů, jak si služby v turismu nakoupit výhodněji, tedy se slevou. Zásadním rozdílem oproti konceptu slevových portálů je však to, že provozovatel služby, tj. hotel, cestovní kancelář, atrakce, zážitek, dopravce apod., dostane plnou prodejní cenu, neplatí vysokou provizi, ani nemusí hodnotu své služby podrážet dumpingovou cenovkou. K umístění nabídky na tržiště pak stačí bezplatná registrace do projektu Zachraňme turismus.

Tržiště v beta provozu běží na adrese voucher.zachranmeturismus.cz a plány na jeho rozšiřování jsou velké: navýšení nabídky, sofistikovanější filtrování, zajímavý obsah kolem cestování v České republice a mnohé další funkcionality. Máme se na co těšit. Zachraňme turismus se také nebrání a ani nevylučuje vstup investora, který by pomohl projekt akcelerovat a možná posunout na mezinárodní úroveň.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: BVV

Go a Regiontour až příští rok na podzim

Pořadatelé veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour ze společnosti Veletrhy Brno se rozhodli tyto tradiční akce přesunout na termín 3. - 6. listopadu 2022.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Jakou budoucnost plánují politici cestovnímu ruchu, hotelnictví a gastronomii?

Rozhodujete se, komu v nadcházejících parlamentních volbách dát svůj hlas, i podle toho, jakou budoucnost plánují jednotlivé strany pro obor, který vás živí? Pomoci vám může anketa, kterou mezi lídry politických stran a uskupení provedla Asociace hotelů a restaurací...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turistické vouchery Prahy letos využilo 76 000 lidí

Vouchery, které jsou pilířem turistické kampaně V Praze jako doma, letos dosud využilo 76 tisíc lidí. V loňském roce jich bylo o tři tisíce méně, celkem se tak do programu zapojilo téměř 150 tisíc návštěvníků hlavního města. Město nyní...

Číst více