
Vzhledem ke stále se rozvíjejícím aktivitám agentury CzechTourism na svých webových stánkách jsme otevřeli a přehodnotili i jednu starší otázku – zřízení internetových linků na další subjekty z oboru cestovního ruchu ze stránek agentury CzechTourism. Celá tato nová strategie bude fungovat na základě zřizování tzv. recipročních linků a týká se především internetové prezentace CzechTourism.com, která představuje Českou republiku v zahraničí. Tímto krokem se budeme snažit doplnit stávající informace o České republice, které mají reprezentační povahu, o vrstvu informací s konkrétními službami a produkty pro turisty.
Během několika posledních měsíců jsme byli dotazováni mnoha subjekty z oboru na možnost zřízení odkazů z našich webových stránek a tento zájem nás donutil přehodnotit dosavadní kritéria a proces zřízení těchto linků z webu CzechTourism.com. Nová politika celou věc velmi zjednodušila a v podstatě se skládá pouze ze zhodnocení, zda stránka odpovídá základním kvalitativním kritériím, a pokud tato kritéria budou splněna, bude následovat umístění tohoto odkazu na internetové prezentaci CzechTourism do příslušné sekce. Tímto zjednodušením se chceme vyhnout zdlouhavým výběrovým řízením a případnému následnému a opět zdlouhavému vysvětlování, proč ta či ona webová stránka byla či naopak nebyla vybrána. Celý proces zřízení linku je velmi snadný a krok za krokem bude vypadat takto:
1) subjekt, který má zájem o zřízení linku ze stránky CzechTourism.com, si nejprve zřídí odkaz ze svých stránek na stránku CzechTourism.com. K tomu použije ikonu s logem, která je pro zřízení linku určena. Veškeré potřebné technické informace i logo samotné najdou zájemci na stránce CzechTourism.cz, které jsou určeny pro odbornou veřejnost.
2) o zřízení prolinku ze svých stránek na stránku CzechTourism.com nás bude dotyčný subjekt informovat e-mailem na adresu odkazy@czechtourism.cz. V tomto e-mailu rovněž musí být uvedeno, do které kategorie by chtěl být zařazen.
3) v případě, že bude subjekt splňovat veškeré podmínky, nebude nic bránit tomu, aby link na tento subjekt byl z webové stránky CzechTourism.com zřízen. Již nyní funguje zvláštní sekce pro shromažďování odkazů a tu chce těmito odkazy strukturovaně rozšířit.
Rád bych samozřejmě uvedl i kritéria a podmínky, které jsem několikrát zmiňoval:
– převažující náplní internetové prezentace musí být informace, které jsou určeny především pro zahraniční i domácí turisty a přinášejí přidanou hodnotu ke stávající prezentaci CzechTourism.com
– prezentace musí být minimálně v jednom světovém jazyce v plnohodnotném rozsahu – stejný rozsah informací v češtině a i v cizím jazyce
– prezentace by měla odpovídat současným technologickým možnostem a vzhled by měl ctít obecné zvyklosti a vkus
– stránky musejí být přenositelné mezi systémovými platformami a prohlížeči a nesmějí vykazovat žádnou chybovost – nefunkční linky, neexistující soubory či odkazy atd.
– informace v prezentaci musí být udržovány v aktuálním stavu a musejí mít vypovídající schopnost
– stránky musejí být vždy na internetu dostupné a odezva musí být přijatelná
– stránka musí být monitorována na portálech www.navrcholu.cz a toplist.cz a umístění webové stránky musí být do 200. místa ve své kategorii
– stránky nesmějí mít obsah, který by jakýmkoliv způsobem mohl poškozovat dobré jméno České republiky
– na webové stránce musí být zřízen odkaz na stránku CzechTourism.com formou aktivní ikony, jak jsem uvedl výše
– zda je odkaz funkční i po delší době, bude minimálně jednou za půl roku sledováno průzkumem zařazených linků a ty linky, které přestanou splňovat výše uvedené vlastnosti, budou vyřazeny
Jsem přesvědčený o tom, že tento systém zřizování odkazů z našich stránek CzechTourism.com je plně transparentní a dostatečně srozumitelný. Těším se vaše e-maily a věřím, že se nám společně podaří uplést tak hustou síť informací, že v ní zachytíme každého turistu, který se zajímá o cestování do České republiky.
Více informací:
Ondřej Kupsa, manažer správy webu
kupsa@czechtourism.cz