Tuzemští ubytovatelé se připravují na léto, rezervací přibývá

Tuzemští provozovatelé ubytovacích zařízení se připravují na znovuotevření po vládních restrikcích. Někteří už na léto evidují růst rezervací, rychle se plní termíny především chalupám, malým penzionům a apartmánům. Podle výkonné ředitelky projektu Amazing Places Hany Krausové by mohl být v létě vyšší zájem o tzv. glamping, který spojuje kempování s komfortem apartmánů. Některé hotely podle ní chystají animační programy pro děti.

Vláda v úterý představila harmonogram uvolňování podnikatelských činností. Pokud se nezhorší epidemiologická situace, hotely a další ubytovací zařízení by mohla otevřít od 8. června. Hned poté se podle Krausové zvedla vlna rezervací na letní pobyty. „Chalupy z portfolia Amazing Places jsou na sezonu téměř plné, menší penziony a apartmány se také rychle zaplňují. Problematičtější situace přetrvává u větších hotelů, kde se hosté patrně obávají setkání s více lidmi,“ řekla.

Více rezervací potvrdil za EuroAgentur Hotels & Travel předseda představenstva a generální ředitel společnosti Josef Bára. Léto podle něj bylo v hotelech EuroAgentur velmi dobře obsazené i v předchozích letech. „Rezervace však začaly přicházet o něco později a byly na kratší dobu, než jsou současné objednávky,“ doplnil.

V Chateau Herálec zaznamenali větší poptávku domácích cestovních kanceláří, které chtěly ubytování zařadit do nabídky. „Za téměř deset let na trhu jsme si vybudovali svou pevnou klientelu, která se k nám ráda vrací a už se těší, až zase bude u nás odpočívat. Předpokládám, že s ohledem na oznámení předpokládaného otevření hotelů v ČR se počet domácích rezervací zvýší a ty nahradí rezervace cizinců. Alespoň v hotelech mimo Prahu, která je daleko víc závislá na incomingu,“ řekla výkonná ředitelka pětihvězdičkového zámeckého hotelu Alexandra Kasperová.

Problém Prahy se ukazuje na příkladu sítě Bohemian Hostels & Hotels, která má většinu provozoven v hlavním městě. Podle výkonné ředitelky společnosti Babety Schneiderové žádné rezervace neregistrují. V Praze navíc podle ní panovala už nyní obrovská cenová válka a po krizi bude ještě větší. Ceny ubytování podle ní výrazně klesnou. S potížemi se podle Krausové potýkají také lázeňská města.

„Obecně vidíme, že velká poptávka bude letos po kvalitních místech. Hosté, kteří nemohou vyjet na dovolenou do zahraničí, si pro svůj odpočinek budou volit výjimečná místa s přidanou hodnotou,“ uvedla Krausová. Některé hotely po vzoru zahraničních letovisek se tak nyní připravují na delší pobyty rodin s dětmi, pro které plánují animační programy. „Většina hoteliérů se bude také snažit o maximální prodloužení sezóny a získání co největšího množství rezervací i na podzimní termíny, které by jim pomohly dohnat jarní výpadek,“ dodala.

Přes cestovní agenturu Invia Češi zatím dovolené v tuzemsku příliš neshánějí. „Momentálně lidé ještě řeší zahraniční zájezdy a mají dost problémů v každodenním životě. My teď usilovně pracujeme na nabídce produktů a služeb, abychom byli na léto zcela připraveni,“ doplnila mluvčí Invie Andrea Řezníčková.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com, Vysočina Tourism, Koruna Vysočiny (montáž: COT group)

Vysočina Tourism povede Oľga Königová

Novou ředitelkou organizace destinačního managementu Vysočina Tourism se stane Oľga Königová, která ve funkci nahradí Tomáše Čiháka. Ten měl chod krajské DMO na starosti od roku 2009. Oľga Königová doposud stála v čele destinační společnosti Koruna...

Číst více
Foto: Gorics / Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Ceny cestovního ruchu Olomouckého kraje získaly lázně i terénní stezky

Absolutními vítězi loňského a letošního ročníku Cen cestovního ruchu Olomouckého kraje jsou Schrothovy léčebné lázně v Dolní Lipové na Jesenicku a Hanácká stezka na Prostějovsku, což jsou terénní stezky pro jízdní kola. Výsledky Cen cestovního ruchu Olomouckého kraje...

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

Hýbejte se s Teribearem a pomozte ohroženým dětem

Úderem dnešní 10. hodiny byl na pražské Letné odstartován 7. ročník charitativního happeningu Nadace Terezy Maxové dětem. Akce nazvaná „Hýbejte se s TERIBEARem aneb Prima pohyb s medvědem powered by ŠKODA AUTO“ je i letos virtuální, vše funguje přes mobilní...

Číst více