TURISTPROPAG 2021: vítězné projekty oceněny

Foto: Turistpropag Zvláštní cenu Města Lysá nad Labem předal starosta Karel Otava zástupcům magistrátu Ústí nad Labem Foto: Turistpropag

V rámci veletrhu cestovního ruchu Regiony 2021, který proběhl v prostorách výstaviště v Lysé nad Labem, byly slavnostně vyhlášeny výsledky 6. ročníku soutěžní přehlídky turisticko-propagačních materiálů a předmětů. TURISTPROPAG 2021 měl tři soutěžní kategorie a celkem sedmnáct podkategorií, do kterých se sešlo přes 300 materiálů.

Soutěž vyhlašuje společnost Pruh Polabí spolu s A.T.I.C. ČR, VLL, Městem Lysá nad Labem, Českou unií cestovního ruchu a dalšími partnery. V aktuálním ročníku byly vypsány kategorie „O turistickou informaci roku 2021“, „Zpravodaj roku 2021“ a „Propagační předměty 2021″, které byly dále rozčleněny do podkategorií. Projekty přihlášené do soutěže hodnotila jako vždy porota složená ze zástupců odborných médií, profesních sdružení a dalších partnerů. Hlavní organizátor soutěže, Pavel Hlaváč ze společnosti Pruh Polabí, zhodnotil letošní ročník přehlídky těmito slovy: „Bylo přihlášeno více zpravodajů měst a obcí a také materiálů jasně cílených buď přímo na děti, nebo na rodiny s dětmi. Oproti předchozím ročníkům jsme naopak do soutěže obdrželi méně PR materiálů, katalogů cestovních kanceláří a propagačních materiálů ubytovacích zařízení, na druhou stranu nás ale potěšil větší počet přihlášek do kategorií určených mobilním aplikacím a propagačním spotům.“ Nově byly v soutěži hodnoceny propagační předměty, přičemž tato kategorie byla rozdělena do dvou podkategorií. Celkem přijali pořadatelé přehlídky 320 přihlášek, tedy asi o dvě desítky více než před rokem. Šestý ročník Turistpropagu přinesl následující výsledky:

Kategorie „O turistickou informaci roku 2021“

Trhací mapy

1. Město Nymburk

2. Říp, o.p.s.

3. Město Česká Lípa

Mapy měst a regionů

1. Liberecký kraj

2. Sdružení Český ráj ve spolupráci s přísp. org. Turnovské památky a cestovní ruch

3. Klára Víšková

Turistický průvodce

1. Statutární město Zlín

2. Baťův kanál

3. Statutární město Zlín

Propagační leták

1. MAS Krkonoše

2. Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko

3. Středočeská centrála cestovního ruchu

PR materiály

1. Město Hodonín

2. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu

3. Destinační agentura Krušné Hory

Publikace

1. TIC Brno

2. Vydavatelství MCU

3. Město Hodonín

Turistické noviny

1. KIC Lomnice nad Popelkou a mikroregion Tábor

2. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu

3. Destinační společnost Východní Čech

Tištěné propagační materiály – propagační letáky určené pro děti a nebo pro rodiče s dětmi

1. Město Kralupy nad Vltavou

2. Středočeská centrála cestovního ruchu

3. Klára Víšková

Slevové karty

1. Berounsko, z. s.

2. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu

3. Destinační management turistické oblasti Beskydy- Valašsko

Nástěnné, stolní a kapesní kalendáře

1. Město Litomyšl

2. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu

3. Statutární město Most

Tištěné katalogy cestovních kanceláří a agentur

1. ATIS ČR

2. Košice Región

Propagační leták ubytovacích zařízení

1. Asociace kempů České republiky

2. Město Frenštát pod Radhoštěm

3. Středočeská centrála cestovního ruchu

Mobilní aplikace pro cestovní ruch

1. Obec Dolní Břežany

2. SmartGuide s.r.o.

3. Košice Región

Propagační spot do 3 minut zaměřený na turismus, cestování a služby cestovního ruchu

1. Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu

2. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR

3. Košice Región

Foto: Turistpropag Hlavní organizátor soutěže Pavel Hlaváč (vpravo) se starostou Lysé nad Labem Karlem Otavou Foto: Turistpropag

Kategorie „Propagační předměty roku 2021″

Dřevěné propagační předměty

1. Janáčkova filharmonie Ostrava

2. Městské informační centrum Svitavy

3. Mikroregion Maštale

Ostatní propagační předměty

1. TIC Brno

2. Městské informační centrum Svitavy

3. Turistické informační centrum města Plzně

Kategorie „Zpravodaj roku 2021“

Zpravodaje měst a obcí

1. Město Vysoké Mýto

2. Posázaví, o. p. s.

3. Město Louny

Kromě těchto ocenění bylo 15. července během slavnostního večera předáno 9 zvláštních ocenění od jednotlivých partnerů soutěže. Zvláštní cenu udělil i náš portál – konkrétně TIC Brno za výjimečně kreativní přístup k tvorbě propagačních předmětů. Detailní informace o všech cenách i soutěži jako takové najdete na www.turistpropag.cz.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Kvíz: Poznejte Česko – 5 tipů, které vám zpříjemní dovolenou

Jak dobře znáte Čechy a Moravu? Vyzkoušejte si náš kvíz! Nebojte se, není to nic těžkého. Správnou odpověď najdete vždy v nápovědě (článku) u každé otázky a po zodpovězení všech otázek v kvízu si můžete v klidu projít všechny odpovědi. Přejeme...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysoká návštěvnost hradů i zoo v Olomouckém kraji

Správci památek v Olomouckém kraji si zatím pochvalují prázdninovou návštěvnost, kterou pomáhá zvyšovat příznivé počasí i vyšší počet lidí trávicích letní dovolenou v ČR. Spokojeno je s počtem návštěvníků také vedení zoologické zahrady na Svatém Kopečku, která je nejnavštěvovanějším...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Nárůst poptávky u rezervačních portálů

Rezervační portály u domácích pobytů v současné době zaznamenávají až extrémní nárůst poptávky. Například Slevomat o uplynulém víkendu evidoval oproti předchozím letům trojnásobný zájem o ubytování, portál Hotel.cz pak v posledním červencovém týdnu zaznamenal nejvyšší návštěvnost a počet telefonických rezervací za...

Číst více