Vminulých letech probíhala celosvětová propagační kampaň Francie – Bonjour(Ve Francii přichází úsměv od srdce), na kterou nyní navazuje volné pokračování– kampaň J’aime la France (Miluji Francii), vyhlášená 17. října loňskéhoroku. Tu představil Maison de la France na tiskové konferenci pořádanév rámci již tradičního workshopu Francie dne 3. června 2002 v prostoráchhotelu Corinthia Panorama.
Cílempropagační akce J’aime la France je zlepšování kvality přijetí zahraničníchturistů ve Francii, a to jak ze strany profesionálních pracovníků z oblasticestovního ruchu, působících v cestovních kancelářích, hotelích, restauracích,zábavních parcích, tak i těch, kteří se o turisty starají nepřímo – nákupnícentra, dálnice, celnice apod.
J’aime la France se znovu snaží o ještě větší zviditelnění cílovézemě – odpradávna opěvované Francie – nejrozmanitějšími způsoby. Po celémsvětě jsou promítány krátké filmy či spoty, v nichž významné osobnostipronášejí ve stejné formě slogan J’aime la France. Na mnoha místechje možné spatřit červené srdce (logo projektu), značící humanitní zemise
srdcem,zemi přátelského přijetí, zemi pohostinnou, láskyplnou, solidární, spolupracujícía samozřejmě romantickou. Současně probíhá i kampaň pro oslovení televizníhopublika.
V rámci kampaně J’aime la France vytvořila společnost Maisonde la France s významnými českými touroperátory FiroTour, Čedok čiInter France společné inzerce, které byly zveřejněny v denících Mladá FrontaDNES, Lidové noviny a v týdeníku Reflex.
Kromě bohatých kulturních památek, které Francie nabízí, byla připomenutai nejedna turistická zajímavost. Velmi atraktivní, turisticky žádané apřitažlivé jsou zejména programy v zábavních a naučných parcích.
Asterixůvpark nabízí řadu možností vyžití pro malé i velké. Miliony návštěvníků,jimž park poskytuje fascinující pohledy do světa filmu, televize a animace,bezpochyby okouzlí Tematický park v Disneylandu v Pařížské oblasti,otevřený 16. března 2002. Milovníky sci-fi bezpochyby nadchne tematickýpark PlanŹte Futuroscope, kde mají návštěvníci možnost cestovatnejen v čase, ale od dubna 2002 prostřednicvím programu DestinationCosmos i po planetách Sluneční soustavy a Mléčné dráhy. Ve Vulkaniaparku se zase dostanete do světa sopek.
Opomenuto nezůstalo ani významné 200. výročí narození Victora Huga,na jehož počest byla otevřena Velká výstava o Viktoru Hugovi, kterápotrvá až do konce července 2002.
Rok 2002 vyhlásilo UNESCO rokem hor. Francie má zájem stát sezajímavou letní turistickou destinací nejen u moře, ale i v horách, a tojak na kole, tak i pěšky. Připraveny jsou programy Korsika Tra Maree Monti (od moře do hor), Tour du Mont Blanc, patřícík nejznámějším dálkovým vysokohorským trasám Alp, Moribian – jižní pobřežíBretaně či Languedic-Roussillon (po stopách Roberta-Louise Stevensona).-lev-
www.franceguide.com