Turistické centrály na jedné lodi

V sídle agentury CzechTourism se ve čtvrtek 8. října sešli představitelé několika tuzemských zastoupení zahraničních centrál cestovního ruchu, aby si vyměnili aktuální zkušenosti a prodiskutovali možnosti vzájemné spolupráce. 

Zástupci několika zahraničních turistických centrál činných na českém trhu diskutovali o možnostech vzájemné spolupráce

Pozvání ředitele agentury CzechTourism k zmiňovanému setkání přijali zástupci tuzemských kanceláří turistických centrál Rakouska, Švýcarska, Tuniska, Thajska, Francie a také společností Travel Advance a Travel Marketing International – TMI reprezentujících na českém trhu několik dalších světových destinací. Během neformální debaty si vyměnili informace o tom, jaké marketingové aktivity jejich úřady vyvíjely v uplynulých měsících a jaké chystají do budoucna. Příliš nepřekvapí informace, že většina těchto aktivit se přesunula do on-line prostoru, účast na veletrzích a dalších dříve tradičních akcích budou touristboardy zvažovat mnohem obezřetněji než v minulosti. 

Největší část debaty se ale týkala možností vzájemné spolupráce. Jistě, jednotlivé destinace si konkurují, na druhou stranu se často potýkají s podobnými problémy a spolupráce může jejich turistické centrály posouvat kupředu. Potřeba takové kooperace naplno vyvstává právě  v této době, kdy byl cestovní ruch celosvětově utlumen.  „Všechny naše země jsou krásné a my bychom měli společně pracovat na tom, aby lidé neztratili důvěru v cestovní ruch,“ zaznělo mimo jiné. Účastníci setkání se dohodli na vytvoření sdíleného kalendáře, který jim umožní lepší plánování tiskových konferencí, workshopů a dalších akcí. Bylo rovněž dohodnuto, že na budoucí podobná setkání, která by se měla konat v ideálním případě čtyřikrát ročně, budou zváni i zástupci leteckých společností a profesních svazů sdružujících cestovní kanceláře a agentury – umožní to rychlejší a efektivnější výměnu informací mezi všemi zainteresovanými stranami. Účastníci dále diskutovali možnost uspořádání společné akce pro prezentaci jimi zastupovaných destinací, otázku společného zadání průzkumu spotřebního chování českých turistů apod. Řeč přišla i na případnou možnost institucionalizace takovéto spolupráce, na potřebě vzniku společné instituce (v zahraničí známé např. jako ANTOR), která by případně mohla vyvíjet i politický tlak, se ale přítomní neshodli.  

Foto: -pmu-

 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Petr Manuel Ulrych

EXPO 2020: CzechTourism představí Česko v Dubaji pomocí virtuální reality

Patnáct dní zbývá do slavnostního zahájení světové výstavy EXPO Dubaj 2020. CzechTourism na ní představí Česko pomocí virtuální reality. Na tiskové konferenci o tom v úterý informoval ředitel agentury Jan Herget. Návštěvníci výstavy se podle něj po...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Smartwings otevírá pravidelnou linku z Bratislavy do Dubaje

Letecká společnost Smartwings otevírá 24. října pravidelné přímé letecké spojení z Bratislavy do Dubaje ve Spojených arabských emirátech (SAE). Linka bude během zimního letového řádu provozována 1x týdně, každou neděli moderním letadlem Boeing 737 MAX 8. Dopravce...

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

MMR: Incoming a městský turismus ožijí na podzim

Pokud jde o výjezdový a domácí cestovní ruch, letní turistická sezona se vydařila. Mimo jiné díky řadě podpůrných programů a zákonu „lex voucher“. Tak by se dalo lakonicky shrnout, jak se včera na tiskové konferenci za děním v cestovním...

Číst více