Tři praktické mobilní aplikace pro hoteliéry, které šetří čas i peníze a zvyšují důslednost

Každých 10 sekund se někde na světě narodí dítě a prodá se jeden smartphone. Jsme neustále on-line a učíme se používat mobil místo fotoaparátu, kamery, počítače, záznamníku, navigace, diktafonu, bankomatu, platební karty, klíče i asistentky. Bylo by zvláštní, kdybychom jej nevyužili také ke zvyšování produktivity ve specifických oborech podnikání. Se svými klienty pracuji na zrychlení jejich obchodu a na zvyšování zisku a k tomu používám nejaktuálnější nástroje a aplikace.

Protože je mým cílem inspirovat, jsem vždycky první, kdo aplikace vyzkouší. A na jaké tři aplikace se podíváme dnes? Protože hotelům všeobecně schází projektové řízení a přístupy, je Trello vítanou praktickou pomůckou a jak majitelé hotelů, tak i jejich managementy si ji oblíbili. OpenKey je skvělou aplikací, která ušetří náklady za čipové karty a čas, pokud již máte kompatibilní zámky, je to jen otázka minut ji aktivovat. A BeeKeeper, ten zase promění hotel v úl plný informovaných, pilných včeliček – a víme moc dobře, že je to právě komunikace, co potřebujeme zlepšovat.

 Ukázka rozhraní aplikace Trello

Ukázka rozhraní aplikace Trello
 

Trello pro řízení projektů používá paradigma, známé jako Kanban, které původně popularizovala japonská Toyota již v roce 1980. Tehdy možná jen snili o tom, jaké možnosti máme díky technologiím dnes. První kurz používání Trella jsem absolvoval před 5 lety a od té doby sleduji vývoj a žasnu. Konečně mám pořádek v úkolech u více než dvou desítek hotelů. Projekty jsou zastoupeny nástěnkami (board), které obsahují seznamy úkolů. Úkoly lze v rámci sloupců posouvat (pomocí drag-and-drop). Tento posun úkolů zrcadlí tok od nápadu k realizaci. K úkolům mohou být přiřazováni uživatelé, časové termíny a soubory. Trello má omezenou podporu pro značkování (tagy) v podobě deseti barevných štítků, které si lze pojmenovat pro každý board zvlášť, což je velice praktické. Úkoly lze komentovat, přidávat kontrolní seznamy drobných úkolů či podrobně popisovat. Aplikaci Trello lze používat kromě webu i na mobilu a tabletu. Trello má veřejné API. Aplikace disponuje sadou klávesových zkratek, pomocí nichž jde ovládat. Fulltext vyhledávání z každého mobilu namísto listování v papírech na různých místech. V projektech mám zkušenosti s použitím v administraci hotelu, guest relations, recepci, sales a marketingu, food and beverages i v housekeepingu a neocenitelný je v maintenance, protože údržbáře informuje přímo na mobil a hlídá splnění úkolu i oznamuje dokončení opravy. Hotely, se kterými spolupracuji, mají Trello v plné výbavě včetně standardů v ceně spolupráce.

OpenKey je standard pro univerzální mobilní vstup přes zámky do místností a pokojů v hotelech a restauracích. Kromě mobilního klíče nabízí OpenKey mobilní check-in/out, pokojovou službu, pokojovou kontrolu a další služby pro hosty se smartphonem. Ty největší hotely využívají tuto technologii buď prostřednictvím samotné mobilní aplikace OpenKey, nebo integrované do vlastní mobilní hotelové aplikace či systému. Mobilní klíč způsobuje průměrné 7% zlepšení skóre spokojenosti hostů a může ušetřit desetitisíce korun za měsíc na nákladech za čipové karty. OpenKey má certifikovanou integraci s POS, PMS, spa, workflow/ticketingem a časováním procedur, mobilními stravenkami atd. Aplikace OpenKey Front Desk pracuje ruku v ruce s mobilní aplikací, a vytváří tak přívětivé prostředí špičkové úrovně.

BeeKeeper je mobilní aplikace pro spolupráci a komunikaci, která je určena pro pracovníky se smartphonem a integruje se s existujícími provozními systémy hotelů. Zaměstnanci hotelu mohou spolupracovat a sdílet aktualizace mezi jednotlivými budovami, částmi resortů nebo řetězce a jednotlivými týmy, včetně zpráv v reálném čase (1 : 1 nebo skupiny) a komunikačních toků. Díky této aplikaci mají hotelové týmy jednotné a aktuální informace. Aplikace může být využita v hotelu místo krátkých ranních briefingů s cílem komunikovat denní příjezdy, VIP hosty, každodenní události, opravy a informace o údržbě, odbavení, čerpání minibarů v den odjezdu a další informace potřebné pro daný den. Komunikujete mezi členy týmu, kteří mohou pracovat v různých směnách a často se navzájem nevidí (například zaměstnanci v nočních směnách, kteří se navzájem fyzicky nevidí, ale stále potřebují komunikovat). Informační panel služby Analytics sleduje míru čtení zpráv a celkovou angažovanost, takže snadno můžete pobídnout kolegu, kterému něco trvá déle než ostatním. A pochopitelně může být aplikace použita k motivování zaměstnanců, protože je můžete také veřejně pochválit.

 

foto
Milan Pavelka MBA.mentor hoteliérů
pavelka.milan@gmail.com
Tel: +420 602 348 368
www.HOTELMAX.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Petr Manuel Ulrych

EXPO 2020: CzechTourism představí Česko v Dubaji pomocí virtuální reality

Patnáct dní zbývá do slavnostního zahájení světové výstavy EXPO Dubaj 2020. CzechTourism na ní představí Česko pomocí virtuální reality. Na tiskové konferenci o tom v úterý informoval ředitel agentury Jan Herget. Návštěvníci výstavy se podle něj po...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Smartwings otevírá pravidelnou linku z Bratislavy do Dubaje

Letecká společnost Smartwings otevírá 24. října pravidelné přímé letecké spojení z Bratislavy do Dubaje ve Spojených arabských emirátech (SAE). Linka bude během zimního letového řádu provozována 1x týdně, každou neděli moderním letadlem Boeing 737 MAX 8. Dopravce...

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

MMR: Incoming a městský turismus ožijí na podzim

Pokud jde o výjezdový a domácí cestovní ruch, letní turistická sezona se vydařila. Mimo jiné díky řadě podpůrných programů a zákonu „lex voucher“. Tak by se dalo lakonicky shrnout, jak se včera na tiskové konferenci za děním v cestovním...

Číst více