„Swajpni se do Zlína,“ láká destinační společnost

Foto: Shutterstock.com Zlín chce přilákat i mladé, kteří vyráží za architekturou, designem, moderním uměním, gastronomií a životní pohodou Foto: Shutterstock.com

Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko si zjevně uvědomuje potenciál generací Y a Z. Aktuální kampaň s názvem Swipe Zlín láká jejich příslušníky ke strávení prodlouženého víkendu či dovolené právě v tomto krajském městě.

Území, které má Zlínsko a Luhačovicko v rámci cestovního ruchu na starost, je velmi rozmanité. Sahá od Uherského Brodu přes Luhačovice, Valašské Klobucko a Vizovice až do Zlína a Otrokovic. „Zatímco na turisty a cestovatele středního věku umí skvěle zacílit Luhačovice se svou lázeňskou a wellness nabídkou, mladším cestovatelům jsme letos chtěli přiblížit krásy Zlína. Vsadili jsme na neprobádanost města na samém východě Moravy,“ říká manažerka destinační společnosti Jana Pastyříková.

Přestože cestování po pandemii pomalu ožívá, stráví podstatná část Čechů dovolenou na domácí půdě. Toho chce využít i kampaň Swipe Zlín, kterou pro Zlínsko a Luhačovicko připravila brněnská agentura Aetna. Zkušenosti v cestovním ruchu nasbírali marketingoví stratégové z Aetny třeba v kampani #BrnoTrueStory, která ukazovala opravdový život Brňáků a místa, kde můžete zažít Brno opravdu autenticky.

„Po diskuzích s agenturou jsme se rozhodli do kampaně zapojit nejen partnery destinačky, ale také místní komunitu. Lidé, kteří ve Zlíně žijí, milují ho a zachycují ho na fotografiích nejen pro Instagram,“ doplňuje Jana Pastyříková. Skupina, kterou destinační společnost nazývá ZlinLovers, oslovili s prosbou sdílet své fotky z reálného života ve Zlíně bez marketingových příkras. Díky tomu vznikl nejen web Swipezlin.cz, ale také spousta obsahu pro sociální sítě, kde kampaň poběží.

Ukázky vizuálů kampaně Swipe Zlín:

Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko
Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko
Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko
Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko
Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko

Podle Evy Manišové z Oddělení cestovního ruchu a informací chce město kampaní Swipe Zlín přilákat i mladou generaci, která vyráží za architekturou, designem, moderním uměním, ale také gastronomií a životní pohodou. „Zlín má neuvěřitelnou historii a velmi barvitou současnost. Areál baťovských závodů považujeme za světový unikát, už díky tomu, že se pomalu daří ho transformovat v místo plné firem, kaváren a bister, kterým industriální zóna dodává jedinečný charakter. Kampaň jsme proto zacílili na mladé cestovatele, kteří si cíle svých cest vybírají hlavně na Instagramu,“ říká Eva Manišová.

Video z kampaně Swipe Zlín:

Zdroj: DS Zlínsko a Luhačovicko

Kampaň odstartovala v polovině června spuštěním webu, na kterém si cestovatelé mohou sami sestavit „itinerář“ svého výletu. Teaserem pro cestu do Zlína je také série videí, na kterých se mladý pár pomocí swipe (pohyb prstu zprava doleva po displeji telefonu) dostane z Důlní oblasti Vítkovic, olomouckého náměstí či z nábřeží Vltavy do Zlína. Pohyb swipe nebo swajpování jsou tak leitmotivem celé kampaně, která poběží až do konce léta.

Swajpnout - (z angl. swipe) posunout prstem obrazovku mobilního telefonu do strany, přeneseně jazykem dnešní generace „přesunout se“.

V kampani je zahrnuta především fenomenální zlínská architektura, téma filmu nebo takzvané zašívárny, odkud je skvělý výhled na město, a které v běžných průvodcích nenajdete. Zahrnuje také ale Bílé Karpaty nebo Luhačovice, které mají mladým cestovatelům co nabídnout.

Destinace myslí  i na starší

Nabídku pro střední a starší generace pak letos pokryje série videí Autentické Zlínsko a Luhačovicko, která se vydá za vlachovskými bylinkáři nebo s výletníky do krásné přírody Bílých Karpat. „V tomhle nám hodně pomáhají samotná území, která připravují vlastní zážitky nebo komentované prohlídky,“ říká Jana Pastyříková. „Na Valašském Klobucku to je letos celá série autentických zážitkových programů na téma lidové architektury, secese i řemesel, ve Zlíně nově třeba komentované prohlídky městem nazvané Zóna Zlín, Zlínský architektonický manuál nebo chystané komentované prohlídky Luhačovic. Díky nim je nabídka pro cestovatele opravdu pestrá.“

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Turisté v Praze si možná připlatí

Vedení Prahy chce zvýšit turistický poplatek za ubytování z nynějších 21 na 50 korun za den. Důvodem je snaha zvýšit příjmy města, které jsou nižší než výdaje spojené s turismem. Město proto schválilo memorandum se svou firmou...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Za exotikou a do tropů. Česko ale neopustíte

Navštívíte ty nejzazší končiny světa, pohlédnete do tváře chameleonům, nakrmíte lemury, užasnete nad pestrostí papoušků, ponoříte se do pestrého podmořského světa a v tropickém deštném pralese vás ovanou křídla velkých motýlů. Covidový cestovatelský semafor vás ale zajímat...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

V Beskydech to vypadá na rušnou zimu

Zimní střediska na Frýdecko-Místecku v Beskydech registrují před sezonou velký zájem o lyžařské kurzy. Některá už mají obsazenou kapacitu až do března. Problém ale mívají se zajištěním personálu. ČTK to řekli provozovatelé středisek.

Číst více