Smartwings nabídnou za letenky od ČSA vouchery

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Letecká společnost Smartwings nabídne cestujícím, kteří si u dceřiného dopravce ČSA koupili letenku na let Smartwings a ten byl následně kvůli pandemii zrušen, náhradní poukaz na jakýkoliv jiný let aerolinek. Voucher bude ve stejné hodnotě jako nevyužitá letenka. Platby za tyto letenky Smartwings vracet nebudou. Cestující s nevyužitými letenkami koupenými přes ČSA zároveň mohou dál žádat o vrácení platby, žádost však mohou uplatnit právě u ČSA. Ty jsou však nyní v insolvenci.

Výměna bude možná u letenek, které dosud cestující nevyužili. Cestující budou muset žádost podat do konce letošního července, Smartwings jim následně vydá elektronický voucher. Poukaz bude ve stejné hodnotě jako původní letenka s platností na 12 měsíců na jakýkoliv z pravidelných letů Smartwings.

Žádost o vrácení platby je nadále možné podat u prodejců původní letenky. To znamená, že pokud byly původním prodejcem ČSA, musí cestující zažádat o vrácení platby právě u nich. V takovém případě se však vrácení bude řídit pravidly aktuálního insolvenčního řízení, protože ČSA jsou v současnosti v úpadku.

Letečtí dopravci Smartwings a ČSA, kteří patří do jedné skupiny, plánují během letní sezóny létat z českých letišť do 74 destinací v Řecku, Španělsku, Itálii, Francii, Portugalsku, Bulharsku, Černé Hoře, Chorvatsku, Izraeli, Egyptě, Turecku, Tunisku, SAE, Kapverdách, Nizozemsku, Švédsku, Dánsku, Rusku, Maltě, Ukrajině či Islandu. Do 49 destinací budou směřovat pravidelné linky Smartwings a ČSA, do dalších 25 destinací budou na charterových letech. Vedle toho budou aerolinky létat ze svých základen v Polsku, Francii, Maďarsku, na Slovensku a Kanárských ostrovech.

Smartwings i ČSA se kvůli koronavirové krizi a rušení letů ocitly v ekonomických problémech. Smartwings od závěru března čerpají úvěr od čtyř bank za dvě miliardy korun. Celkově financování dopravce přesáhne sedm miliard korun, další peníze zajistí čeští akcionáři, podpora leasingových firem a restrukturalizace. Dluhy firmy jsou okolo 6,6 miliardy korun. Na půjčku naopak nedosáhly dceřiné ČSA, které jsou nyní v úpadku. Ten na ně uvalil soud po jejich vlastním návrhu.

Společnost eviduje nesplacené pohledávky za přibližně 1,8 miliardy korun, z toho miliardu v rámci neproplacených nebo neprojetých letenek cestujících a zbytek pak společnost dluží dodavatelům. Podle firmy je cílem reorganizace společnosti její záchrana.

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Colin Cooke Photo / Wikimedia Commons (CC BY-SA 2.0)

Česko získá přímé spojení s Islandem

Počínaje 5. květnem příštího roku bude letecká společnost PLAY provozovat přímé lety mezi Prahou a letištěm Keflavík v islandském Reykjavíku. Linka bude obsluhována dvakrát týdně, informovalo Letiště Praha v tiskové zprávě.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

EasyJet snížil roční ztrátu, dopady omikronu nechce odhadovat

Britská nízkonákladová letecká společnost easyJet snížila čistou ztrátu za finanční rok 2021 na 858 milionů liber (25,9 miliardy Kč) ze zhruba 1,1 miliardy liber v předchozím finančním roce. Dopady na hospodaření měla zejména protiepidemická omezení mezinárodních...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Pražské letiště odbaví o šestinu pasažérů víc než loni

Letiště Václava Havla Praha by letos podle odhadů mělo odbavit kolem 4,4 milionu cestujících, což je meziročně asi o šestinu více. Návrat k číslům před koronavirovou krizí, kdy v roce 2019 odbavilo přes 17,8 milionu pasažérů, však odhaduje...

Číst více