×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

ROCK POINT výzva „Napříč Šumavou“

Aktivní spolupráce mezi GEOFUNem a společností ROCK POINT se píše od roku 2017, a to zejména v oblasti organizování Velké letní geosoutěže, kde aplikace GEOFUN měří a vyhodnocuje geoaktivitu účastníků a ROCK POINT těm nejaktivnějším dodává atraktivní outdoorové vybavení. Kromě letošní soutěže (www.geofun.cz/soutez2020) se spolupráce rozrostla na samostatný projekt, kterým je ROCK POINT výzva „Napříč Šumavou“.

Počátek této výzvy se začal psát na konci května, kdy čtveřice běžců Martin Mužík, Filip Tomeš, Linda Beniačová a Radek Civiš vyrazila „objevit“ trasu pro letní běžeckou a turistickou výzvu. Volba padla na Šumavu a nebylo to náhoda. Šumava je srdeční záležitostí pro Honzu Krabce i Martina Mužíka, kteří celý projekt vymysleli a naplánovali. Během čtyř dnů běžci proběhli Šumavu od Nýrské přehrady až na Lipno, ze západu na východ a vymezili trasu dlouhou cca 170 km s převýšením 4 780 výškových metrů.

Aby výzva byla dostupná pro různé cílové skupiny, byly vytvořeny 4 různé varianty:

  1. Výzva „napříč Šumavou 24/30 hodin“
    Extrémní výzva pro běžce profíky, kteří si troufnou za 24 hodin (muži), resp. 30 hodin (ženy), přeběhnout celou přibližně 160 km dlouhou trasu bez zbytečných přestávek a vejít se do časového limitu.
  2. Výzva „napříč Šumavou v kuse“
    Výzva pro běžce i turisty, kteří se nebojí strávit v šumavských lesích několik dnů. Důležité je celou přibližně 160 km dlouhou výzvu absolvovat v kuse bez opuštění trasy. Během výzvy je možné využívat oficiální nouzová nocležiště nebo kempy, které jsou na trase a doplňovat zásoby.
  3. Výzva „napříč Šumavou na 4 etapy“
    Výzva pro všechny běžce i turisty, kteří chtějí zdolat Šumavu v předem daných 4 etapách, které mohou absolvovat v libovolném pořadí i termínu kdykoliv v průběhu soutěžního období.
  4. Výzva „napříč Šumavou na zkrácené etapy“
    Výzva naprosto pro každého! Zkrácené předem dané etapy zvládne každý, kdo si chce užít výlet na Šumavě, zapojit se do letní Rock Point výzvy a zasoutěžit si o zajímavé ceny. Některé zkrácené etapy jsou vhodné i pro rodiny s malými dětmi nebo kočárky.

V rámci Rock Point výzvy poznají účastníci Šumavu, zasportují si a také se dozvědí mnoho zajímavostí o místech na trase. Vložené ceny do soutěží od Rock Pointu a partnerů akce, kterými jsou značky Dynafit, Hannah, Osprey, Adventure Menu a Life Food, dosahují hodnoty téměř 200 000 Kč!

Soutěž běží od 1. 8. do 15. 10. 2020!

Jak probíhala spolupráce před veřejným spuštěním výzvy?

Od partnera ROCK POINT jsme dostali zadání výzvy, a to ve formě trasy a jednotlivých úseků. Měli jsme vytvořit vlastně čtyři různé varianty hry s tím, že v první variantě výzvy se jedná čistě o navigaci po trase, do druhé měly být doplněny i turistické zajímavosti, ve třetí je hra rozdělena do čtyř a v poslední variantě do deseti částí. Pomohla nám v tom nová funkce duplikace, aby nebylo nutné vše zadávat ručně vícenásobně. Aby bylo ověřeno, že navigace je funkční a správná, Karel Fajfrlík z ROCK POINTu ji v terénu před spuštěním fyzicky ověřil. Mimochodem vyplynulo z toho zjištění, že na trase se vyskytla jedna uzavřená obora, takže bylo nezbytné trasu v tomto místě upravit.

Výhody, které přináší naše řešení pro tuto výzvu:

  • Jako partner přinášíme v podstatě kompletní technologické řešení na klíč.
  • Hry po stažení do aplikace fungují autonomně bez potřeby internetového připojení.
  • Aplikace dokáže vytvářet on-line žebříčky výkonů pro soutěže.
  • Aplikace funguje pro telefony se systémem iOS a Android již od roku 2013 a získala si mnoho věrných uživate­lů-geosrandistů, které lze soutěží oslovit.

Přijmete šumavskou výzvu i vy?

www.napricsumavou.cz
www.geofun.cz/napric-sumavou

Foto: WMP

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Statistika: Domácí a výjezdový cestovní ruch ve 3. čtvrtletí 2021

V průběhu loňské letní sezóny se meziročně zvýšil počet realizovaných kratších i delších pobytů, s cílem v Česku i v zahraničí.  Důvodem bylo především zlepšení epidemiologické situace a uvolnění cestovních restrikcí u nás i ve světě. Vícedenních cest se ve 3. čtvrtletí uskutečnilo o 13 % více...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Cestu z nudy loni hledalo 21,5 milionu Čechů

Pro cestovatelský portál Kudyznudy.cz, který provozuje agentura CzechTourism, byl uplynulý rok opět rekordním. Počet návštěv překročil 21,5 milionu, což představuje 14procentní meziroční nárůst. O 16 procent se také oproti roku 2020 zvýšil počet uživatelů portálu –...

Číst více