Poslední květnový den proběhla v pražském hotelu Marriott prezentace ostrovního státu Mauricius, na kterou navázal doprovodný workshop s možností osobního setkání nejen se zástupci Mauricijské centrály cestovního ruchu (MTPA), ale i jednotlivými delegáty. Večer se nesl především ve znamení navazování nových obchodních vztahů mezi zástupci českých cestovních kanceláří a mauricijskými představiteli hotelů a firem podnikajících v cestovním ruchu.

Mauricijská centrála v čele s referentem propagace Ashwinem Cahoolessurem pořádala v minulých dnech akce napříč střední a východní Evropou v rámci roadshow, jejímiž zastávkami byly kromě Prahy i Budapešť či Varšava. Právě v nich vidí zástupci země značný potenciál, jelikož za poslední tři roky zaznamenali poměrně výrazný nárůst příjezdů turistů z těchto zemí. Za celý rok 2016 přijelo z České republiky na Mauricius 8 503 turistů, což v meziročním srovnání činí nárůst o 17 procent. A rostoucí trend pokračuje i v letošním roce, kdy se za první čtyři měsíce vydalo na ostrov již 5416 Čechů. Čísla přitom naznačují, že Česká republika je při srovnání svých sousedních zemí nejpomaleji rostoucím zdrojovým trhem. Zatímco příjezdy maďarských turistů se během loňského roku meziročně zvýšily o 61 procent na 2432 lidí, ze strany polských turistů byl zaznamenán nárůst zájmu dokonce o 90 procent na 10 126 lidí.
[fotogalerie2]
A rozhodně nelze říct, že by na rostoucí počty turistů nebyl tento ostrovní stát připraven. Vzhledem ke skutečnosti, že cestovní ruch je hnacím motorem místní ekonomiky, nabízí Mauricius širokou škálu ubytovacích kapacit nejrůznějších kategorií, od těch standardních až po ty nejluxusnější. Aktuálně se na ostrově nachází na 117 hotelů, nabízejících více než 13,2 tisíce pokojů. Většina z nich je přitom vedená v čtyřhvězdičkové či pětihvězdičkové kategorii, které tvoří 35,4 procenta, respektive 44,7 procenta z celkového počtu ubytovacích zařízení. Ubytovací kapacity v tříhvězdičkové kategorii tvoří pouhých 19,9 procenta.
I z tohoto vyplývá, že Mauricius je i nadále považován spíše za luxusnější exotickou destinací. Této klientele toho však může nabídnout skutečně mnoho, což dokazuje i celá řada ocenění, která tato destinace v posledních letech získala. Mezi ty nejzajímavější může patřit například označení za nejlepší golfovou destinaci roku 2016 v regionu Indického oceánu, Afriky a Blízkého východu, či nejlepší destinace roku 2016 dle magazínu Luxury Insider. Mauricius je populární destinací především pro golfovou a svatební turistiku, pro které je vyhlášeným vzhledem ke svému po celý rok tropickému klimatu. Zatímco svatebčanům nabízí luxusní hotelové resorty a plný servis, golfovým nadšencům nabízí hned jedenáct 18jamkových hřišť, kdy jedno z nich je rozprostřené přímo na vulkanickém ostrově Ile aux Cerfs. Většina z nich navíc odpovídá nejpřísnějším golfovým standardům a patří vůbec k těm nejlepším v regionu.
Mauricijská centrála cestovního ruchu pořádá podobné roadshow pravidelně již několik let, pokaždé se však zaměřuje na jiný trh. Zatímco v minulosti propagační aktivity mířily na asijské země, letošní rok se prozatím nese ve znamení Evropy, která je pro něj dlouhodobě jedním z nejdůležitějších trhů. Nejpočetnější skupinou návštěvníků jsou totiž poměrně logicky francouzští turisté, jejichž počty se pohybují ve stovkách tisíc.
Foto: -gk-