RDA workshop – více německých regionů

Mezinárodní svaz autobusové turistiky – RDA – se za dobu své více než 55leté existence rozšířil z německy hovořících oblastí snad do všech koutů Evropy, a dokonce i do zámoří. Mezi členy najdeme přes 3 000 členských firem a tisíce dalších přidružených organizací z více než 30 zemí. Tím se řadí RDA mezi největší organizace evropské turistiky.

RDA pravidelně informuje své členy o nových trendech a perspektivách v autobusové turistice, provádí výzkumy chování klientů autobusové dopravy, zjišťuje jejich potřeby, oblíbené destinace atd. Kromě pravidelných výjezdních zasedání v různých zemích Evropy pořádá RDA odborné semináře k různým tématům autobusové turistiky. Nejdůležitějším obchodním setkáním členů RDA je každoročně RDA workshop – setkání organizátorů autobusových zájezdů a dovolených, touroperátorů a zástupců mnoha evropských destinací, na který se letos počátkem srpna sjelo do Kolína nad Rýnem téměř 1 250 vystavovatelů z více než 30 zemí.

     

Početné české zastoupení reprezentovali na RDA především tradiční incomingoví touroperátoři, ale nechyběli ani zástupci hotelů, lázeňských zařízení nebo regionů. O kupní síle německých turistů a důležitosti 80milionového německého trhu pro náš incoming už toho bylo popsáno hodně. Pokud se však vloni téměř o 1 milion Němců více než v roce 2005 rozhodlo pro letní dovolenou, pak jistě stojí za to, bojovat o turisty sousední země, zvláště když patříme k nejlépe dosažitelným autobusovým destinacím v Evropě.

Mezi vystavovateli na českém stánku bylo i naše vydavatelství C.O.T. media. Potřebám českého incomingu významně přispívá zejména náš časopis Czech Traveloque, který každé 2 měsíce informuje touroperátory po celém světě o zajímavostech a novinkách v České republice a na Slovensku.

Zahraniční dovolené německých turistů 2006
1. Španělsko – (14 %)
2. Itálie – (7,3 %)
3. Rakousko – (5,8 %)
4. Turecko – (5,7 %)
5. Řecko – (3,1 %)

Autobusové cíle“ německých turistů 2006
Itálie – (14,9 %)
Rakousko – (8,4 %)
Španělsko – (6,7 %)
Polsko – (6,2 %)
Francie – (4,4 %)
Chorvatsko – (3,7 %)
Maďarsko – (2,8 %)
Česká republika – (2,5 %)
Velká Británie – (1,4 %)
Švýcarsko – (1,7 %)

Zdroj: Reiseanalyse 2007

V Německu samotném nám ovšem vyrostl velký soupeř. Německo se již několik let snaží výrazně posílit incoming a domácí cestovní ruch. Tomu odpovídalo i složení vystavovatelů na letošním workshopu RDA. Německé regiony výrazně převyšovaly svou nabídkou ostatní evropské země.

Od roku 2000 trvale stoupá počet návštěvníků Německa. Počet přenocování se v Německu v roce 2006 oproti 2005 zvýšil o 2 % – v DCR na 298,5 milionů a v incomingu na 52,9 milionů. Německo je podle World Travel Monitor v současnosti druhou nejoblíbenější evropskou zemí při cestování za kulturou a historií – mezi hlavní důvody patří návštěvy muzeí a výstav. Druhým nejčastějším důvodem k návštěvě Německa jsou vedle dovolených obchodní cesty.

Text a foto: Petr Frindt

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více