×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Pražská kampaň sebrala turisty Vídni a Berlínu

Foto: Shutterstock.com Praha považuje svoji kampaň za úspěšnou Foto: Shutterstock.com

Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace Prague City Tourism (PCT) s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. V tiskové zprávě o tom včera informovala tisková mluvčí PCT Klára Malá.

„Podle dostupných dat se Praha u některých cílových trhů stala mnohem více vyhledávanější než sousední konkurenční města, jako je Vídeň a Berlín,“ uvedla Malá. Kampaň začala v polovině října a skončila na konci prosince. Hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun.

Podzimní a zimní kampaň Stay in Prague prezentovala hlavní město jako kulturní destinaci nabízející kvalitní služby a cílila zejména na cestující ve věku 30 až 55 let. Díky marketingové kampani se více než 8 milionů lidí dostalo na kampaňový web stayinprague.eu.

„Společně s organizací Prague City Tourism pracujeme na změně pozice značky Prahy u zahraničních klientů. Chceme, aby ji začali vnímat jinak než jako levnou večírkovou destinaci. Proto i marketingové kampaně cílíme na publikum, které do hlavního města přijede hlavně pro jeho kvalitní služby, památky, kulturu a gastronomii. Kampaněmi také reagujeme  na nové trendy v cestování,” řekla Hana Třeštíková, radní pro kulturu a cestovní ruch.

„Díky kampani jsme si vybudovali širokou základnu lidí na vybraných trzích, na které budeme cílit dalšími marketingovými kampaněmi. Průběžnou optimalizací kampaně jsme dostali téměř 230 tisíc lidí na rezervační portál pro ubytování, což hodnotíme jako velmi dobrý výsledek,“ doplnil František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.

Foto: Prague City Tourism Kampaň vykázala cca 800 milionů zhlédnutí Foto: Prague City Tourism

Aktuální data z kampaně podle zástupců PCT ukázala, že se chování turistů během pandemie změnilo. Turisté si stále častěji rezervují ubytování na poslední chvíli, letenky kupují maximálně týden předem a preferují pro cestu tvz. city break, neboli prodloužený víkend.

„Přes omezení cestovního ruchu se díky kampani podařilo přivést do Prahy zahraniční turisty. Kampaň oceňujeme rovněž jako nástroj budování dlouhodobého povědomí v zahraničí o našem hlavním městě jako atraktivní turistické destinaci. Je to tedy investice i do budoucna a věříme, že díky společnému memorandu budeme mít možnost na tuto kampaň navázat před zahájením jarní sezóny. Podobné kampaně velmi efektivně pomáhají zajistit rovněž zachování pracovních příležitostí pro obyvatele Prahy,” uvedl Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR.

Veškerá vstupní data pro úspěšné nastavení kampaně organizaci poskytla společnost Mastercard, Asociace hotelů a restaurací ČR a Letiště Praha. Po měsíci kampaně podle dostupných dat rostla navíc také čísla odbavených cestujících na Letišti Praha a mezitýdenní přírůstky ve vyhledávání letů byly dokonce vyšší než v roce 2019.

„Jsme hrdými partnery a rozhodně podporujeme aktivity Prague City Tourism, které vytváří příznivé podmínky hlavně pro obnovu příjezdového cestovního ruchu. Cílená kampaň má úspěchy a dokládají to i čísla z Letiště Praha, kdy jsme zaznamenali ve 4. kvartálu roku 2021 přibližně 27% nárůst počtu cestujících na linkách do zemí, které jsou typické pro příjezdový cestovní ruch,“ řekl Jaroslav Filip, ředitel Leteckého obchodu na Letišti Praha.

„Jsem ráda, že se nám vyplatilo vsadit na novou image Prahy. Díky naší kampani byli mezitýdenní přírůstky vyhledávání letů do Prahy vyšší než v roce 2019. Naše kampaň prokazatelně vzala turisty zejména Vídni a Berlínu,” uzavřela Jana Adamcová, členka představenstva Prague City Tourism.

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Záruka CK: zatím přijato 31 žádostí za 43 mil. Kč

Národní rozvojová banka (NRB) týden od spuštění programu Záruka CK eviduje 31 žádostí v objemu záruk 43,3 milionu korun. Na dotaz ČTK to uvedl ředitel strategie a marketingu NRB Michal Pluta.

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

I letos můžete do lázní výhodněji díky voucherům

Podobně jako v posledních dvou letech můžete i letos vyrazit za výhodnějších podmínek do tuzemských lázní. Od začátku roku jsou totiž na portálu Kudy z nudy ke stažení vouchery v nominální hodnotě 2 000 korun, které vám zlevní lázeňské pobyty...

Číst více