×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Právní podpora pro cestovní kanceláře a agentury v nelehké době

Foto: Shutterstock.com Seminář zájemcům poradil, jak po právní stránce přizpůsobit chod cestovní kanceláře době covidové Foto: Shutterstock.com

Pandemie covidu-19 staví cestovní kanceláře a cestovní agentury před rozličné překážky, které musí řešit v souladu se zákony. Jak se ale mění situace po více než roce, kdy bojujeme s koronavirem? A jak přizpůsobit činnost cestovní kanceláře či agentury neustále se měnícím podmínkám? Nápovědu mohli pořadatelé a prodejci zájezdů získat na semináři uspořádaném Asociací cestovních kanceláří ČR.

Cestovní kanceláře i agentury mají řadu povinností, které musí ve vztahu ke klientům dodržovat, a to i v době, kdy je Česká republika znovu svírána dalšími ochrannými opatřeními a vláda vyhlásila nouzový stav. Asociace cestovních kanceláří České republiky proto uspořádala pro své členy i další zájemce odborný seminář s názvem „Jak právně připravit CK na cestování za časů COVID-19″. Původně se seminář měl uskutečnit prezenčně v rámci veletrhu Czech Travel Market, jelikož byl ale tento kvůli současné epidemické situaci zrušen, proběhl seminář on-line.

Více než 100 přihlášených zástupců cestovních kanceláří a cestovních agentur vyslechlo právní informace od advokátky Kláry Dvořákové. Krom jiného se účastníci dozvěděli, jak postupovat v případě změn podmínek vstupu do destinace, jaké jsou povinnosti cestovní kanceláře a jak má tato informovat klienty, případně upravit všeobecné obchodní podmínky. Rozvinula se také diskuze o tom, co nastane, pokud je zaveden zákaz vstupu do země z důvodů, které jsou na straně zákazníka či jaký je rozdíl, hovoříme-li o zákazu vstupu nebo karantény vázaném na státní příslušnost, případně zákazu vstupu z důvodu služeb cestovní kanceláře. Řešilo se také, zda obava z nákazy vůbec umožňuje stornovat zájezd. Na přetřes přišly též odstupné (storno) v době covidu, reklamace či škoda z důvodu covid opatření. Zajímavým bodem byla také diskuze nad smlouvou s obchodním partnerem a provizemi mezi cestovními kancelářemi a agenturami.

U vybraných bodů přednášející Klára Dvořáková rovnou upozornila, jak je lze či nelze upravit v rámci všeobecných obchodních podmínek a jak pracovat s rozdílnými výklady například u nezletilých osob, kdy neplatí 3 noci, po které se má cestovní kancelář postarat o klienty v případě nenadálých skutečností.

Nespornou výhodou pro členy je také možnost stáhnout si vždy z členské části asociačních webových stránek aktuální podklady a vzorové smlouvy a mít tak k dispozici vše, co je v dané chvíli pro jejich podnikání potřebné. Mezi hlavní podklady patří například Všeobecné obchodní podmínky, informace o tom, lze-li někoho (např. neočkovaného klienta) vyloučit ze zájezdu, jak kontrolovat vstupní podmínky či dohody o narovnání.

Autor

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Pražská kampaň sebrala turisty Vídni a Berlínu

Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace Prague City Tourism (PCT) s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. V tiskové zprávě o tom...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Záruka CK: zatím přijato 31 žádostí za 43 mil. Kč

Národní rozvojová banka (NRB) týden od spuštění programu Záruka CK eviduje 31 žádostí v objemu záruk 43,3 milionu korun. Na dotaz ČTK to uvedl ředitel strategie a marketingu NRB Michal Pluta.

Číst více