Prague InSpires MICE Fam Trip & Workshop 2020: Benefity uspořádání vlastního workshopu

Začátkem února Prague Convention Bureau (PCB) spolu s partnery uspořádalo třídenní fam trip pro téměř 50 organizátorů akcí ze 13 zemí Evropy, jehož součástí byl i workshop s lokálními dodavateli služeb. Na to, jaké výhody má vlastní akce tohoto typu oproti tradičním MICE fórům, odpovídal ředitel PCB Roman Muška.

Roman Muška Proč jste se rozhodli uspořádat vlastní fam trip a workshop tohoto rozsahu?

Hlavní výhodou vlastní akce je 100% zaměření na Prahu. Všech 25 lokálních účastníků workshopu reprezentovalo výlučně pražské dodavatele a plná kontrola nad výběrem nákupčích nám umožnila pozvat pouze ty, kteří již město zvažují pro své budoucí akce.

Prahu jsme prezentovali také prostřednictvím prohlídek různých prostor a společenských a incentivních programů. Plánování a organizace byly pro PCB náročné, ale vlna pozitivních ohlasů potvrzuje, že se vynaložená energie vyplatila.

Jaká je efektivita takových akcí, ve srovnání s jinými marketingovými nástroji?

Osobní setkání a návštěva města v reálu jsou stále něčím, co nelze plně nahradit jinými komunikačními prostředky či digitálními technologiemi. Veškeré naše akce jsou přesně cíleny na relevantní zájemce a prezentaci takové nabídky, jaká odpovídá jejich požadavkům. Proto je jejich efektivita velmi vysoká.

Jak měříte výsledky a dlouhodobé účinky takovýchto akcí?

Velmi důležité jsou pro nás bezprostřední dojmy z akce a následná zpětná vazba. A to i do budoucna, abychom věděli, na co se příště zaměřit a co zlepšit. Klienty i dodavatele tak oslovujeme s průzkumy zaměřenými na různé aspekty akce a jejich přínos. Během akce i po ní sledujeme počet přijatých a potvrzených RFP a s nákupčími zůstáváme nadále v kontaktu. Dlouhodobé měření dopadu je nicméně obtížné. Rozhodovací proces zahrnuje velké množství drobných kroků a podobné akce ho ovlivňují v rozdílné míře.

Věříte, že tyto akce mají potenciál do budoucna, nebo se budeme držet spíše velkých B2B veletrhů?

Oba formáty mají své klady i zápory, a i proto jsou nedílnou součástí naší komunikační a obchodní strategie. I do budoucna tak počítáme s účastí na velkých světových veletrzích, fórech střední velikosti pořádaných třetími stranami i s pořádáním vlastních fam tripů menšího rozsahu.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Vysočina: Kraj rybníků, lesů a kouzelných zákoutí

Dělí Moravu od Čech, charakterizuje ji zvlněné krajina s nespočtem do dálky se táhnoucích kopců, smaragdových lesů, prostorných luk a pastvin. Zkrátka romantika, kam jen oko dohlédne, přesně taková je Vysočina. Inspirativní, přesto klidná, drsná i malebná. Rybníky...

Číst více

SOUTĚŽ o wellness POBYT pro dva v Karlovarském kraji

PRAVIDLA SOUTĚŽE: Doba konání soutěže: od 19. 9. 2021 do 3. 10. 2021 do 23:59 Podmínky vstupu do soutěže: Účastníkem v soutěži se stáváte zodpovězením na soutěžní otázku, resp. vyplněním formuláře a kliknutím na „To se mi líbí“ na facebookové stránce...

Číst více
Foto: Shutterstock.com, Vysočina Tourism, Koruna Vysočiny (montáž: COT group)

Vysočina Tourism povede Oľga Königová

Novou ředitelkou organizace destinačního managementu Vysočina Tourism se stane Oľga Königová, která ve funkci nahradí Tomáše Čiháka. Ten měl chod krajské DMO na starosti od roku 2009. Oľga Königová doposud stála v čele destinační společnosti Koruna...

Číst více