×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Prague InSpires MICE Fam Trip & Workshop 2020: Benefity uspořádání vlastního workshopu

Začátkem února Prague Convention Bureau (PCB) spolu s partnery uspořádalo třídenní fam trip pro téměř 50 organizátorů akcí ze 13 zemí Evropy, jehož součástí byl i workshop s lokálními dodavateli služeb. Na to, jaké výhody má vlastní akce tohoto typu oproti tradičním MICE fórům, odpovídal ředitel PCB Roman Muška.

Roman Muška Proč jste se rozhodli uspořádat vlastní fam trip a workshop tohoto rozsahu?

Hlavní výhodou vlastní akce je 100% zaměření na Prahu. Všech 25 lokálních účastníků workshopu reprezentovalo výlučně pražské dodavatele a plná kontrola nad výběrem nákupčích nám umožnila pozvat pouze ty, kteří již město zvažují pro své budoucí akce.

Prahu jsme prezentovali také prostřednictvím prohlídek různých prostor a společenských a incentivních programů. Plánování a organizace byly pro PCB náročné, ale vlna pozitivních ohlasů potvrzuje, že se vynaložená energie vyplatila.

Jaká je efektivita takových akcí, ve srovnání s jinými marketingovými nástroji?

Osobní setkání a návštěva města v reálu jsou stále něčím, co nelze plně nahradit jinými komunikačními prostředky či digitálními technologiemi. Veškeré naše akce jsou přesně cíleny na relevantní zájemce a prezentaci takové nabídky, jaká odpovídá jejich požadavkům. Proto je jejich efektivita velmi vysoká.

Jak měříte výsledky a dlouhodobé účinky takovýchto akcí?

Velmi důležité jsou pro nás bezprostřední dojmy z akce a následná zpětná vazba. A to i do budoucna, abychom věděli, na co se příště zaměřit a co zlepšit. Klienty i dodavatele tak oslovujeme s průzkumy zaměřenými na různé aspekty akce a jejich přínos. Během akce i po ní sledujeme počet přijatých a potvrzených RFP a s nákupčími zůstáváme nadále v kontaktu. Dlouhodobé měření dopadu je nicméně obtížné. Rozhodovací proces zahrnuje velké množství drobných kroků a podobné akce ho ovlivňují v rozdílné míře.

Věříte, že tyto akce mají potenciál do budoucna, nebo se budeme držet spíše velkých B2B veletrhů?

Oba formáty mají své klady i zápory, a i proto jsou nedílnou součástí naší komunikační a obchodní strategie. I do budoucna tak počítáme s účastí na velkých světových veletrzích, fórech střední velikosti pořádaných třetími stranami i s pořádáním vlastních fam tripů menšího rozsahu.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více