Prague City Tourism zbohatne o 45 milionů

Foto: Shutterstock.com Pražští radní schválili navýšení základního jmění Prague City Tourism o 45 mil. Kč Foto: Shutterstock.com

Radní hlavního města dle očekávání schválili záměr magistrátu navýšit základní jmění městské firmy Prague City Tourism (PCT) o 45 milionů korun na celkových 111 milionů. Základní jmění bude navýšeno úpisem 45 000 akcií.

Předseda představenstva PCT František Cipro ČTK řekl, že navýšení kapitálu má zajistit bezproblémový provoz památek a pomoci tak překonat problémy spojené s pandemií covidu-19.

„Navýšení základního kapitálu je v této nepříznivé době způsobem, jak zajistit bezproblémový návštěvnický provoz památkových objektů, které má společnost ve správě. Tržby na těchto objektech stále nedosahují ani 20 procent ve srovnání s rokem 2019. Navýšení v žádném případě není nástrojem na pokrytí provozní ztráty, ale způsobem, jak překlenout problémy s cash-flow,“ řekl Cipro.

Pokud má PCT podle Cipra v budoucnu generovat pro město finanční prostředky ze správy památek, potom je prý nezbytné jejich provoz v nynější době nepřerušit. Základní jmění bude navýšeno úpisem 45 000 kusů listinných akcií a budou upsány peněžitým vkladem. „Akcie budou upsány bez veřejné nabídky předem určeným zájemcem, a to jediným akcionářem společnosti, kterým je hlavní město Praha,“ píše se v dokumentu schváleném radními.

Kvůli pandemii covid-19 v Praze poklesl počet turistů. Město proto letos i loni podpořilo turistický ruch dohromady více než 120 miliony korun. Praha spustila kampaň V Praze jako doma, která do hlavního města lákala především tuzemské turisty. Oba roky akce přilákala do města desítky tisíc převážně tuzemských turistů. Nyní PCT spustila digitální kampaň zaměřenou na turisty z ciziny, o které jsme již dříve informovali v samostatném článku.

PCT se stará o Staroměstskou radnici, Petřínskou rozhlednu, bludiště na Petříně, Prašnou bránu, Malostranskou a Staroměstskou mosteckou věž, Svatomikulášskou městskou zvonici a Novomlýnskou vodárenskou věž. Fungování PCT ovlivnila pandemie covidu-19, respektive vyhlášené lockdowny, při kterých musely být uzavřeny všechny památky. Společnost tak přišla o zisk ze vstupného.

PCT vznikla k 1. červenci 2018. Jak připomíná ČTK, představitelé města tehdy uváděli, že společnost si na sebe vydělá a nebude potřebovat příspěvky od města. Peníze bude mít mimo jiné právě z provozu věží. PCT je členem mezinárodní organizace European Cities Marketing a Asociace turistických informačních center ČR.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více