Pracovníci infocenter pracují i v lockdownu

Foto: A.T.I.C. ČR Foto: A.T.I.C. ČR

Asociace turistických informačních center ČR 15. března 2021 dokončila průzkum věnovaný aktuální situaci turistických informačních center a jejich činnosti v lockdownu. Průzkumu se zúčastnilo 266 informačních center a zde jsou výsledky.

Informační centra i přes uzavření provozoven nadále pokračují ve své činnosti

Všechna infocentra stále komunikují a zodpovídají dotazy e-mailovou poštou (98 % respondentů výzkumu) a 91 % infocenter je k dispozici na telefonu. V online prostředí (web, facebook, sociální sítě) informace stále aktualizuje 90 % infocenter. 2 % TIC mají činnost ukončenou.
Vlastní činnost nad rámec poskytování informací je v tomto období neskutečně pestrá a bude jí věnován samostatný výstup.

Pracovníci informačních center pracují z infocenter i z domova

V případě určení pracoviště, odkud pracovníci infocenter svoje povolání nyní vykonávají, mírně převažuje kombinace práce v infocentru a na tzv. home office (43 %) oproti práci jen v informačním centru (37 % pracovníků), přičemž 5 % pracovníků TIC pracuje jen z domova. Zbylých 15 % zaměstnanců má za pracovní místo v době lockdownu kombinaci práce v TIC a kdekoliv jinde. Polovina z této skupiny se mimo svoji práci věnuje jiné práci požadované zřizovatelem (městský/obecní úřad, knihovna, muzeum) a vykonávají to, co je právě třeba, ostatní pracovníci (cca 7 %) jsou zaměstnáni mimo jakoukoliv činnost infocentra. Ukončenou činnost mají 2 % TIC.

Zákon pojem „turistické informační centrum“ nezná, některé provozy jedou na výjimky

Z pohledu problematiky infocenter (TIC) stávající vládní opatření a omezení reflektují jen pojem maloobchod a služby. Neznají pojem turistické informační centrum, přestože znají pojem muzeum, galerie, knihovna, úřad apod. TIC mají různé provozovatele, z nichž někteří patří do výjimek a tím umožňují svým infocentrům být částečně otevřena. To se týká 20 % TIC, které pracují v režimu „částečně otevřeno“  díky městskému/obecnímu úřadu, jehož jsou součástí. Provoz s využitím výdejního okénka pak využívá dalších 19 % TIC. Necelá 4 % TIC fungují jako zásilkovny, či výdejny jízdenek a dalších necelých 5 % vydává zboží objednané telefonicky, nebo přes e-shop.

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Hana Krejbichová / Prague Convention Bureau

Zástupci kongresové Prahy si zvolili nové vedení

Ve středu 4. května se uskutečnila valná hromada Prague Convention Bureau, v rámci níž proběhla volba nového představenstva a členů revizní komise. Kongresový průmysl Prahy, který je oficiálně zastřešován právě Prague Convention Bureau, tak získal nové vedení.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více