Poslanci chtějí snížit limit pro vracení DPH turistům

Limit pro vracení daně z přidané hodnoty (DPH) turistům za jejich nákupy v Česku by se měl snížit z nynějších 2000 korun na polovinu. V novele zákona o dani z přidané hodnoty to ve Sněmovně navrhly tři desítky poslanců. Současný limit podle nich znevýhodňuje nákupy turistů v ČR. Zatímco v roce 2004, od kdy zmíněná částka platí, představoval limit 60,9 eura, nyní už odpovídá 78 eurům.

Limit pro vracení daně z přidané hodnoty (DPH) turistům za jejich nákupy v Česku by se měl snížit z nynějších 2000 korun na polovinu

Limit představuje nejnižší hodnotu zboží včetně DPH, kterou musí zaplatit fyzická osoba ze země mimo EU u jednoho prodejce v jednom kalendářním dni. Pak ji při prokazatelném vývozu zboží vznikne nárok na vrácení DPH, kterou v ceně zboží v Česku zaplatila.

„Navrhovaná změna reaguje na dlouhodobou výzvu ze strany odborné veřejnosti, podnikatelů v turistickém ruchu, obchodníků, představitelů regionálních organizací a dalších, kteří upozorňují, že Česká republika má již 15 let stále stejný limit tzv. vratky DPH, který ji znevýhodňuje v nákupech zahraničních turistů,“ uvádějí předkladatelé. Argumentují i tím, že jiné turistické cíle tento limit snižují a například Španělsko ho v roce 2018 zrušilo.

Navržených tisíc korun je podle poslanců kompromisem, který bere v potaz potřeby obchodníků i argumenty ministerstva financí a celní správy. Podle předkladatelů by snížení limitu podpořilo místní řemeslníky, malé a střední podniky a další obchodníky, kteří prodávají zboží, jehož hodnota i v součtu nepřesáhne 2000 korun. Není proto pro zahraniční turisty tak atraktivní, uvádějí poslanci.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Wizz Air bude létat z Pardubic také do Oděsy a Charkova

Společnost Wizz Air rozšíří nabídku pravidelných linek z Pardubic - bude létat také do Oděsy a Charkova. Linky budou v provozu od června příštího roku, a to dvakrát týdně. Na Ukrajinu už nízkonákladový maďarský dopravce létá od září 2020,...

Číst více
Foto: Miroslav Rončák

Jak efektivně po pandemii covid-19 oslovit německý trh: Příklad Arménie

V současném (post)covidovém období, kdy se situace na jednotlivých trzích neustále mění,  je pro destinace nutné reagovat operativně s přesným načasováním konkrétních aktivit. Jednou z priorit je vrátit turistům ztracenou důvěru. Přestože se Arménie zatím v rozvoji cestovního ruchu...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Online vstupenky na jednom místě?

Přesnější statistiky cestovního ruchu i jednodušší nákup vstupenek. To jsou velké digitální novinky, které chystají Ministerstvo pro místní rozvoj a agentura CzechTourism. Projekt eTurista usnadní práci poskytovatelům ubytování i obcím a navíc přinese co nejpřesnější informace o tom, co se...

Číst více