Podzimní dovolenou v ČR plánuje 35 procent Čechů

Podzimní dovolenou nebo vícedenní výlet v tuzemsku plánuje podle červencového průzkumu agentury CzechTourism 35 procent Čechů. Nejčastěji chtějí volný čas trávit v přírodě, ve wellness a v lázních. Lidé se chtějí vydat především do Jihočeského, Jihomoravského a Středočeského kraje. Ještě více turistů má k podzimním cestám po České republice nalákat další fáze kampaně #světovéČesko, jejímž prostřednictvím chce CzechTourism prodloužit domácí sezonu do září a října. Rozpočet na celou kampaň, jejíž první část měla představit neobjevené lokality a odlehčit známým místům o letních prázdninách, je 20 milionů korun.

Podzimní dovolenou nebo vícedenní výlet v tuzemsku plánuje podle červencového průzkumu agentury CzechTourism 35 procent Čechů

Odpočinek formou procházek v přírodě nebo ve wellness na podzim plánuje zhruba 40 procent Čechů. Památky nebo zábavní parky hodlá navštívit 28 procent lidí, aktivní dovolenou jako pěší, horskou nebo cykloturistiku zvažuje necelá čtvrtina respondentů. Za poznáváním měst, gastronomií a kulturními akcemi se chce na podzim vydat zhruba devět procent Čechů.

„Společně s regiony chceme představit široké spektrum možností, které pro podzimní dovolenou nebo prodloužený víkend Česko skýtá, a vzbudit tak zájem o podzimní cestování u dalších lidí,“ uvedl ředitel CzechTourism Jan Herget. K tomu má posloužit druhá část mediální kampaně #světovéČesko, ve které vystupují čeští sportovci Jaromír Jágr, Ondřej Synek, Jaroslav Kulhavý nebo Gabriela Koukalová.

Agentura zahájila podporu domácího cestovního ruchu na svém portálu Kudyznudy.cz už v dubnu, zhruba v polovině června se naplno spustila připravená kampaň. Na projektu spolupracují také influenceři Lukáš Hejlík a Nikol Štíbrová a patří do něho také například výstava fotografií s motivy neobjevených destinací na Pražském hradě. Portál Kudyznudy.cz také spolupracuje na letní kampani společnosti T-Mobile Spolu po magentové, do konceptu patří i spolupráce s Českými drahami nebo projekt Dobré věci stojí za to objevit společnosti Starobrno.

Cestovní ruch každý rok do veřejných rozpočtů odvádí více než 125 miliard korun a podle agentury CzechTourism vytváří tři procenta hrubého domácího produktu ČR. Podle průzkumu Asociace hotelů a restaurací ČR hoteliéři v hlavním městě i regionech na září a říjen počítají s obsazeností mezi 20 a 30 procenty.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více