Podzimní dovolenou v ČR plánuje 35 procent Čechů

Podzimní dovolenou nebo vícedenní výlet v tuzemsku plánuje podle červencového průzkumu agentury CzechTourism 35 procent Čechů. Nejčastěji chtějí volný čas trávit v přírodě, ve wellness a v lázních. Lidé se chtějí vydat především do Jihočeského, Jihomoravského a Středočeského kraje. Ještě více turistů má k podzimním cestám po České republice nalákat další fáze kampaně #světovéČesko, jejímž prostřednictvím chce CzechTourism prodloužit domácí sezonu do září a října. Rozpočet na celou kampaň, jejíž první část měla představit neobjevené lokality a odlehčit známým místům o letních prázdninách, je 20 milionů korun.

Podzimní dovolenou nebo vícedenní výlet v tuzemsku plánuje podle červencového průzkumu agentury CzechTourism 35 procent Čechů

Odpočinek formou procházek v přírodě nebo ve wellness na podzim plánuje zhruba 40 procent Čechů. Památky nebo zábavní parky hodlá navštívit 28 procent lidí, aktivní dovolenou jako pěší, horskou nebo cykloturistiku zvažuje necelá čtvrtina respondentů. Za poznáváním měst, gastronomií a kulturními akcemi se chce na podzim vydat zhruba devět procent Čechů.

„Společně s regiony chceme představit široké spektrum možností, které pro podzimní dovolenou nebo prodloužený víkend Česko skýtá, a vzbudit tak zájem o podzimní cestování u dalších lidí,“ uvedl ředitel CzechTourism Jan Herget. K tomu má posloužit druhá část mediální kampaně #světovéČesko, ve které vystupují čeští sportovci Jaromír Jágr, Ondřej Synek, Jaroslav Kulhavý nebo Gabriela Koukalová.

Agentura zahájila podporu domácího cestovního ruchu na svém portálu Kudyznudy.cz už v dubnu, zhruba v polovině června se naplno spustila připravená kampaň. Na projektu spolupracují také influenceři Lukáš Hejlík a Nikol Štíbrová a patří do něho také například výstava fotografií s motivy neobjevených destinací na Pražském hradě. Portál Kudyznudy.cz také spolupracuje na letní kampani společnosti T-Mobile Spolu po magentové, do konceptu patří i spolupráce s Českými drahami nebo projekt Dobré věci stojí za to objevit společnosti Starobrno.

Cestovní ruch každý rok do veřejných rozpočtů odvádí více než 125 miliard korun a podle agentury CzechTourism vytváří tři procenta hrubého domácího produktu ČR. Podle průzkumu Asociace hotelů a restaurací ČR hoteliéři v hlavním městě i regionech na září a říjen počítají s obsazeností mezi 20 a 30 procenty.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Experti: Covidové certifikáty jsou pro tuzemský cestovní ruch klíčové

Zavedení evropských covidových certifikátů, a tím uvolnění cest cizinců do Česka, je klíčové pro tuzemský cestovní ruch. Bez toho řada firem a podnikatelů nemá šanci přežít, shodli se v úterý účastníci debaty na téma tzv. covidových pasů. Podle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

ACK: Vláda otevřela incomingové agentury, klienti však nesmí přijet

Dne 10. května 2021 bylo ukončeno nařízení, které doposud omezovalo možnost mít otevřené provozovny. To znamenalo, že i cestovní agentury a cestovní kanceláře pracující v incomingovém cestovním ruchu mohly otevřít své provozovny. Nicméně vláda svým rozhodnutím tyto provozovny sice...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Na Petříně čeká turisty nové „íčko“

Petřínská rozhledna dnes otevírá nové informační centrum. Návštěvníci zde získají všechny potřebné turistické informace nebo se dozví řadu zajímavostí, které s rozhlednou a petřínským vrchem souvisí. Také si zde mohou objednat komentované vycházky s průvodci. Info stánek se...

Číst více