Plzeňský kraj láká kampaní české turisty

Plzeňský kraj zahájil velkou kampaň, kterou chce nalákat české turisty, aby do regionu přijeli na letní dovolenou. Vydal tištěný i elektronický katalog, který distribuuje do ostatních krajů Česka a vkládá do periodik. Natočil pro televize a sociální sítě reklamní spoty s hercem Karlem Zimou, jenž se stal tváří kampaně a představuje zajímavá místa a památky. Podle náměstkyně hejtmana Ivany Bartošové se nyní po koronavirové krizi znovu daří rozproudit turistiku v regionu. 

Kraj vydal katalog s nabídkou tipů na letní dovolenou

Na marketingovou kampaň a podporu hlavních destinací vydá kraj čtyři miliony Kč. Zájem o katalog, který je v infocentrech, atrakcích, v nemocnicích a autobusech, je podle Bartošové velký a náklad 10 000 výtisků se zdvojnásobí. Je rozdělen do 17 tematických i geografických kapitol. V elektronické verzi si katalog Dovolená v Plzeňském kraji můžete prolistovat ZDE

„Do konce května byl propad ubytovaných hostů v regionu asi třetinový. Úspěchem by bylo, pokud by se číslo nezvětšilo,“ uvedla vedoucí krajského odboru kultury a cestovního ruchu Alena Svobodová. Podle Bartošové je pokles počtu turistů v Česku odhadován na 50 procent. V Plzeňském kraji nejvíce zasáhne Plzeň s největšími hotely, v dalších částech regionu jsou jen menší zařízení. „Budeme se snáz nadechovat než třeba sousední Karlovarský kraj,“ řekla Svobodová. 

Kraj se v nabídce zaměřuje hlavně na rodiny s dětmi. Taháky mají být oblast šumavského Železnorudska a Modravy, barokní památky a velké množství cílů spojených s cykloturistikou. Na koupání nabízí přehradu Hracholusky. Kraj hodně podporuje oblast Českého lesa, tedy přírody příhraničí Tachovska a Domažlicka, která letos očekává výrazný růst počtu návštěvníků. 

Podle průzkumu mezi občany v celé České republice, který na základě krajských dat udělala agentura CzechTourism, vede příroda na kole či pěšky, kterou preferuje 51 procent z více než 1 000 oslovených, 46 procent uvedlo wellness a lázně, 41 procent památky a muzea a 34 procent poznávací dovolenou, která bude zaměřená na Plzeň, Klatovy a Domažlice. 

Podle Bartošové je také důležité, že kraj nenechal kvůli krizi zastavit žádné investice, které směřují často i do památek. Neomezil ani dotace obcím na venkovské památky, doprovodnou turistickou infrastrukturu a na cyklostezky. Od července se kraj zaměří i na propagaci v bavorském příhraničí. Bavoři jsou významnou klientelou a už se do regionu začínají vracet. 

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více