Plzeňský kraj láká kampaní české turisty

Plzeňský kraj zahájil velkou kampaň, kterou chce nalákat české turisty, aby do regionu přijeli na letní dovolenou. Vydal tištěný i elektronický katalog, který distribuuje do ostatních krajů Česka a vkládá do periodik. Natočil pro televize a sociální sítě reklamní spoty s hercem Karlem Zimou, jenž se stal tváří kampaně a představuje zajímavá místa a památky. Podle náměstkyně hejtmana Ivany Bartošové se nyní po koronavirové krizi znovu daří rozproudit turistiku v regionu. 

Kraj vydal katalog s nabídkou tipů na letní dovolenou

Na marketingovou kampaň a podporu hlavních destinací vydá kraj čtyři miliony Kč. Zájem o katalog, který je v infocentrech, atrakcích, v nemocnicích a autobusech, je podle Bartošové velký a náklad 10 000 výtisků se zdvojnásobí. Je rozdělen do 17 tematických i geografických kapitol. V elektronické verzi si katalog Dovolená v Plzeňském kraji můžete prolistovat ZDE

„Do konce května byl propad ubytovaných hostů v regionu asi třetinový. Úspěchem by bylo, pokud by se číslo nezvětšilo,“ uvedla vedoucí krajského odboru kultury a cestovního ruchu Alena Svobodová. Podle Bartošové je pokles počtu turistů v Česku odhadován na 50 procent. V Plzeňském kraji nejvíce zasáhne Plzeň s největšími hotely, v dalších částech regionu jsou jen menší zařízení. „Budeme se snáz nadechovat než třeba sousední Karlovarský kraj,“ řekla Svobodová. 

Kraj se v nabídce zaměřuje hlavně na rodiny s dětmi. Taháky mají být oblast šumavského Železnorudska a Modravy, barokní památky a velké množství cílů spojených s cykloturistikou. Na koupání nabízí přehradu Hracholusky. Kraj hodně podporuje oblast Českého lesa, tedy přírody příhraničí Tachovska a Domažlicka, která letos očekává výrazný růst počtu návštěvníků. 

Podle průzkumu mezi občany v celé České republice, který na základě krajských dat udělala agentura CzechTourism, vede příroda na kole či pěšky, kterou preferuje 51 procent z více než 1 000 oslovených, 46 procent uvedlo wellness a lázně, 41 procent památky a muzea a 34 procent poznávací dovolenou, která bude zaměřená na Plzeň, Klatovy a Domažlice. 

Podle Bartošové je také důležité, že kraj nenechal kvůli krizi zastavit žádné investice, které směřují často i do památek. Neomezil ani dotace obcím na venkovské památky, doprovodnou turistickou infrastrukturu a na cyklostezky. Od července se kraj zaměří i na propagaci v bavorském příhraničí. Bavoři jsou významnou klientelou a už se do regionu začínají vracet. 

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Beskydy-Valašsko: spuštěn nový ubytovací rezervační systém

Více než 8 000 lidí navštívilo rezervační systém ubytování na stránkách www.beskydyportal.cz, kterým se Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko snaží pomoci turistům i hoteliérům v době koronavirové krize. Systém funguje zhruba měsíc, začátkem listopadu do něj byla zapojena asi...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Královéhradecký kraj má novou destinační společnost

V prosinci zahájila činnost nová destinační společnost Královéhradeckého kraje. Příspěvková organizace s názvem Královéhradecká krajská centrála cestovního ruchu převzala činnost končící Centrály cestovního ruchu Královéhradeckého kraje a společnosti Revitalizace KUKS, připravuje však i spoustu nových projektů. Centrála o tom...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

V okolí lipenské přehrady vznikají nové trasy pro běžkaře

Poblíž lipenské přehrady vzniknou nové trasy pro běžkaře. Stopy budou stroje upravovat pro klasiku i bruslení. Trasy povedou kolem Pasečné u Přední Výtoně a lyžaři se po nich dostanou například pod vrchol Svatý Tomáš. Novináře o tom informoval mluvčí...

Číst více