×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Pavel Šporcl kulturním ambasadorem Česka

Foto: Petr Manuel Ulrych Jan Herget a Pavel Šporcl na tiskové konferenci v Praze Foto: Petr Manuel Ulrych

Výjimečný houslista Pavel Šporcl v těchto dnech vydává nové CD Paganiniana a vyráží na turné po českých a moravských městech. Zároveň se stal novým kulturním ambasadorem Česka u nás i ve světě. Detaily byly zveřejněny na dnešní tiskové konferenci v pražském sídle agentury CzechTourism.

„Ze všech průzkumů, které jsme si nechávali dělat, vyplývá, že to, co proslavilo Českou republiku v zahraničí, je v první řadě Praha, v druhé pak známé osobnosti, zejména z oblasti sportu a kultury, především pak vážné hudby,“ vysvětlil na tiskové konferenci ředitel agentury CzechTourism Jan Herget důvody, které národní turistickou centrálu vedou k rozvíjení tzv. Ambassador Programu. Tedy ke spolupráci s výraznými osobnostmi, které mají ve světě šířit dobré jméno České republiky a pomáhat budovat její image turistické destinace. „Jsem rád, že se prvním českým kulturním ambasadorem stal Pavel Šporcl,“ uvedl Jan Herget a dodal, že ambasadory Česka v oblasti kultury se již dříve stali tenorista Plácido Domingo a spisovat, skladatel a dirigent Dan Brown. „Náš cíl je přízemní – snažíme se nalákat co nejvíce turistů do České republiky. A milovníci klasické hudby nám z průzkumů vycházejí jako nejbonitnější klienti,“ řekl Herget a doplnil, že velká část této klientely se v minulosti rekrutovala z řad asijských turistů, kterých nyní do Česka míří jen málo. Alternativou může být v současnosti podle ředitele CzechTourism třeba německý trh. Spojení s Pavlem Šporclem v tomto ohledu dává smysl – už proto, že své nové CD natočil pro prestižní německé vydavatelství Hänssler Classic.

Druhou rovinou spolupráce Pavla Šporcla s agenturou CzechTourism je již zmiňované turné po České republice. Paganiniana – Generali Česká pojišťovna Tour 2021 začíná 12. září v Hradci Králové a končí 31. října v Plzni. Šporcl během této „šňůry“ odehraje 16 koncertů v 13 krajských a okresních městech. Termíny a místa konání najdete na www.pavelsporcl.com. CzechTourism se podle svého ředitele dlouhodobě snaží spolupracovat zejména na eventech s mezinárodním přesahem a podporovat tak zejména příjezdový turismus, v důsledku změn vyvolaných pandemií ale národní turistická centrála v posledních dvou letech ve větší míře stimuluje domácí poptávku a stává se tedy partnerem i akcí národního významu. „Myslím, že koncerty a festivaly vážné hudby mohou přesně tím, co Čechy během ‚babího léta‘ přiměje vydat se na cesty po vlasti a co pomůže rozhýbat domácí cestovní ruch,“ řekl Herget a jedním dechem dodal, že partnerství s Pavlem Šporclem je uzavřeno na dobu pěti let a že doufá, že od příštího roku dostane jeho ambasadorská role mezinárodní rozměr.

Pavel Šporcl sám se na tiskové konferenci ke své roli ambasadora vyjádřil takto: „Kdo mě zná, ví, že jsem velmi hrdý na to, v jaké zemi žiji. Jistě, řada věcí se mi třeba nelíbí, ale v hloubi srdce jsem velký patriot a jsem proto rád, že budu moci Českou republiku podporovat nejen u nás, ale i ve světě.“

V rámci spolupráce na turné Paganiniana plánuje CzechTourism přímo oslovit více než 500 000 sledujících, prostřednictvím materiálů vzniklých v průběhu turné pak řádově miliony sledujících v zahraničí. V letošním roce CzechTourism spolupracuje s pořadateli 34 kulturních akcí s celosvětovým zásahem kolem 82,5 mil. sledujících a s rozpočtem 8,8 mil. Kč, uvedl na tiskové konferenci produktový manažer CzechTourism pro eventová partnerství Lukáš Bajer.

Autor

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více