Stovka majitelů znojemských restaurací, kaváren nebo hotelů se zatím zapojila do letošního druhého ročníku akce Znojmo Zadax na podporu podnikatelů působících v cestovním ruchu. Do loňské kampaně se zapojilo 140 podnikatelů, ale i tehdy byl rozjezd v červnu pomalejší. ČTK to řekl Karel Semotam ze Znojemské Besedy.
„Kampaň jsme spustili od 1. června a zatím máme stovku přihlášených. Počasí zatím rozjezdu turistické sezóny příliš nepřálo, začátek června byl spíše chladný. Ale očekáváme, že stejně jako loni se v průběhu kampaně přidají další podnikatelé a dosáhneme nejméně stejného počtu zapojených podniků,“ uvedl Semotam.
Princip kampaně je jednoduchý. Lidé, kteří utratí v zapojených podnicích stanovenou minimální částku, mají volný vstup do městských památek. Limit útraty je pro ubytovací zařízení 1000 korun, v restauracích a kavárnách 150 korun a v ostatních provozech 200 korun. Loni se díky této kampani návštěvnost turistických provozů zvedla o 51 procent, do města přijelo přes 80 000 lidí. Úspěšný byl ale loňský ročník kampaně i v hodnocení odborné veřejnosti – ve Velké ceně cestovního ruchu 2020/2021 byl tento projekt vyhodnocen jako třetí nejlepší v kategorii Restart v cestovním ruchu. Video medailonek představující projekt můžete zhlédnout ZDE.