Na Letišti Praha se dočasně změní proces odbavení

Letiště Praha pokračuje s projekty modernizace a navyšování provozních kapacit. Jejich součástí je také rekonstrukce třídírny zavazadel na Terminálu 1, která letos částečně ovlivní proces odbavení cestujících. Od 1. března do konce srpna 2020 se tak přesune odbavení vybraných 22 dopravců z Terminálu 1 na Terminál 2.

Letiště Praha pokračuje s projekty modernizace a navyšování provozních kapacit

Pro odbavení na přepážkách přestane dočasně platit rozdělení terminálů na lety do schengenského prostoru a mimo schengenský prostor. Nástup do letadla a samotný odlet však bude realizován standardně na Terminálu 1 jako doposud.

„Počet odbavených cestujících každý rok roste a letiště se dostalo již za hranu svých kapacit. Proto postupně pokračujeme s projekty, které jsou součástí rozvoje letiště a které přispějí k jeho modernizaci a částečnému navýšení odbavovacích a provozních kapacit,“ řekl k rekonstrukci Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha, a dodal: „Výsledkem rekonstrukce bude modernější a ještě bezpečnější prostor pro odbavení zapsaných zavazadel.“

Odbavení cestujících u 22 leteckých společností bude probíhat na přepážkách v odletové hale Terminálu 2, místo bude označené jako RED ZONE. Změna se týká těch, kteří mají z Prahy odletět s leteckou společností, u které se proces odbavení mění, mají velké zavazadlo k odbavení či potřebují získat svou palubní vstupenku. Těmto cestujícím letiště doporučuje přijet rovnou na Terminál 2. Po samotném odbavení se budou tito cestující následně vracet zpět na Terminál 1, kde projdou pasovou a následně i bezpečnostní kontrolu před svým odletem.

Cestující by měli informace o změnách obdržet také přímo od své letecké společnosti a dostavit se na letiště s dostatečným předstihem, alespoň tři hodiny předem. „Spolupracujeme se všemi dopravci, kterých se změna týká, velmi intenzivně již několik měsíců. Informovali jsme také cestovní kanceláře a agentury, různé asociace a organizace v cestovním ruchu, hotely, provozovatele taxislužeb i parkování a další obchodními partnery. Jsme přesvědčeni, že jsme v rámci dočasného provozního omezení přijali taková opatření, aby se situace dotkla cestujících minimálně,“ dodal Václav Řehoř.

Po celé trase mezi terminály budou umístěné výrazné a jednoduché navigační ukazatele, v červené a zelené barvě. Přechod mezi terminály trvá přibližně 10 minut. Všechny informace budou také k dispozici na speciální webové stránce www.prg.aero/checkin2020. Navýší se i počet informačních asistentů, tzv. Red teamu, na které se mohou cestující přímo v terminálech případně obrátit.

Foto: Letiště Praha

 

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Shutterstock.com

Příští zastávka: V limbu

Lidé jsou různí a mají všelijaké libůstky. Platí to i o turistech. Jako z absurdní komedie ale působí nabídka jedné z hongkongských cestovních kanceláří – klienty vábí na okružní spací jízdy autobusem.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Na křídlech Vuelingu od prosince do Amsterodamu

Letecká společnost Vueling zavede od 3. prosince tohoto roku pravidelné spojení mezi Prahou a nizozemským Amsterodamem. Dopravce nabídne lety čtyřikrát týdně, a to vždy v úterý, pátek, sobotu a v neděli. V tiskové zprávě o tom včera informovalo Letiště Praha.

Číst více
Foto: Smartwings

Smartwings zpět na lince do Dubaje. Létat budou denně

Letecká společnost Smartwings včera obnovila přímé letecké spojení z Prahy do Dubaje ve Spojených arabských emirátech. Linka bude během zimního letového řádu provozována každý den letadlem Boeing 737 MAX.

Číst více