Na Letišti Praha se dočasně změní proces odbavení

Letiště Praha pokračuje s projekty modernizace a navyšování provozních kapacit. Jejich součástí je také rekonstrukce třídírny zavazadel na Terminálu 1, která letos částečně ovlivní proces odbavení cestujících. Od 1. března do konce srpna 2020 se tak přesune odbavení vybraných 22 dopravců z Terminálu 1 na Terminál 2.

Letiště Praha pokračuje s projekty modernizace a navyšování provozních kapacit

Pro odbavení na přepážkách přestane dočasně platit rozdělení terminálů na lety do schengenského prostoru a mimo schengenský prostor. Nástup do letadla a samotný odlet však bude realizován standardně na Terminálu 1 jako doposud.

„Počet odbavených cestujících každý rok roste a letiště se dostalo již za hranu svých kapacit. Proto postupně pokračujeme s projekty, které jsou součástí rozvoje letiště a které přispějí k jeho modernizaci a částečnému navýšení odbavovacích a provozních kapacit,“ řekl k rekonstrukci Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha, a dodal: „Výsledkem rekonstrukce bude modernější a ještě bezpečnější prostor pro odbavení zapsaných zavazadel.“

Odbavení cestujících u 22 leteckých společností bude probíhat na přepážkách v odletové hale Terminálu 2, místo bude označené jako RED ZONE. Změna se týká těch, kteří mají z Prahy odletět s leteckou společností, u které se proces odbavení mění, mají velké zavazadlo k odbavení či potřebují získat svou palubní vstupenku. Těmto cestujícím letiště doporučuje přijet rovnou na Terminál 2. Po samotném odbavení se budou tito cestující následně vracet zpět na Terminál 1, kde projdou pasovou a následně i bezpečnostní kontrolu před svým odletem.

Cestující by měli informace o změnách obdržet také přímo od své letecké společnosti a dostavit se na letiště s dostatečným předstihem, alespoň tři hodiny předem. „Spolupracujeme se všemi dopravci, kterých se změna týká, velmi intenzivně již několik měsíců. Informovali jsme také cestovní kanceláře a agentury, různé asociace a organizace v cestovním ruchu, hotely, provozovatele taxislužeb i parkování a další obchodními partnery. Jsme přesvědčeni, že jsme v rámci dočasného provozního omezení přijali taková opatření, aby se situace dotkla cestujících minimálně,“ dodal Václav Řehoř.

Po celé trase mezi terminály budou umístěné výrazné a jednoduché navigační ukazatele, v červené a zelené barvě. Přechod mezi terminály trvá přibližně 10 minut. Všechny informace budou také k dispozici na speciální webové stránce www.prg.aero/checkin2020. Navýší se i počet informačních asistentů, tzv. Red teamu, na které se mohou cestující přímo v terminálech případně obrátit.

Foto: Letiště Praha

 

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Shutterstock.com

Kolínsko a Kutnohorsko součástí pražské MHD

Ode dneška je možné na Kolínsku a Kutnohorsku jezdit autobusy i vlaky na jednu jízdenku. Rozsáhlá oblast Kolínska, Kutnohorska a Uhlířskojanovicka se připojila do společného integrovaného systému Prahy a Středočeského kraje. Jízdenka platí i v pražské MHD. Díky tarifu PID cestující...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Smartwings obnoví linku do Dubaje

Letecká skupina Smartwings dále posiluje na pražském letišti, kde nyní nabízí letecká spojení do téměř 60 destinací. Od 20. října Smartwings obnoví z Prahy další přímé letecké spojení do Dubaje ve Spojených arabských emirátech. Linka bude během...

Číst více
Foto: IVB

Vídeňský roční kupon teď platí i v Innsbrucku či Linci

Jedna jízdenka pro šest rakouských měst. Držitelé ročního kuponu ve Vídni, Štýrském Hradci, Linci, Salcburku, Innsbrucku a Klagenfurtu se mohou až do 8. srpna bezplatně svézt MHD v jakémkoli z těchto měst.

Číst více