Na Letišti Praha se dočasně změní proces odbavení

Letiště Praha pokračuje s projekty modernizace a navyšování provozních kapacit. Jejich součástí je také rekonstrukce třídírny zavazadel na Terminálu 1, která letos částečně ovlivní proces odbavení cestujících. Od 1. března do konce srpna 2020 se tak přesune odbavení vybraných 22 dopravců z Terminálu 1 na Terminál 2.

Letiště Praha pokračuje s projekty modernizace a navyšování provozních kapacit

Pro odbavení na přepážkách přestane dočasně platit rozdělení terminálů na lety do schengenského prostoru a mimo schengenský prostor. Nástup do letadla a samotný odlet však bude realizován standardně na Terminálu 1 jako doposud.

„Počet odbavených cestujících každý rok roste a letiště se dostalo již za hranu svých kapacit. Proto postupně pokračujeme s projekty, které jsou součástí rozvoje letiště a které přispějí k jeho modernizaci a částečnému navýšení odbavovacích a provozních kapacit,“ řekl k rekonstrukci Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha, a dodal: „Výsledkem rekonstrukce bude modernější a ještě bezpečnější prostor pro odbavení zapsaných zavazadel.“

Odbavení cestujících u 22 leteckých společností bude probíhat na přepážkách v odletové hale Terminálu 2, místo bude označené jako RED ZONE. Změna se týká těch, kteří mají z Prahy odletět s leteckou společností, u které se proces odbavení mění, mají velké zavazadlo k odbavení či potřebují získat svou palubní vstupenku. Těmto cestujícím letiště doporučuje přijet rovnou na Terminál 2. Po samotném odbavení se budou tito cestující následně vracet zpět na Terminál 1, kde projdou pasovou a následně i bezpečnostní kontrolu před svým odletem.

Cestující by měli informace o změnách obdržet také přímo od své letecké společnosti a dostavit se na letiště s dostatečným předstihem, alespoň tři hodiny předem. „Spolupracujeme se všemi dopravci, kterých se změna týká, velmi intenzivně již několik měsíců. Informovali jsme také cestovní kanceláře a agentury, různé asociace a organizace v cestovním ruchu, hotely, provozovatele taxislužeb i parkování a další obchodními partnery. Jsme přesvědčeni, že jsme v rámci dočasného provozního omezení přijali taková opatření, aby se situace dotkla cestujících minimálně,“ dodal Václav Řehoř.

Po celé trase mezi terminály budou umístěné výrazné a jednoduché navigační ukazatele, v červené a zelené barvě. Přechod mezi terminály trvá přibližně 10 minut. Všechny informace budou také k dispozici na speciální webové stránce www.prg.aero/checkin2020. Navýší se i počet informačních asistentů, tzv. Red teamu, na které se mohou cestující přímo v terminálech případně obrátit.

Foto: Letiště Praha

 

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více
Foto: Letiště Praha

Letiště Praha nabere až 200 nových zaměstnanců 

Letiště Praha v letošním roce plánuje odbavit dvojnásobek cestujících oproti roku 2021.  S předpokládaným nárůstem provozu je pro zachování komfortu nutné navýšit počet spolupracovníků, a to až o 200 zaměstnanců a o desítky pracovníků na dlouhodobé brigády formou dohod mimo...

Číst více