(Můj) problém se ženami

O fenoménu hotelů, které nabízely své služby výhradně ženám, případně se jim snažily vyjít vstříc specificky koncipovanými produkty, jsme na stránkách našeho časopisu už před časem psali. Zprvu se to zdálo jako dobrý nápad. Majitelé či provozovatelé těchto zařízení vycházeli z myšlenky, že ženy – třeba ty na služebních cestách – potřebují ke spokojenosti něco jiného než jejich mužští kolegové. Ženy měly mít v těchto zařízeních pocit většího bezpečí a v „žensky“ zařízených pokojích je čekalo specifické vybavení – dámská kosmetika, větší zrcadla, ženskému oku lahodící barvy apod. Jenže aktuální situace na trhu napovídá, že dotyční hoteliéři buď nedokázali správně odhadnout, po čem ženy touží (ale kdo to ostatně spolehlivě dokáže?), nebo se jim prostě nepodařilo přetavit zaměření svých zařízení v opravdovou konkurenční výhodu.

Buď jak buď, poptávka zřejmě nebyla tak velká, jak mnozí očekávali, a hotelů s nápisem „Women only“ na dveřích celosvětově ubylo. Původně dobrý nápad šel k ledu. Paradoxně v době, kdy světem naplno obcházel strašák v podobě kampaně „MeToo“ a kdy se dalo očekávat, že obavy z možného se­xuálního obtěžování vrhnou mnoho žen do náruče podnikavců, kteří dokážou v genderově hyperkorektní době zahrát na správnou strunu.

Jistě, počet služebně cestujících žen po celém světě roste a jejich poptávka po bezpečném cestování je relevantní. Na druhou stranu je třeba chápat, že hoteliéři jsou (resp. měli by být) pragmaticky uvažující podnikatelé a jistě si dokážou správně spočítat, zda se jim spíše vyplatí držet některé kapacity speciálně pro případ, že by náhodou přijela skupina bohatých podnikatelek ochotných královsky zaplatit za ubytování mimo dosah mužského pokolení, nebo naopak prodávat všechno všem. A všem také zaručit bezpečí a klid pro práci i odpočinek. Myslím, že praxe toto dilema vyřešila. Nebo na „můj problém se ženami“ nahlížíte jinak? Napište mi! A taky si přečtěte náš článek v hlavní tematické rubrice…

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor časopisu COT a portálu iCOT.cz
petr.ulrych@cot.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky MICE

Foto: Shutterstock.com

Praha si i v době krize polepšila v konkurenci kongresových destinací

Slovinský magazín Kongres letos už podesáté hodnotil mezinárodní kongresové destinace na základě setu 75 odlišných kritérií. Praha v letošním roce získala 4,68 bodu z 5 možných, a obhájila tak své prvenství v regionu tzv. Nové Evropy. V celkovém žebříčku XL...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Co znamená volební výsledek pro cestovní ruch?

Pokud jste se při rozhodování o tom, komu ve volbách dát svůj hlas, řídili tím, co jednotlivé strany plánovaly v oblasti cestovního ruchu, máte zřejmě o budoucnosti oboru určitou představu. Jestliže jste ale volili podle jiných kritérií, projděte...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha dá v roce 2022 na podporu kongresů 20 milionů, stejně jako letos

Do podpory kongresového turismu vloží pražský magistrát v příštím roce 20 milionů korun, což je stejná částka, kterou měla Praha vyčleněnu pro letošní rok. Peníze budou určeny pro pořadatele kongresů rozdělených podle velikosti do dvou kategorií....

Číst více