Marketing českých lázní potřebuje ozdravnou kúru

V rámci letošního MADI Travel Market proběhl program pro zahraniční incomingové nákupčí Hosted Buyers Program. Tento program se uskutečnil již loni a letos zaznamenal asi dvojnásobnou účast.

O lázeňské produkty projevila zájem zhruba polovina ze 140 nakupujících firem. Pro ně byl mimo jiné připraven Mezinárodní workshop lázeňství & wellness, který se sestával ze samotného workshopu, jemuž předcházel hodinový seminář o nabídce lázeňské turistiky. Na tomto semináři vedeném v angličtině měli možnost jednotliví vystavující představit hostům z Hosted Buyers Program své produkty a lázeňské možnosti oblasti, kterou prezentují. Potud by se vše mohlo zdát jako ideální prostředí pro představení ve světě vysoce hodnoceného českého lázeňství. Kamenem úrazu se stala ale samotná prezentace jednotlivých vystavujících během semináře. Byl jsem nemile překvapen, jakým způsobem se reprezentanti vystavujících subjektů vypořádali se svým tříminutovým vstupem, který měl být dle vydaných propozic v anglickém jazyce. Až na zástupkyni agentury CzechTourism, která představila nový oficiální Spa & Wellness katalog České republiky, nikdo nevyužil celého časového úseku tří minut. V některých případech byla i úroveň prezentace a její obsah minimálně sporné. Co mě ale zarazilo nejvíc, byla skutečnost, že někteří vystavovatelé nepřišli svou firmu a nabízený produkt představit vůbec, i když byli v sále přítomni. Jak jsem se po skončení workshopu dozvěděl, bylo to především proto, že nebyl přítomen nikdo, kdo by onen tři minuty trvající monolog nákupčím přednesl. Když si uvědomím, že stačilo vzít jakýkoliv propagační materiál v anglickém jazyce, který v dnešní době má snad každý trochu seriózní subjekt podnikající v cestovním ruchu, a část ho přítomným nákupčím odrecitovat, přepadají mě chmury o marketingových schopnostech českých lázní. I když celý seminář vyzněl pro zahraniční nákupčí poněkud rozpačitě, tradice a vysoká profesionální úroveň našeho lázeňství situaci trochu zachránila. Je ale otázkou, jak dlouho je tato situace udržitelná tváří v tvář jiným zemím, které dovedou prezentovat svůj lázeňský potenciál na nesrovnatelně vyšší úrovni. Tento seminář ukázal, že schopnosti prodat produkty českých lázní světu potřebují účinnou ozdravnou kúru.

ok-

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více