Mama Shelter a jeho konferenční revoluce

 Až na nové logo nad vchodem a na střeše se vám může zdát hotel Mama Shelter stojící v sousedství Veletržního paláce v Praze stejný jako před pár lety, kdy nesl zcela jiné jméno. Uvnitř se ale tento designový hotel liší nejen od svého předchůdce, ale i od současné konkurence. A zaměřením na konferenční business i od ostatních zařízení tohoto francouzského řetězce. I ty konference zde ale probíhají „tak trochu jinak“…

Ihned po vstupu do hotelu na vás dýchne atmosféra diametrálně odlišná od retra, do kterého hotel vrátila předchozí rekonstrukce. Přestože se současný francouzský provozovatel nemohl před dvěma lety, kdy hotel přebíral, kvůli požadavkům památkářů rozmáchnout tak, jak by si býval přál, už v lobby je patrný jeho neformální přístup. Prostor hýří barvami, hostům je k dispozici hravý nábytek, mohou sáhnout po některé ze stovek knih či se zabavit u stolního fotbalu. Zkrátka a dobře, prostředí má na hony daleko od upjaté a formální atmosféry většiny dnešních hotelů. A podobně je možno hovořit i o pokojích, které jsou vybaveny v obdobně hravém duchu, díky čemuž se zde hosté mohou cítit jako doma.

DDR balíčkům odzvonilo

První dojem tomu možná neodpovídá, ale pražský Mama Shelter se hodně zaměřuje na konferenční klientelu, čímž se trochu odlišuje od ostatních zařízení této značky. Ovšem již z výše uvedeného je zřejmě jasné, že ani konference zde neprobíhají úplně tradičně. „Zapomeňte na DDR balíčky, uniformní coffee breaky a na většinu toho, co znáte z běžných konferencí,“ říká Kateřina Hajná, PR manažerka Mama Shelter. „Ne že by poptávky po takto klasicky pojatých akcích nechodily, my ale zadavatele obvykle velmi rychle přesvědčíme, že za stejné peníze může dostat něco modernějšího a kvalitnějšího, něco, na co jeho klienti jen tak nezapomenou,“ vysvětluje Hajná a dodává, že konferenční akce v Mama Shelter samozřejmě probíhají dle požadavků každého jednotlivého klienta, obvykle ale v neformálním duchu. „Znáte u nás jiný hotel, kde účastníci konference na úvod dostanou ‚hipster‘ propisovačku, bloček a balíček želatinových medvídků? My ne…,“ usmívá se Hajná. Samozřejmě ale platí, že klient má akci a její aranžmá stoprocentně pod kontrolou. „Řekněte nám, co chcete a od nás dostanete nástroje, díky kterým si můžete vše nakombinovat dle vlastních představ,“ shrnuje lakonicky filozofii Mama Shelter jeho PR manažerka.

Pražský Mama Shelter se zaměřuje spíše na menší konferenční akce – celková kapacita jeho šesti ateliérů (jak zde říkají konferenčním místnostem) je 220 osob. Čtyři větší ateliéry jsou vzájemně propojitelné do jednoho velkého konferenčního prostoru, zbylé dva menší pak mohou být snadno transformovány v kanceláře či pozitivně laděné odpočinkové místnosti vybavené gauči a polštáři, na kterých si mohou účastníci akcí odpočinout od náročného programu.

Podělte se o informace i o jídlo

Po všech stránkách jiný je i konferenční catering z kuchyně Mama Shelter. Tedy nejen drobné občerstvení podávané o přestávkách na kávu, ale hlavně obědy či večeře. Ty jsou podávány v hotelové restauraci provoněné čerstvě upečenou pizzou z pece vytápěné dřevem a velmi často mají formu tzv. foodsharingu, což je koncept, ke kterému Mama Shelter přistoupil jako první u nás. „Skupinky účastníků si posedají kolem stolů a my jim ve velkých litinových hrncích či na pánvích na­servírujeme jídla z naší kuchyně, o která se navzájem podělí. Tím podporujeme vzájemnou interakci mezi účastníky akcí a přispíváme k neformálnímu networkingu, o který každému pořadateli jde,“ říká Kateřina Hajná a koncept přirovnává k známým španělským tapas barům, ovšem s tím rozdílem, že v Mama Shelter se hosté touto formou opravdu nasytí. Foodsharing je výhodný i v tom, že hosté nemusejí stát frontu na jídlo a obávat se, že jimi vyhlédnutý pokrm těsně před nimi dojde. Foodsharingový koncept funguje napříč celým řetězcem. Ten kromě mateřské Francie a České republiky působí také v USA, Brazílii, Velké Británii a Srbsku. Takže DMC společnosti a další partneři vědí, co mohou od hotelu skupiny Mama Shelter očekávat. Pražský hotel je mimochodem v rámci řetězce se svými 238 pokoji největší.

Zdá-li se vám neortodoxní pojetí konferencí v Mama Shelter až příliš odvážné, vězte, že na něj slyší čím dál více klientů, dokonce i z tradičně velmi konzervativních oborů. V letošním roce očekává hotel dokonce boom v tomto segmentu. Přidáte se se svojí akcí?

Foto: Mama Shelter

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor časopisu COT a portálu iCOT.cz
petr.ulrych@cot.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Bečov – dobrá i špatná návštěvnost

Zámek a hrad Bečov na Karlovarsku letos očekává nižší návštěvnost než v loňském roce. Sezona začala později a provoz komplikovaly i stavební práce v areálu hradu a zámku. Přesto už nyní památkový objekt, který v sobě ukrývá i relikviář sv. Maura, překonal hranici...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turisté v Praze si možná připlatí

Vedení Prahy chce zvýšit turistický poplatek za ubytování z nynějších 21 na 50 korun za den. Důvodem je snaha zvýšit příjmy města, které jsou nižší než výdaje spojené s turismem. Město proto schválilo memorandum se svou firmou...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Za exotikou a do tropů. Česko ale neopustíte

Navštívíte ty nejzazší končiny světa, pohlédnete do tváře chameleonům, nakrmíte lemury, užasnete nad pestrostí papoušků, ponoříte se do pestrého podmořského světa a v tropickém deštném pralese vás ovanou křídla velkých motýlů. Covidový cestovatelský semafor vás ale zajímat...

Číst více