Letní zájezdy nyní kupují hlavně rodiny s dětmi

Zájem o nákupy letních zájezdů v předprodejích (tzv. first minute) roste i v letošním roce. Například CK Fischer hlásí o deset procent vyšší zájem, zájezd si u ní na letošní léto koupily už desetitisíce lidí. CK Alexandria zaznamenala podle jejího marketingového ředitele Petra Šatného dokonce meziroční nárůst o 20 až 25 procent v závislosti na destinaci.

Zájem o nákupy letních zájezdů v předprodejích (tzv. first minute) roste i v letošním roce

„Klienti CK Fischer si nejvíce vybírají pobyty v Turecku, nejžádanější jsou červnové a červencové termíny. S předstihem si dovolenou zajišťují především rodiny s dětmi,“ řekl mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.

Kromě Turecka, které bylo podle něho loni nejrychleji rostoucí destinací, se nejvíce zájezdů prodává do Řecka a Španělska. Z letovisek jsou nežádanější Turecká riviéra, Mallorca, Rhodos a Kréta. Lidé v létě odjíždějí zpravidla na týden či deset dní. Čeští turisté vyžadují podle Bezděka kvalitní služby a vybírají si nejčastěji čtyř a pětihvězdičkové hotely.

„Od zahájení prodejů na léto 2020 jsme prodali o více než 25 procent zájezdů více než loni ve stejném období, u některých destinací nárůst přesahuje dokonce 40 procent. Odhaduji, že trh opět o něco povyroste, a navíc dojde k dalšímu upevnění postavení největších cestovních kanceláří,“ řekl Šatný již koncem prosince.

Rodiny s dětmi využívají tzv. first minute zájezdů kvůli výhodám za včasný nákup jako třeba dovolená pro jedno dítě zdarma. „Také si chtějí s předstihem zajistit místa v hotelech, které jsou vybaveny dětskými koutky, hernami, aquaparky a kde působí česky mluvící animátoři, kteří se o dětmi během dne mohou postarat,“ potvrdil trend Bezděk.

Předprodej letních zájezdů CK Fischer spustila už loni v létě. „Počty prodaných zájezdů následně rostly na podzim a nyní v lednu přichází vrchol, kdy si letní zájezd pořídí vůbec nejvíc klientů z celého roku. Je to dané tím, že mohou využít výhodných benefitů a zároveň si ještě vybírají ze široké nabídky zájezdů,“ řekl dále Bezděk.

Podle Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK) se prodej zájezdů českých cestovních kanceláří meziročně zvýšil o 18 až 20 procent. ACK odhaduje, že obrat cestovných kanceláří za zájezdy za loňský rok bude zhruba 31 miliard korun. Nejprodávanějšími leteckými destinacemi loni v létě byly podle ACK Řecko, Bulharsko, Turecko, Egypt, Španělsko, Kypr, Itálie, Chorvatsko a Tunisko. Vlastní dopravou Češi nejvíce odjížděli do Chorvatska, Rakouska, Itálie, na Slovensko a do Maďarska.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Colin Cooke Photo / Wikimedia Commons (CC BY-SA 2.0)

Česko získá přímé spojení s Islandem

Počínaje 5. květnem příštího roku bude letecká společnost PLAY provozovat přímé lety mezi Prahou a letištěm Keflavík v islandském Reykjavíku. Linka bude obsluhována dvakrát týdně, informovalo Letiště Praha v tiskové zprávě.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

EasyJet snížil roční ztrátu, dopady omikronu nechce odhadovat

Britská nízkonákladová letecká společnost easyJet snížila čistou ztrátu za finanční rok 2021 na 858 milionů liber (25,9 miliardy Kč) ze zhruba 1,1 miliardy liber v předchozím finančním roce. Dopady na hospodaření měla zejména protiepidemická omezení mezinárodních...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Pražské letiště odbaví o šestinu pasažérů víc než loni

Letiště Václava Havla Praha by letos podle odhadů mělo odbavit kolem 4,4 milionu cestujících, což je meziročně asi o šestinu více. Návrat k číslům před koronavirovou krizí, kdy v roce 2019 odbavilo přes 17,8 milionu pasažérů, však odhaduje...

Číst více