Zájem o nákupy letních zájezdů v předprodejích (tzv. first minute) roste i v letošním roce. Například CK Fischer hlásí o deset procent vyšší zájem, zájezd si u ní na letošní léto koupily už desetitisíce lidí. CK Alexandria zaznamenala podle jejího marketingového ředitele Petra Šatného dokonce meziroční nárůst o 20 až 25 procent v závislosti na destinaci.

„Klienti CK Fischer si nejvíce vybírají pobyty v Turecku, nejžádanější jsou červnové a červencové termíny. S předstihem si dovolenou zajišťují především rodiny s dětmi,“ řekl mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.
Kromě Turecka, které bylo podle něho loni nejrychleji rostoucí destinací, se nejvíce zájezdů prodává do Řecka a Španělska. Z letovisek jsou nežádanější Turecká riviéra, Mallorca, Rhodos a Kréta. Lidé v létě odjíždějí zpravidla na týden či deset dní. Čeští turisté vyžadují podle Bezděka kvalitní služby a vybírají si nejčastěji čtyř a pětihvězdičkové hotely.
„Od zahájení prodejů na léto 2020 jsme prodali o více než 25 procent zájezdů více než loni ve stejném období, u některých destinací nárůst přesahuje dokonce 40 procent. Odhaduji, že trh opět o něco povyroste, a navíc dojde k dalšímu upevnění postavení největších cestovních kanceláří,“ řekl Šatný již koncem prosince.
Rodiny s dětmi využívají tzv. first minute zájezdů kvůli výhodám za včasný nákup jako třeba dovolená pro jedno dítě zdarma. „Také si chtějí s předstihem zajistit místa v hotelech, které jsou vybaveny dětskými koutky, hernami, aquaparky a kde působí česky mluvící animátoři, kteří se o dětmi během dne mohou postarat,“ potvrdil trend Bezděk.
Předprodej letních zájezdů CK Fischer spustila už loni v létě. „Počty prodaných zájezdů následně rostly na podzim a nyní v lednu přichází vrchol, kdy si letní zájezd pořídí vůbec nejvíc klientů z celého roku. Je to dané tím, že mohou využít výhodných benefitů a zároveň si ještě vybírají ze široké nabídky zájezdů,“ řekl dále Bezděk.
Podle Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK) se prodej zájezdů českých cestovních kanceláří meziročně zvýšil o 18 až 20 procent. ACK odhaduje, že obrat cestovných kanceláří za zájezdy za loňský rok bude zhruba 31 miliard korun. Nejprodávanějšími leteckými destinacemi loni v létě byly podle ACK Řecko, Bulharsko, Turecko, Egypt, Španělsko, Kypr, Itálie, Chorvatsko a Tunisko. Vlastní dopravou Češi nejvíce odjížděli do Chorvatska, Rakouska, Itálie, na Slovensko a do Maďarska.
Foto: Shutterstock.com