Konference cestovního ruchu v Hluboké nad Vltavou

Dlouhodobá koncepční spolupráce cestovních kanceláří, infocenter a ostatních subjektů činných v cestovním ruchu je efektivní cestou k jeho rozvoji a řešení regionálních problémů. Tuto myšlenku svou průběžnou činností naplňuje Místní akční skupina Hlubocko – Lišovsko. Jedním z kroků k této spolupráci a ke zvýšení úspěšnosti služeb v cestovním ruchu v regionu Hlubocko – Lišovsko bylo uspořádaní konference cestovního ruchu v Hluboké nad Vltavou 4. března v Parkhotelu Hluboká.

 Konferenci zahájil Lukáš Dastlík, Profi Euro, který vedle vlastního referátu konferenci také moderoval. Úvodní slovo však patřilo starostovi Hluboké nad Vltavou Tomáši Jirsovi.

Hluboká nad Vltavou si zvolila cestovní ruch jako pilíř své ekonomiky i zaměstnanosti už před lety. Ale i toto město se dlouho potýkalo například se slabou zimní sezonou. „V tomto ohledu nám velmi pomohlo otevření zámku v zimě. Nicméně cestovní ruch v Hluboké nad Vltavou není jen o zámku nebo zoologické zahradě (i když právě ta je jednou z nejnavštěvovanějších atraktivit v regionu, hned po Českém Krumlově či zámku Hluboká). Jsou to i restaurace a doprovodná infrastruktura, za níž jsou vidět stovky pracovních míst. Počátkem června navíc otevřeme lázně, zaměřené na rehabilitaci, ortopedii a doléčení kardiologických příhod, které postihnou budoucí rozvoj Hluboké na stovky let dopředu,“ řekl v úvodním vystoupení konference starosta Tomáš Jirsa.

Podle něho si všichni podnikatelé ve městě zvykli na to, že musí spolupracovat. „Posledních pět let pořádá naše radnice každý měsíc setkání podnikatelů v cestovním ruchu. Zjišťujeme jejich potřeby, snažíme se jim vyjít vstříc. Město se například rozhodlo hradit stánky na různých výstavách a veletrzích, podnikatelé se však mezi sebou musí dohodnout a zúčastnit se těchto akcí. Vedeme je tedy k jakémusi konsenzu,“ řekl Jirsa.

 Konference byla určena třem skupinám účastníků: informační centra, cestovní kanceláře a místní subjekty činné v cestovním ruchu. Dopolední program měly všechny tři skupiny společný, odpolední blok se pak lišil podle skupiny, a tedy zájmu účastníků.

Důležitá a zdaleka ne jen formální byla na konferenci účast zástupců Jihočeského krajského úřadu a Jihočeské centrály cestovního ruchu. Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) apeluje na informační centra, hoteliéry, provozovatele rekreačních a restauračních zařízení, incomingové kanceláře a na další podnikatele, aby mezi sebou více komunikovali a snažili se rozvíjet spolupráci a předávat informace o nabídce regionu. Právě spojenectví ve formě spolupráce považuje za klíčové při podpoře turismu a zvýšení atraktivity jižních Čech. Tyto závěry prezentovali zástupci JČK a JCCR na Konferenci cestovního ruchu v Hluboké nad Vltavou.

„Spolupráce a výměna informací cestovních kanceláří, informačních center a ostatních subjektů činných v cestovním ruchu povede k jeho rozvoji. Máme zkušenosti z míst, kde turistické subjekty komunikují a spolupracují, a jednoznačně pozitivně se to odráží na rozvoji cestovního ruchu, ale i na zvýšení zaměstnanosti v dotyčných oblastech. Konkrétními příklady jsou třeba právě Hluboká nad Vltavou nebo Lipensko,“ řekla ředitelka Jihočeské centrály cestovního ruchu Pavla Konopová.

Po první prezentaci regionu Hlubocko – Lišovsko následovalo představení nové Strategie rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji, které odstartovalo ostřejší diskusi. Dotazům čelili Pavla Konopová, ředitelka JCCR, a Daniel Hovorka, vedoucí odboru marketingu a vnějších vztahů krajského úřadu Jihočeského kraje.

Přístup k turistům u nás a v zahraničí – jak nejlépe oslovit různé cílové skupiny, vysvětlil následně Lukáš Dastlík. Porovnával přístup našich a zahraničních cestovních kanceláří. Hovořil o cílových skupinách a jejich specifikách, která je potřeba mít na paměti při oslovení.

Internet hraje čím dál tím větší roli při rozhodování o trávení volného času. Rozšíření sociálních sítí posunulo komunikaci v prostředí internetu ještě dál. O komunikaci na internetu a venkovském cestovním ruchu hovořila Eva Šimková z Univerzity Hradec Králové.

Význam tištěných médií v době expanze internetu v oblasti cestovního ruchu bylo téma pro Evu Frindtovou z C.O.T. media. Hovořila o současném postavení médií, vývoji v oblasti B2C a B2B tisku. Na konkrétních příkladech ukázala synergický efekt spolupráce tištěných a internetových médií.

Po obědě začal další blok konference prezentací regionu. Způsoby a forma komunikace v cestovním ruchu – diskutovanými tématy byly kalendáře akcí, způsob jejich distribuce v elektronické i tištěné podobě ke koncovému zájemci. V diskusi zaznělo několik připomínek i nápadů na způsob spolupráce kraje, JCCR, měst a informačních center.

Jihočeští podnikatelé v cestovním ruchu se již dnes mohou zapojit například do prezentace na internetovém portálu www.jiznicechy.cz , který nabízí svým návštěvníkům ucelený přehled o řadě kulturních a společenských akcí. Konference přinesla i velmi důležitou zpětnou vazbu ve formě brainstormingu, co na tomto portálu chybí, co dál tam přidat. Účastníky zajímaly akce připravované na roky 2011 – 2013. Také tyto dotazy byly zodpovězeny.

Žádanými informacemi jsou ty, které se týkají peněz, v tomto případě se jednalo o financování a podporu cestovního ruchu z veřejných zdrojů. O vyhlášení 11. výzvy ROP NUTS II Jihozápad informovala Karolína Závišová.

 Především účastníky z řad hoteliérů zajímaly informace, s nimiž do Hluboké přijel Jaroslav Vaculka, Targa Management. Hovořil o nové evropské hotelové klasifikaci Hotelstars Union. První mezinárodní systém přijalo již sedm evropských zemí, mezi nimi i ČR. Dále navázal tématem „Předpoklady využití marketingu v hotelu“. Více se věnoval webovým prezentacím, ale také způsobu rozhodování současných klientů. Kladl důraz na vnímání jejich priorit.

David Šťastný představil projekt Týden v jižních Čechách a diskuse se opět stočila k cílovým skupinám a jejich oslovení.

Konference přinesla také pojmenování některých problémů, které tíží informační centra, a specifikaci jejich požadavků. Mezi problémy patří např. pracovní doba v informačních centrech, kdy dopolední pracovní doba je nevýhodná pro turistu, ale prostředky na financování delší pracovní doby infocentra většinou nemají. Mezi požadavky zazněl zájem spoluvytvářet strategii cestovního ruchu, protože informační centra jsou klíčová skupina, která by podle účastníků konference do strategie měla zasahovat.

Konference cestovního ruchu v Hluboké nad Vltavou nebyla pouze souborem přednášek, ale přinesla hlavně praktické výstupy, které mohou pomoci k rozvoji cestovního ruchu v regionu, což bylo také záměrem pořadatelů.

Konference cestovního ruchu v Hluboké nad Vltavou byla připravena v rámci projektu Podpora cestovního ruchu na Hlubocko – Lišovsku, který byl finančně podpořen z ROP NUTS II JZ.

-efr-
Foto: Místní akční skupina Hlubocko – Lišovsko

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více