Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Už víc než dvacet let nabízí Čedok v rámci oddělení Exclusive Travel Čedok služby svým nejnáročnějším zákazníkům. Spolu s generálním ředitelem této ikonické cestovní kanceláře Janem Koláčným jsme nahlédli pod pokličku těm, kdo tyto na míru šité exkluzivní služby připravují.

Jako klienty, kteří mají konkrétní představu o tom, jak chtějí strávit svou dovolenou. K tomu si uvědomují, že jejich představa není úplně standardní a že realizace bude něco stát. Jsou to cestovatelé, kteří jdou po něčem specifickém. Ať už je to specifická doprava soukromým letadlem, specifické místo pobytu v exkluzivních letoviscích nebo v místech, do kterých se běžně nejezdí, anebo specifický program, který je jim připravený na míru. Máme klienty, kteří se k nám pravidelně vracejí a za svoji dovolenou jsou každoročně ochotni utratit milionové částky. Naprosto stěžejní proto je, aby cesta přesně odpovídala představě klienta. Přicházejí k nám například lidé, kteří touží procestovat řekněme Kanadu. Mají dvě nebo tři konkrétní místa, která chtějí stoprocentně vidět a k tomu si nechají doplnit program tak, aby korespondoval s jejich zájmy. Aby se z cesty vrátili spokojení, je pak především o úzké spolupráci mezi klientem a naším prodejcem. A druhou skupinou klientů tohoto oddělení jsou firmy, pro které připravujeme atraktivní incentivní programy.
Kolik prodejců v této divizi máte?
Máme vyčleněnou skupinu osmi lidí, kteří musí mít dostatek obchodních i cestovních znalostí a zkušeností. Musí vědět, kam klienta posílají, jak to tam vypadá, zdali místo či program splní jeho nároky a tak dál. To, že se k nám klienti vracejí, je založeno právě na důvěře k naší značce a k našim prodejcům. Vztahy mezi konkrétními prodejci a konkrétními klienty jsou v tomto případě skutečně stěžejní. Nezřídka se stává, že se klient v případě spokojenosti vrací rovnou k tomu, kdo mu cestu naplánoval a prodal, protože dostal přesně to, co chtěl.
|
Lidé mají své vlastní a velmi specifické představy o trávení volného času a my jim je pomáháme plnit. |
||
Jaká je tedy přesně vaše nabídka? Kde jsou limity Exclusive Travel Čedok?
Dá se letět skutečně kamkoli a dělat úplně cokoli. Měli jsme velmi specifické požadavky, ale nepamatuji si, že bychom někomu museli říct ne. Naplánovali jsme už pobyty v mongolské jurtě i návštěvu Antarktidy na ledoborci. Možností je celá řada. Lidé mají své vlastní a velmi specifické představy o trávení volného času a my jim je pomáháme plnit.
Jak dlouho průměrně trvá příprava takové cesty?
Pochopitelně není možné přijít ve čtvrtek s tím, že chcete v pátek letět. Příprava celé akce odpovídající klientským požadavkům chvíli trvá. Takže zpravidla když už naši klienti vědí, že chtějí letos na podzim někam letět, tak jsem přesvědčený, že kolegové v Exclusive Travel Čedok o tom už dnes vědí a přinejmenším rámcově cestu připravují. Individualizovaný cestovní plán ale zvládneme sestavit během pár týdnů.
Jaké trendy v poptávce pozorujete?
Co se týče relaxačních a pobytových zájezdů, často tam figurují místa jako je Mauricius, Maledivy, Tahiti či Bali. Poznávací cesty jsou zase spíše o aktivním odpočinku a dobrodružství – někdo například chce zažít africké safari a pozorovat konkrétní druhy zvířat v přirozeném prostředí, další chce nějaký čas meditovat s mnichy v Tibetu. Jakmile se to dozvíme, snažíme se naplánovat cestu, která bude maximálně odpovídat individuálním požadavkům klienta. Obecně jsme ale schopni zajistit prakticky cokoli. Dovolenou u moře, v lázních, luxusní plavby i luxusní vlaky. Plánujeme i tzv. city breaks či eurovíkendy, poznávací zájezdy, zájezdy za sportem, cesty za gastronomií, zimní dovolenou na horách, zážitkovou i incentivní turistiku. Kdysi jsme například pro jednoho výrobce elektroniky zajištovali poznávací zájezd do Mexika, v rámci kterého měli účastníci exkurzi do provozu dodavatele. Jak jsem říkal. Každý má v hlavě představu, jak chce prožít volný čas. My to umíme zrealizovat.
Foto: Čedok
Exclusive Travel ČedokSpecializované oddělení cestovní kanceláře Čedok už od roku 1996 zprostředkovává prémiové cestování šité na míru jednotlivým klientům. Právě tato registrovaná značka začala na českém trhu jako jedna z prvních nabízet prakticky neomezené možnosti individuálního cestování a přitom s organizačním komfortem, který mohou nabídnout pouze cestovní kanceláře. Dnes má díky letitým zkušenostem pevnou pozici na trhu a těší se velké oblibě klientů, kteří neváhají se pravidelně vracet. |

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.