Karlovy Vary opět cílí na domácí hosty

Foto: Shutterstock.com Mlýnská kolonáda v Karlových Varech Foto: Shutterstock.com

Letošní marketingovou kampaň namíří Karlovy Vary opět na české turisty. Lákat je budou na zdraví i zážitky a zábavu. Oproti loňskému roku už město nepočítá s dotováním voucherů na pobyty ve městě, lidé ale mohou využít státních voucherů na lázeňské pobyty.

Lázeňské město chce v letošním roce finanční prostředky směrovat hlavně do marketingu, řekla ČTK primátorka Karlových Varů Andrea Pfeffer Ferklová. „My jsme už na konci loňského roku schválili pro infocentrum města navýšení příspěvku na dvojnásobek, takže 12,5 milionu by mělo jít pouze do kampaní. S tou jsme začali minulý týden. Kampaň je zaměřena na dvě části. Ta jedna se týká ‚Vary zdraví‘, to znamená, že se budeme snažit ukázat, že Karlovy Vary zůstávají lázeňským městem a lidé by sem měli jezdit především na postcovidové pobyty. A potom budeme lákat, tak jako tomu bylo v minulém roce, na ‚Město zážitků‘, to znamená na spoustu aktivit, které je možné v Karlových Varech a okolí dělat při návštěvě města,“ vysvětlila primátorka. Dodejme, že loňský ročník kampaně byl úspěšný. Nejenže do města přivedl velké množství návštěvníků a přispěl k mnohonásobnému růstu prodejů turistické karty Karlovy VARY REGION CARD, ale sklidil i uznání odborníků – umístil se na první příčce v kategorii Nejlepší jednotná kampaň prestižní soutěže Velká cena cestovního ruchu 2020/2021.

Jedním z pilířů letošní kampaně bude opět Kulturní léto, které se osvědčilo už loni. Začne 25. června, potrvá do 14. srpna a nabídne koncerty, workshopy, hrané prohlídky města i akce pro děti.

Zmiňovanou kampaní ovšem marketingové aktivity města zdaleka nekončí. Jak jsme informovali již v minulém týdnu, město spustilo mimo jiné projekt VARY°METRO – návštěvníci i rezidenti se mohou nově inspirovat a orientovat pomocí oficiálního smart průvodce Infocentra města Karlovy Vary, který netradičně propojuje a popisuje klenoty města.

Hodně si město slibuje od konce července, kdy by se mělo rozhodnout o nominaci evropských lázeňských měst na seznam kulturního dědictví UNESCO. Pokud by několikaletá snaha lázeňských měst vyšla, Karlovy Vary by připravily i oslavy vstupu na prestižní seznam. Zápis by pak hlavně do budoucna mohl být významným stimulem pro cestovní ruch ve městě a v celém regionu.

Největší české lázeňské město ale před koronavirovou krizí sázelo z velké části na zahraniční klientelu. I když loňský rok ukázal, že zájem o pobyty v Karlových Varech mají i čeští klienti, pro mnoho hotelů ve městě je i nadále zahraniční klientela nepostradatelná. A letos bude znovu minimálně na začátku sezony opět chybět. Podle primátorky tak ani uvolnění vládních opatření, které umožnilo hotely znovu otevřít, nebude znamenat, že se všechny otevřou hned, ale spíše až během června. Některé budou zřejmě čekat až na obnovení možnosti cestování ze zahraničí.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více