×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Karlovy Vary opět cílí na domácí hosty

Foto: Shutterstock.com Mlýnská kolonáda v Karlových Varech Foto: Shutterstock.com

Letošní marketingovou kampaň namíří Karlovy Vary opět na české turisty. Lákat je budou na zdraví i zážitky a zábavu. Oproti loňskému roku už město nepočítá s dotováním voucherů na pobyty ve městě, lidé ale mohou využít státních voucherů na lázeňské pobyty.

Lázeňské město chce v letošním roce finanční prostředky směrovat hlavně do marketingu, řekla ČTK primátorka Karlových Varů Andrea Pfeffer Ferklová. „My jsme už na konci loňského roku schválili pro infocentrum města navýšení příspěvku na dvojnásobek, takže 12,5 milionu by mělo jít pouze do kampaní. S tou jsme začali minulý týden. Kampaň je zaměřena na dvě části. Ta jedna se týká ‚Vary zdraví‘, to znamená, že se budeme snažit ukázat, že Karlovy Vary zůstávají lázeňským městem a lidé by sem měli jezdit především na postcovidové pobyty. A potom budeme lákat, tak jako tomu bylo v minulém roce, na ‚Město zážitků‘, to znamená na spoustu aktivit, které je možné v Karlových Varech a okolí dělat při návštěvě města,“ vysvětlila primátorka. Dodejme, že loňský ročník kampaně byl úspěšný. Nejenže do města přivedl velké množství návštěvníků a přispěl k mnohonásobnému růstu prodejů turistické karty Karlovy VARY REGION CARD, ale sklidil i uznání odborníků – umístil se na první příčce v kategorii Nejlepší jednotná kampaň prestižní soutěže Velká cena cestovního ruchu 2020/2021.

Jedním z pilířů letošní kampaně bude opět Kulturní léto, které se osvědčilo už loni. Začne 25. června, potrvá do 14. srpna a nabídne koncerty, workshopy, hrané prohlídky města i akce pro děti.

Zmiňovanou kampaní ovšem marketingové aktivity města zdaleka nekončí. Jak jsme informovali již v minulém týdnu, město spustilo mimo jiné projekt VARY°METRO – návštěvníci i rezidenti se mohou nově inspirovat a orientovat pomocí oficiálního smart průvodce Infocentra města Karlovy Vary, který netradičně propojuje a popisuje klenoty města.

Hodně si město slibuje od konce července, kdy by se mělo rozhodnout o nominaci evropských lázeňských měst na seznam kulturního dědictví UNESCO. Pokud by několikaletá snaha lázeňských měst vyšla, Karlovy Vary by připravily i oslavy vstupu na prestižní seznam. Zápis by pak hlavně do budoucna mohl být významným stimulem pro cestovní ruch ve městě a v celém regionu.

Největší české lázeňské město ale před koronavirovou krizí sázelo z velké části na zahraniční klientelu. I když loňský rok ukázal, že zájem o pobyty v Karlových Varech mají i čeští klienti, pro mnoho hotelů ve městě je i nadále zahraniční klientela nepostradatelná. A letos bude znovu minimálně na začátku sezony opět chybět. Podle primátorky tak ani uvolnění vládních opatření, které umožnilo hotely znovu otevřít, nebude znamenat, že se všechny otevřou hned, ale spíše až během června. Některé budou zřejmě čekat až na obnovení možnosti cestování ze zahraničí.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Statistika: Domácí a výjezdový cestovní ruch ve 3. čtvrtletí 2021

V průběhu loňské letní sezóny se meziročně zvýšil počet realizovaných kratších i delších pobytů, s cílem v Česku i v zahraničí.  Důvodem bylo především zlepšení epidemiologické situace a uvolnění cestovních restrikcí u nás i ve světě. Vícedenních cest se ve 3. čtvrtletí uskutečnilo o 13 % více...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Cestu z nudy loni hledalo 21,5 milionu Čechů

Pro cestovatelský portál Kudyznudy.cz, který provozuje agentura CzechTourism, byl uplynulý rok opět rekordním. Počet návštěv překročil 21,5 milionu, což představuje 14procentní meziroční nárůst. O 16 procent se také oproti roku 2020 zvýšil počet uživatelů portálu –...

Číst více