Cestovní ruch nejen na Vysočině potřebuje v současné době podporu víc než kdy jindy. Hned s počátkem koronavirové krize proto organizace Vysočina Tourism rozjela kampaň „Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině“, kterou cílí na domácí turisty. Nabízí jim atraktivní místa a pobyty, podporuje ubytovací a stravovací zařízení i provozovatele turistických cílů.
„Podle analýzy, kterou jsme si nechali zpracovat, a dalších zdrojů se návštěvnost a spotřeba v cestovním ruchu na Vysočině v době koronavirové krize propadly o asi 80 procent oproti roku 2019. Reagujeme na to intenzivní kampaní v online médiích i tištěných novinách, časopisech, magazínech, v rádiu, na sociálních sítích, kterou zveme turisty k návštěvě Vysočiny. Dáváme jim tipy na kratší výlety i dlouhodobé pobyty, nabízíme jim různé druhy ubytování a aktivit,“ řekl ředitel krajské příspěvkové organizace Vysočina Tourism Tomáš Čihák.
V době zahájení restriktivních opatření Vysočina Tourism nabízela zájemcům krátkodobé aktivity a výlety, které byly v souladu s vládními opatřeními a z hlediska koronavirové nákazy bezpečné. Šlo tedy zejména o pobyty v přírodě, návštěvy naučných a jezdeckých stezek, zřícenin a rozhleden, výlety po pěších stezkách a cyklostezkách.
S rozvolňováním restriktivních opatření začala přidávat další atraktivní cíle a s vyhlídkou na letní sezonu i pobídky k dlouhodobým pobytům a trávení dovolené na Vysočině. „Chceme a snažíme se prostřednictvím marketingových aktivit v první řadě pomoci podnikatelům v cestovním ruchu, zejména provozovatelům ubytovacích a stravovacích zařízení a turistických atraktivit, kteří prožívají nelehké období,“ dodal Čihák.
V propagaci Vysočina Tourism nepomíjí ani plánované akce, které navzdory všem omezením nakonec proběhnou, byť třeba v pozměněné formě. Jde o akce Vysočiny sklářské, jako je třeba Zámecký sklářský den ve Světlé nad Sázavou. Proběhne i Pivovarská stezka. Tyto turistické produkty Vysočina Tourism jsou zaměřeny na propagaci skláren, sklářských míst a provozovatelů pivovarů.
Foto: Shutterstock.com