×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Kampaň „V Praze jako doma“ úspěšně láká turisty

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Turistická kampaň V Praze jako doma, která má slevami nalákat turisty, přilákala v červenci do hlavního města asi 31 000 lidí, meziročně o 30 procent více. Mezi nejnavštěvovanější atrakce patří mj. zoo v Troji, Petřínská rozhledna nebo Staroměstská radnice. ČTK to v rozhovoru řekla Klára Malá, mluvčí městské firmy Prague City Tourism (PCT), která má na starosti turistický ruch.

Turisté dostávají, stejně jako loni, až do konce srpna za každou noc strávenou v hotelu speciální vouchery, na jejichž základě obdrží slevy či volné vstupy do vybraných muzeí, galerií nebo zoologické zahrady. Turismus patří mezi oblasti nejpostiženější pandemií covidu-19.

V loňském roce přilákala kampaň do hlavního města přes 70 000 lidí, z toho 24 000 jich přijelo v červenci. Letos jich bylo v první prázdninový měsíc o sedm tisícovek víc. „Přesný důvod zvýšení počtu turistů se lze jen domnívat. Svou roli ale určitě sehrálo to, že se jedná o druhý ročník, kampaň začala dříve a bylo na ni víc času a vliv zřejmě mělo i to, že letos už není covid taková neznámá jako loni,“ řekla mluvčí.

Šest desítek turistických míst

Do programu se letos dosud zapojilo 300 ubytovacích zařízení. To je meziročně méně, neboť loňské léto jich bylo více než 400. Pokles je podle PCT způsoben zřejmě tím, že některé hotely či penziony již neotevřely a další ještě neotevřely. Turisté přijíždějící do metropole mají letos největší zájem o ubytování ve čtyř a pětihvězdičkových hotelích. Až dvě třetiny vydávaných voucherů se týkají právě jich.

V případě památek a kulturních institucí je jejich počet obdobný jako loni. Lidé mohou v kampani navštívit 60 zajímavých pražských turistických míst. Novinkou oproti loňsku je možnost čerpat vouchery na živou kulturu, tedy například koncerty nebo divadelní představení. Turisté mohou poukazy využít i na průvodcovské služby.

Mezi památkami a dalšími atrakcemi, na které turisté dostanou slevu, jsou například pražské věže, tedy Petřínská rozhledna s bludištěm, Staroměstská radnice, mostecké věže Karlova mostu a další. Zapojeny jsou rovněž Národní muzeum, Muzeum hlavního města, Galerie hlavního města nebo zoologická a botanická zahrada v Troji. Lidé se mohu se slevou vydat i do Království železnic nebo Muzea Karla Zemana.

Loni přilákal program V Praze jako doma na 73 000 návštěvníků, kteří v hlavním městě strávili průměrně 3,2 noci. Meziročně vzrostl počet tuzemských návštěvníků. Turisté utratili přes 220 milionů korun. Do programu se zapojilo přes 400 hotelů či penzionů a přes 60 památek a kulturních zařízení. Magistrát loni vložil do kampaně 121 milionů korun. Z nich městu PCT vrátila 50 milionů Kč, které budou využity letos.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více