Kampaň „V Praze jako doma“ úspěšně láká turisty

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Turistická kampaň V Praze jako doma, která má slevami nalákat turisty, přilákala v červenci do hlavního města asi 31 000 lidí, meziročně o 30 procent více. Mezi nejnavštěvovanější atrakce patří mj. zoo v Troji, Petřínská rozhledna nebo Staroměstská radnice. ČTK to v rozhovoru řekla Klára Malá, mluvčí městské firmy Prague City Tourism (PCT), která má na starosti turistický ruch.

Turisté dostávají, stejně jako loni, až do konce srpna za každou noc strávenou v hotelu speciální vouchery, na jejichž základě obdrží slevy či volné vstupy do vybraných muzeí, galerií nebo zoologické zahrady. Turismus patří mezi oblasti nejpostiženější pandemií covidu-19.

V loňském roce přilákala kampaň do hlavního města přes 70 000 lidí, z toho 24 000 jich přijelo v červenci. Letos jich bylo v první prázdninový měsíc o sedm tisícovek víc. „Přesný důvod zvýšení počtu turistů se lze jen domnívat. Svou roli ale určitě sehrálo to, že se jedná o druhý ročník, kampaň začala dříve a bylo na ni víc času a vliv zřejmě mělo i to, že letos už není covid taková neznámá jako loni,“ řekla mluvčí.

Šest desítek turistických míst

Do programu se letos dosud zapojilo 300 ubytovacích zařízení. To je meziročně méně, neboť loňské léto jich bylo více než 400. Pokles je podle PCT způsoben zřejmě tím, že některé hotely či penziony již neotevřely a další ještě neotevřely. Turisté přijíždějící do metropole mají letos největší zájem o ubytování ve čtyř a pětihvězdičkových hotelích. Až dvě třetiny vydávaných voucherů se týkají právě jich.

V případě památek a kulturních institucí je jejich počet obdobný jako loni. Lidé mohou v kampani navštívit 60 zajímavých pražských turistických míst. Novinkou oproti loňsku je možnost čerpat vouchery na živou kulturu, tedy například koncerty nebo divadelní představení. Turisté mohou poukazy využít i na průvodcovské služby.

Mezi památkami a dalšími atrakcemi, na které turisté dostanou slevu, jsou například pražské věže, tedy Petřínská rozhledna s bludištěm, Staroměstská radnice, mostecké věže Karlova mostu a další. Zapojeny jsou rovněž Národní muzeum, Muzeum hlavního města, Galerie hlavního města nebo zoologická a botanická zahrada v Troji. Lidé se mohu se slevou vydat i do Království železnic nebo Muzea Karla Zemana.

Loni přilákal program V Praze jako doma na 73 000 návštěvníků, kteří v hlavním městě strávili průměrně 3,2 noci. Meziročně vzrostl počet tuzemských návštěvníků. Turisté utratili přes 220 milionů korun. Do programu se zapojilo přes 400 hotelů či penzionů a přes 60 památek a kulturních zařízení. Magistrát loni vložil do kampaně 121 milionů korun. Z nich městu PCT vrátila 50 milionů Kč, které budou využity letos.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Jakou budoucnost plánují politici cestovnímu ruchu, hotelnictví a gastronomii?

Rozhodujete se, komu v nadcházejících parlamentních volbách dát svůj hlas, i podle toho, jakou budoucnost plánují jednotlivé strany pro obor, který vás živí? Pomoci vám může anketa, kterou mezi lídry politických stran a uskupení provedla Asociace hotelů a restaurací...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turistické vouchery Prahy letos využilo 76 000 lidí

Vouchery, které jsou pilířem turistické kampaně V Praze jako doma, letos dosud využilo 76 tisíc lidí. V loňském roce jich bylo o tři tisíce méně, celkem se tak do programu zapojilo téměř 150 tisíc návštěvníků hlavního města. Město nyní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina: Kraj rybníků, lesů a kouzelných zákoutí

Dělí Moravu od Čech, charakterizuje ji zvlněné krajina s nespočtem do dálky se táhnoucích kopců, smaragdových lesů, prostorných luk a pastvin. Zkrátka romantika, kam jen oko dohlédne, přesně taková je Vysočina. Inspirativní, přesto klidná, drsná i malebná. Rybníky...

Číst více