Reklamy v městské kampani lákající zahraniční turisty do Prahy se za první měsíc fungování zobrazily 223 milionům uživatelů v 11 zemích Evropy. Nejvíce město prostřednictvím Prague City Tourism (PCT) inzeruje v Německu. ČTK to řekla mluvčí PCT Klára Malá. Kampaň začala zhruba v polovině října a jejím cílem je nalákat turisty vydávající se za kulturou či památkami. Náklady jsou 40 milionů korun. Turistický ruch patří mezi pandemií covidu-19 nejpostiženější odvětví.
„Celkem se na web Stayinprague.eu dostalo 1,9 milionu z nich (uživatelů) a do rezervačního systému Booking.com 75 000 unikátních uživatelů,“ uvedla Malá.
Nejvíce PCT inzeruje v Německu, Rakousku, Itálii, Polsku, Nizozemí a v Belgii. Celková cena za proklik je nyní 5,04 Kč a za zhlédnutí videa na serveru Youtube.com je 0,3 Kč. „Do dnešního dne jsme utratili 9,6 milionů korun. Díky tomu, že si kampaň děláme sami, tak jsou ceny takto nízké, což by v jiných formách zakázky nebylo,“ řekla Malá.
Nejčastějšími návštěvníky kampaně jsou lidé ve věku nad 55 let, kteří mají zájem o cestu do Prahy. Tato skupina tvoří jednu třetinu návštěv, přesně 529 045.
Kampaň má Praze pomoci přilákat kvalitní návštěvníky a vymanit se ze škatulky laciné destinace, kterou podle některých odborníků během posledních dvou let znovu získala – ceny ubytování v metropoli totiž během posledních dvou let klesly víc než v řadě jiných evropských měst. „Roky jsme pracovali na tom, aby Praha přišla o image levného města, kam se jezdí za pivem. Teď jsme se ale zase vrátili, musíme to změnit,“ uvedl například nedávno pro CNN Prima News prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. Na problém jsme poukázali také v našem aktuálním podcastu s prezidentem Asociace hotelů a restaurací ČR Václavem Stárkem. A Praha si je zjevně těchto skutečností vědoma. Zástupci města a PCT již před spuštěním kampaně uvedli, že ji zaměří na turisty vyhledávající kulturu a památky a záměrně se vyhýbá nočnímu životu a turistům mířícím za levným alkoholem. „Kampaň tedy cílí na správné věkové kategorie a hodnotíme ji úspěšně,“ dodala Klára Malá.
V kampani město využívá série fotografií a videí s pražskými umělci, například tanečníky či hudebníky, které vznikly letos v létě. Zapojen je do ní nový design na propagaci Prahy, který nechala udělat PCT. Vytvořeny byly nové suvenýry, změněno ztvárnění letáků, vznikly nové publikace a mění se označení některých památek, vzhled sociálních sítí a webových stránek provozovaných PCT.
Kvůli pandemii covid-19 v Praze poklesl počet turistů. Město proto letos i loni podpořilo turistický ruch více než 120 miliony korun. Praha spustila kampaň V Praze jako doma, která měla do hlavního města nalákat především tuzemské turisty. Oba roky akce přilákala do města desítky tisíc převážně tuzemských turistů.