Kampaň Prahy za měsíc oslovila 223 mil. cizinců

Foto: Shutterstock.com Praha chce kampaní oslovit vyznavače kultury a ctitele památek Foto: Shutterstock.com

Reklamy v městské kampani lákající zahraniční turisty do Prahy se za první měsíc fungování zobrazily 223 milionům uživatelů v 11 zemích Evropy. Nejvíce město prostřednictvím Prague City Tourism (PCT) inzeruje v Německu. ČTK to řekla mluvčí PCT Klára Malá. Kampaň začala zhruba v polovině října a jejím cílem je nalákat turisty vydávající se za kulturou či památkami. Náklady jsou 40 milionů korun. Turistický ruch patří mezi pandemií covidu-19 nejpostiženější odvětví.

„Celkem se na web Stayinprague.eu dostalo 1,9 milionu z nich (uživatelů) a do rezervačního systému Booking.com 75 000 unikátních uživatelů,“ uvedla Malá.

Nejvíce PCT inzeruje v Německu, Rakousku, Itálii, Polsku, Nizozemí a v Belgii. Celková cena za proklik je nyní 5,04 Kč a za zhlédnutí videa na serveru Youtube.com je 0,3 Kč. „Do dnešního dne jsme utratili 9,6 milionů korun. Díky tomu, že si kampaň děláme sami, tak jsou ceny takto nízké, což by v jiných formách zakázky nebylo,“ řekla Malá.

Nejčastějšími návštěvníky kampaně jsou lidé ve věku nad 55 let, kteří mají zájem o cestu do Prahy. Tato skupina tvoří jednu třetinu návštěv, přesně 529 045.

Kampaň má Praze pomoci přilákat kvalitní návštěvníky a vymanit se ze škatulky laciné destinace, kterou podle některých odborníků během posledních dvou let znovu získala – ceny ubytování v metropoli totiž během posledních dvou let klesly víc než v řadě jiných evropských měst. „Roky jsme pracovali na tom, aby Praha přišla o image levného města, kam se jezdí za pivem. Teď jsme se ale zase vrátili, musíme to změnit,“ uvedl například nedávno pro CNN Prima News prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. Na problém jsme poukázali také v našem aktuálním podcastu s prezidentem Asociace hotelů a restaurací ČR Václavem Stárkem. A Praha si je zjevně těchto skutečností vědoma. Zástupci města a PCT již před spuštěním kampaně uvedli, že ji zaměří na turisty vyhledávající kulturu a památky a záměrně se vyhýbá nočnímu životu a turistům mířícím za levným alkoholem. „Kampaň tedy cílí na správné věkové kategorie a hodnotíme ji úspěšně,“ dodala Klára Malá.

V kampani město využívá série fotografií a videí s pražskými umělci, například tanečníky či hudebníky, které vznikly letos v létě. Zapojen je do ní nový design na propagaci Prahy, který nechala udělat PCT. Vytvořeny byly nové suvenýry, změněno ztvárnění letáků, vznikly nové publikace a mění se označení některých památek, vzhled sociálních sítí a webových stránek provozovaných PCT.

Kvůli pandemii covid-19 v Praze poklesl počet turistů. Město proto letos i loni podpořilo turistický ruch více než 120 miliony korun. Praha spustila kampaň V Praze jako doma, která měla do hlavního města nalákat především tuzemské turisty. Oba roky akce přilákala do města desítky tisíc převážně tuzemských turistů.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Moravskoslezské Convention Bureau

Pro svou další událost si vyberte Ostravu a Moravskoslezský kraj

Nezaměnitelná atmosféra průmyslových lokalit, kvalitní služby a dostatečná kapacita činí z Ostravy a Moravskoslezského kraje ideální místo pro pořádání kongresů, konferencí i menších firemních a společenských akcí všeho druhu. Stačí si jen vybrat.

Číst více
Foto: Hradec Králové Region Convention Bureau

Královéhradecký kraj? Firemní akce od A do Z

Na pořádání konferencí, seminářů, workshopů, eventů či teambuildingů jsme tu my. A s námi v tom jede více než 50 partnerů z celého kraje! Společně vám vaši velkou i malou firemní akci připravíme na míru, a to včetně pestré nabídky doprovodných...

Číst více
Foto: Martin Peterka

Východní Morava – inspirující místo pro výjimečná setkání

Autentický region Východní Morava by se vám měl dostat do hledáčku míst, pokud hledáte opravdový zážitek pro své pracovní partnery. Jeho jedinečnost a pestrost pramení ze spojení oblastí – Kroměřížska, Slovácka, Valašska, Zlínska a Luhačovicka.

Číst více