Kampaň na podporu turismu zopakuje Praha asi od Velikonoc

Pražský magistrát by mohl příští rok od 1. dubna opět spustit kampaň na podporu turismu V Praze jako doma. Letos v létě přilákala do Prahy 70 000 turistů. Přesný termín a podobu kampaně musí ještě projednat a schválit vedení města. V rozhovoru s ČTK to řekl František Cipro, předseda představenstva společnosti Prague City Tourism (PCT), která má na starosti rozvoj turistiky v hlavním městě. Město kampaň poprvé spustilo letos před prázdninami a na podporu turismu vyčlenilo přes 120 milionů Kč.

Hlavní město zřejmě o Velikonocích znovu spustí kampaň V Praze jako doma

„Samozřejmě nikdo nevíme, co přesně bude, ale naše představa je, že bychom kampaň opět spustili od Velikonoc, tedy od 1. dubna. Záležet bude ale na situaci a na dohodě s vedením města,“ řekl Cipro. 

Systém podpory turismu letos fungoval tak, že turista, který přespal v hotelu, dostal od města dotovanou poukázku na návštěvu kulturních a dalších společenských zařízení. Město tak podpořilo dvě organizace naráz. Tento princip se má napřesrok opakovat.

Ve spotech by mohl podle Cipra vystupovat, stejně jako letos, zpěvák Matěj Ruppert. Další videa by potom pro PCT mohl natočit publicista a spoluautor turistického videoprůvodce Honest Guide Janek Rubeš.

Náklady kampaně by měly být nižší než letos. Využita bude část financí, které zbyly z té letošní. Jde o asi 40 milionů korun. „Za předpokladu stejného počtu lidí tak bude třeba navíc ještě asi 30 milionů. V porovnání s letoškem to tak bude celkově méně,“ řekl ČTK Cipro.

Vedení města již schválilo vyplacení náhrady za body na voucherech šesti městským příspěvkovým organizacím, a to v celkové výši zhruba 8,36 milionu Kč. Cena za jeden bod se pohybovala od 60 do 184 korun. Jde o vyúčtování prvních tří měsíců programu, tedy od července do září 2020. Největší část peněz dostane nejnavštěvovanější z organizací, zoologická zahrada v Troji, a to více než čtyři miliony korun.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více