Kampaň na podporu turismu zopakuje Praha asi od Velikonoc

Pražský magistrát by mohl příští rok od 1. dubna opět spustit kampaň na podporu turismu V Praze jako doma. Letos v létě přilákala do Prahy 70 000 turistů. Přesný termín a podobu kampaně musí ještě projednat a schválit vedení města. V rozhovoru s ČTK to řekl František Cipro, předseda představenstva společnosti Prague City Tourism (PCT), která má na starosti rozvoj turistiky v hlavním městě. Město kampaň poprvé spustilo letos před prázdninami a na podporu turismu vyčlenilo přes 120 milionů Kč.

Hlavní město zřejmě o Velikonocích znovu spustí kampaň V Praze jako doma

„Samozřejmě nikdo nevíme, co přesně bude, ale naše představa je, že bychom kampaň opět spustili od Velikonoc, tedy od 1. dubna. Záležet bude ale na situaci a na dohodě s vedením města,“ řekl Cipro. 

Systém podpory turismu letos fungoval tak, že turista, který přespal v hotelu, dostal od města dotovanou poukázku na návštěvu kulturních a dalších společenských zařízení. Město tak podpořilo dvě organizace naráz. Tento princip se má napřesrok opakovat.

Ve spotech by mohl podle Cipra vystupovat, stejně jako letos, zpěvák Matěj Ruppert. Další videa by potom pro PCT mohl natočit publicista a spoluautor turistického videoprůvodce Honest Guide Janek Rubeš.

Náklady kampaně by měly být nižší než letos. Využita bude část financí, které zbyly z té letošní. Jde o asi 40 milionů korun. „Za předpokladu stejného počtu lidí tak bude třeba navíc ještě asi 30 milionů. V porovnání s letoškem to tak bude celkově méně,“ řekl ČTK Cipro.

Vedení města již schválilo vyplacení náhrady za body na voucherech šesti městským příspěvkovým organizacím, a to v celkové výši zhruba 8,36 milionu Kč. Cena za jeden bod se pohybovala od 60 do 184 korun. Jde o vyúčtování prvních tří měsíců programu, tedy od července do září 2020. Největší část peněz dostane nejnavštěvovanější z organizací, zoologická zahrada v Troji, a to více než čtyři miliony korun.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Zdroj: TO Pošumaví

Turistická oblast Pošumaví vydala „kupónovou knížku“

Turistická oblast Pošumaví, v březnu nově certifikovaná agenturou CzechTourism, jako první v Plzeňském kraji propojila obce a podnikatele v cestovním ruchu. Zájmový spolek, který zastupuje přes 60 měst a obcí s více než 50 000 obyvateli, vydal brožuru Útržky z Pošumaví s kupóny, které...

Číst více
Foto: Město Františkovy Lázně

Města lázeňského trojúhelníku míří do UNESCO, kraj chystá podporu

(aktualizováno) Jedenáct předních lázeňských měst Evropy, mezi nimiž jsou i Karlovy Vary, Mariánské Lázně a Františkovy Lázně, se výrazně přiblížilo získání titulu světového dědictví UNESCO. V dokumentu, který byl zveřejněn 4. června 2021, totiž poradní organizace ICOMOS doporučila mezinárodní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Z romantických zřícenin na odpočinek ve zlatavém moku 

Plzeňský kraj, to je mimo jiné krásná příroda Českého lesa a Pošumaví, jež v sobě skrývá nejednu pozoruhodnou zříceninu. K těm nejznámějších patří Přimda, Gutštejn či Radyně. Dnes vás ale pozveme na ty méně známé, které rozhodně stojí...

Číst více