Kam směřuje EXIM Tours?

Cestovníruch v dnešním moderním pojetí stírá postupně jakousi sezonnost z pohledupracovníků v cestovním ruchu. V době, kdy z pohledu klientů cestovníchkanceláří vrcholí jedno období, ty již připravují nový produkt. V čase,kdy potenciální klienti uvažují o své nové dovolené nebo o službách spojenýchs cestovním ruchem, pracovníci cestovních kanceláří již pracují na technickémzabezpečení a samotné realizaci pobytů, výletů, okruhů a podobně. Přestose stalo období veletrhu Holiday World 2002 krátkým časem k pozastavenínad uplynulou sezonou, prezentací nové nabídky a malým prvním zhodnocenímtoho, jak se vyvíjí trh cestovního ruchu v tomto období pohledem RadovanaDouši, marketingového manažera cestovní kanceláře EXIM Tours.

Radovan Douša, marketingový manažer EXIM TOURSScházímese spolu na Holiday World 2002. První, o čem si budeme povídat, je bezesporuvěc nejčerstvější – společenský večer v Hotelu Hilton. Čím je pro Vás akcetohoto rozsahu nejdůležitější?
Tyto společenské večery připravujeme každoročně jako doprovodný programveletrhu Holiday World. Je to především vyjádření díků našim obchodnímpartnerům a provizním prodejcům. Stejně jako v letech minulých, tak i letosjsme u příležitosti tohoto večera předali ocenění našim nejúspěšnějšímpartnerům za uplynulý rok. Ocenění se však nedostalo jen našim partnerům– provizním prodejcům, ale i nám z jejich jednoznačného prohlášení, ženaše zájezdy se dobře prodávají. Tato skutečnost je pro nás velice zavazující.Vždy jsme se považovali a považujeme za klasického touroperátora, kterýabsolutní většinu svého produktu prodává prostřednictvím sítě provizníchprodejců. Současně s tímto faktem si neustále uvědomujeme skutečnost, ženašim partnerům nabízíme dobrou prodejní cenu a adekvátní provizi. Mimoto pro ně každoročně připravujeme širokou škálu pobytů i řadu poznávacíchzájezdů a okruhů tak, aby uspokojili pokud možno co nejširší oblast poptávkynaší klientely.

Co nového jste pro rok 2002 připravili? Změnili jste nějak oprotiminulým rokům svoji marketingovou strategii?
Začal bych pravým opakem – tím, co jsme nezměnili. Zachovali jsme systémoddělených nabídek v našich katalozích, to znamená každá destinace je prezentovánaodděleně. Tato forma se osvědčila zejména pro naše obchodní partnery –prodejce. I nadále se držíme toho, že ve všech pobytových místech mámevlastní zkušené delegáty, vždy podle počtu klientů v místě. Většinou sejedná o stálé, spolehlivé spolupracovníky. U poznávacích okruhů jsou inadále průvodci pečlivě vybíráni a důsledně instruováni o svých povinnostecha možných řešení eventuálních problémů.
A teď co je skutečně nového: V každém katalogu najdete výlety zdarma.Nabízíme našim klientům několik druhů slev. Tento systém slev je stanoventak, aby pokrývaly pokud možno plošně požadavky našich zákazníků a abyse s tímto systémem slev sžili i naši prodejci. U některých destinací nabízímedítě zcela zdarma.

Jstebezesporu největším touroperátorem na Tunisko. Co v této destinaci nabízíte?
Téměř vše, co si klienti mohou přát. Hotely různých kategorií v nejvýznamnějšíchletoviscích od Nabeulu přes Hammamet, Sousse a Monastir až po Mahdii. Tuniskoje destinací, kterou můžete bez obav nabídnout zákazníkům, preferujícímrelaxaci u moře nebo u bazénu a vyžadujícím kvalitní hotelové služby propojenés možností trávení aktivní dovolené při výběru různých délek pobytu. Odletyrealizujeme z Prahy, Brna a Ostravy. Díky naší dlouhodobé spolupráci sesubjekty působícími na tuniském trhu cestovního ruchu, garancím a akontacímdosahujeme velice příznivých cen. Stejnou strategii uplatňujeme i v ostatníchnabízených destinacích.
To, že v katalogu Tunisko nabízíme pětihvězdičkový komfort za cenutří hvězdiček, svědčí o významné podpoře turistiky do této pro nás neustálezajímavé země.

Snad nejrozsáhlejší nabídkou se můžete pochlubit v katalogu Řecko2002. Proč právě Řecko se stalo stěžejní lodí číslo jedna?
Řecko je destinace českými turisty velmi vyhledávaná. Z mého pohleduje důvod zcela prozaický. Každé místo, oblast, ostrov má zcela jiná specifika,historii, přírodní scenérie, klimatické podmínky, vegetaci apod.
V minulých letech jsme úspěšně nabízeli řecké ostrovy Kréta, Rhodosa Thassos, k nimž jsme pro sezonu 2002 přidali hned 5 nových míst a to:Chalkidiki s lety do Thesaloniki, Korfu, Zakynthos, Eginu realizovanouna pravidelných letech ČSA do Athén a opravdovou novinku – Peloponés scharterovými lety do Kalamaty. Čtyři typy poznávacích okruhů, které jsounazvány podle mýtických postav, doplňují tuto rozsáhlou nabídku pobytů.Již nyní, na začátku února, se nám ukazuje, že tento záměr byl správný,protože prodej je masivnější než v předchozím roce.

Hovoříme-li o Řecku, nesmíme zapomenout ani na vaši horkou novinku– Kypr. Co nabízíte zde?
Výběr z několika různých míst ostrova – turisticky nejnavštěvovanějšíoblasti Limasolu a Larnaky, Ayia Napa a Protaras se svými nádhernými plážemis bělostným pískem.
Pro „velké cestovatele“ jsme připravili lodní výlety do Egypta, Izraelea Libanonu.

V katalogu Turecko 2002 a Mallorca 2002 přinášíte také řadu novinek.Které jsou ty nejpodstatnější?
Turecko je v posledních letech na výsluní zájmu pro své nesporné kvality,co se nabízených služeb týče. Proto jsme kromě již několik let nabízenýchletů do turecké Antalye rozšířili nabídku o lety do Dalamanu s pobytemv Marmarisu – skutečném skvostu tureckého pobřeží. Mimo to jsme připravili4 typy okruhů tak, aby si vybral každý, kdo se zajímá o historii i o přírodníkrásy pobřeží i vnitrozemí.
V katalogu Mallorca 2002 naleznete také změnu – zůstaly pouze osvědčenéhotely a pobytová místa. I k nim však přibylo několik novinek, napříkladAparthotel Barceló v Cala Viňas.

Zatím jsme stále hovořili o letní sezoně. Nejžhavější novinkou jevšak právě mimosezona s destinací Egypt.
Každý, kdo v cestovním ruchu podniká, ví, že se nikdy nesmí ustrnoutna mrtvém bodě. Že se musí nejen stále zvyšovat kvalita, ale pokud sílystačí, tak i atraktivnost nabízených destinací. A my jsme v poslední doběpocítili nebývalý zájem právě o Egypt. Stal se tedy pro mimosezonu 2002naší cílovou destinací číslo 1. Za zdůraznění jistě stojí nově otevřenécharterové lety z Prahy do Sharm El Sheikhu a rozsáhlá nabídka atraktivníchpoznávacích zájezdů s příletem do Kahiry, Hurghady a nově i do Sharm ElSheikhu, moderního turistického centra na jižním cípu Sinajského ploostrova.Těm, kteří znají možnosti poskytované Rudým mořem v této oblasti, nenínutné zdůrazňovat jeho přednosti – již několik desítek metrů od pobřežímůžete sledovat nejrozmanitější podmořský svět.
Jsme přesvědčeni o tom, že s tímto produktem jsme skutečně zasáhlido černého, a současný zájem nás o tom dokonale přesvědčuje.

Jste již stálicí na trhu cestovního ruchu a patříte mezi největšítouroperátory. Co je vaším hnacím motorem?
U všech destinací je vždy co zdokonalovat, každá sezona s sebou přineseněco nového, a tím i následné změny. Domnívám se, že náš kolektiv reagovalsprávně, ale to již ukáže blížící se čas samotné realizace. Nedávné obdobínám přineslo i nový zákon o cestovním ruchu a s tím spojené změny nejenv technice prodeje, ale i ve smluvních vztazích. Naším cílem je, aby tytozměny byly brzy absorbovány a vytvářely již jen vhodné prostředí pro našikvalitní práci.
Závěrem bych rád poděkoval všem našim obchodním partnerům a současněnám všem bych chtěl popřát klid na práci bez událostí, které by mohly negativněovlivňovat cestovní ruch. Věřím a doufám v to, že nastávající sezona budealespoň tak úspěšná jako ta minulá a spokojení klienti se budou i v dalšíchletech vracet do našich kanceláří.

Připravila Lenka Vargová

Kontakt:
EXIM Tours, s.r.o.,
Na Dvorcích 14, 140 00 Praha 4
Tel.: +420/2/41 09 07 11, 41 09 07 13
Fax: +420/2/41 09 07 24, 41 09 07 21
www.eximtours.cz

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více