Jeseníky jsou poprvé v historii jednotné!

Foto: J-SCCR Tomáš Rak, ředitel Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu Foto: J-SCCR

Přirozená turistická oblast Jeseníky. Jméno, které každý zná, a ví, kam jet. Každý ví, co se pod pojmem Jeseníky geograficky skrývá a co jsou jesenické dominanty i zapomenutá místa. Mnozí z nás do Jeseníků vyráželi v rámci školního výletu, ať už na Praděd, Bílou Opavu, Rejvíz, do Karlovy Studánky nebo Priessnitzových lázní. Přesto se Jeseníky ještě donedávna prezentovaly na dvou turistických portálech, v několika tištěných materiálech a v rámci různých komunikačních kampaní.

-advertorial-

„Společné Jeseníky byly a jsou našim společným cílem číslo jedna, který se snažíme promítat do všech aktivit, projektů a činností našeho Sdružení cestovního ruchu Jeseníky. Vše tomuto cíli podřizujeme a víme proč. Návštěvník a turista nevnímá krajské hranice či hranice obcí s rozšířenou působností. Jede do Jeseníků, ať už na straně Olomouckého, Moravskoslezského nebo Pardubického kraje,“ upřesňuje Tomáš Rak, ředitel Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu.

Nejdříve memorandum o spolupráci v rámci sjednocení Jeseníků napříč kraji mezi všemi organizacemi destinačního managemetu, následně společný marketingový projekt YES k propagaci celé turistické destinace Jeseníky a také otevření společné sítě 51 nabíjecích stanic pro elektrokola v každém koutu Jeseníků. Tím se nastartovala spolupráce na projektu „Společných Jeseníků“. Ta by se ale neobešla bez shody na vizuální identitě.

Tvorba společného logo manuálu, obsahujícího loga a jeho varianty, fonty, barevnost a claimy, byla pokračováním na společné cestě. Výsledek se podle reakcí turistů náramně povedl. „Logo bylo již použito na celé řadě tištěných materiálů, především na mapách a průvodcích, ale také na informačních panelech s turistickými mapami, které najdou turisté na více než 100 místech,“ doplnil Rak.

Tím to však nekončí a pozornost se přesouvá na elektronickou platformu. Spojením obou webových prezentací – www.jeseniky.czwww.jeseniky-rodina.cz – by měl v letošním roce vzniknout  zřejmě nejsilnější turistický informační portál,  a to na adrese jeseniky.cz. To vše ještě před samotnou hlavní turistickou sezonou, tedy do konce června. Turisté tak najdou vše o Jeseníkách na jedné adrese, která je navíc doplněna o bezplatnou zelenou linku pro Jeseníky – 800 022 840. Nový robustní turistický informační portál bude doplněn o zajímavé moduly jako plánovač výletů, e-shop, věrnostní karty pro ubytované hosty, foto a video banku apod.

A co sociální sítě? „Tam plánujeme najít společnou řeč na konci tohoto roku a budeme muset zřejmě spojit a propojit oba facebookové a instagramové profily. Facebookový profil ‚navstivtejeseniky‘ atakuje v současnosti hranici 35 tisíc uživatelů a je nejsilnějším profilem mezi oblastními destinačními managementy. Proto jsme si toto propojení nechali až na konec a budeme se na něj velmi pečlivě připravit,“ doplňuje Rak.

Jednotné Jeseníky! Turista se tak dočkal! Kraje, krajské centrály cestovního ruchu a organizace destinačního managementu v současnosti vnímají Jeseníky jako společné zlato a chtějí je společně rozvíjet. A tak se můžeme těšit na podobné projekty, jako je letošní projekt jdemenabezky.cz, který na jednom místě ukazuje stav lyžařských běžeckých stop v celé turistické destinaci Jeseníky. Dočkáme se i společných map, průvodců, turistických novin a tak dále a tak dále… A pokud nezemřeli žijí dodnes… ne ne to není pohádka to je realita!

Jeseníky jsou jedny a stojí za to je navštívit.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více