Jaké má cestovní kancelář právní možnosti při problémech s dopravou?

„Mnohé!“ chtělo by se ve zkratce uvést. Cestovní kanceláře jsou v dnešní době zodpovědné za mnoho skutečností, a to včetně dopravy. Konečný spotřebitel se tak s nadsázkou stává u zájezdů nejvíce chráněnou osobou.

S ohledem na četné dotazy k dopravě vyplývající nejen z letošní sezony uspořádala 15. října 2019 Asociace cestovních kanceláří ČR ve spolupráci s partnerem Click2Claim odborný seminář věnující se výše uvedené problematice. Účastnilo se ho více než 70 posluchačů.

První část se zaměřila zejména na komplexní poradenství při problémech s dopravou a hlavním prezentujícím byla Klára Dvořáková ze společnosti Holubová advokáti. Ta hned v rámci svého úvodu představila aktuální situaci ohledně nároků CK/CA a jejich klientů k zahraničním kancelářím Thomas Cook. Komplexně zpracovaný materiál mají všichni členové Asociace k dispozici. Následně se již věnovala dopravě z pohledu legislativy. Velkou diskusi vzbudily povinnosti vyplývající z legislativy, a to v rámci předsmluvních informačních povinností, kdy je cestovní kancelář povinna zmínit trasu cesty včetně např. zastávek, termíny, ale i časy cesty a vlastnosti dopravního prostředku. Ve své prezentaci mj. upozornila i na povinnosti týkající se černé listiny leteckých dopravců či na co dát pozor v případě vyšší moci. Vysvětlila, co může být považováno za podstatnou vadu zájezdu. Informovala o právech a povinnostech cestovní kanceláře, pokud s nimi cestuje problematický klient, a co je pomoc v nesnázích.

Druhá polovina byly zaměřena na práva cestujících v letecké dopravě a provedli jí zástupci partnerské Click2Claim. Na úvod vystoupil František Herynk, který se věnoval podrobně nařízení č. 261/2004 a zejména tomu, kdy vzniká a nevzniká nárok na kompenzaci. Zmínil, jaká jsou práva a povinnosti cestujících a následně cestovní kanceláře, jak se má o svého klienta postarat. V rámci odborných komentářů poté vystoupil David Jehne z advokátní kanceláře. Obchodním náležitostem se věnoval i Norbert Novák, a to s ohledem na nové produkty společnosti Click2Claim pro cestovní kanceláře a jejich klienty.

Foto: ACK ČR

 

Mgr. Martina KošlíkováAsociace cestovních kanceláří České republiky
product development manager
www.ackcr.cz
 

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Unsplash

Letecké společnosti se zavázaly k respektování práv spotřebitelů

Šestnáct významných leteckých společností na evropském trhu se přihlásilo k větší transparentnosti, lepší informovanosti a včasnému odškodnění cestujících v případě zrušení letu na základě iniciativy Evropské komise. Ta v prosinci 2020 upozornila orgány pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele (CPC, Consumer...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Příští zastávka: V limbu

Lidé jsou různí a mají všelijaké libůstky. Platí to i o turistech. Jako z absurdní komedie ale působí nabídka jedné z hongkongských cestovních kanceláří – klienty vábí na okružní spací jízdy autobusem.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Na křídlech Vuelingu od prosince do Amsterodamu

Letecká společnost Vueling zavede od 3. prosince tohoto roku pravidelné spojení mezi Prahou a nizozemským Amsterodamem. Dopravce nabídne lety čtyřikrát týdně, a to vždy v úterý, pátek, sobotu a v neděli. V tiskové zprávě o tom včera informovalo Letiště Praha.

Číst více