Nebudu pravděpodobně daleko od pravdy, když rok 2020 přiřadím k těm, na které bychom chtěli raději zapomenout či je rovnou přeskočit a situaci panující na trhu poslední dva měsíce mít zdárně za sebou. Bylo by skvělé mít alespoň křišťálovou kouli a moci se podívat, co nás čeká například za čtvrt roku. Co bychom nyní za to dali… Těžko si lze vzpomenout na horší rok, než je tento, a především na měsíce březen a duben, kdy se celá ekonomika a zejména cestovní ruch dostaly na samotné dno.
Jak dlouho se budeme pohybovat u dna, je těžké zodpovědět, můžeme si však být jisti, že dříve nebo později se od něj odrazíme a začneme pomalu, ale jistě stoupat. A ačkoli se to může nyní zdát předčasné a dost možná utopické, není na škodu již nyní být na tuto cestu připraveni. Dovolte mi proto souhrnně prezentovat několik tipů, které mohou odraz ode dna urychlit, a které bych rozdělil do několika základních okruhů.
Ukázka e-mailové kampaně hotelu ve Stockholmu, který nabízí speciální časově omezený balíček s peněžitým kreditem na útratu v hotelu
Reakce na tržní podmínky
Sledujte vývoj na trhu a u konkurence. I přes značný pokles poptávky na trhu je dobré vědět, zda váš hotel nezaostává za konkurencí nebo trhem.
Jsou ceny vašeho hotelu správně nastaveny s ohledem na trh? Nesnažte se být za každou cenu nejlevnější.
Zaměřte se na zdrojové trhy s nejmenším omezením a snadnou dostupností. Nezapomínejte na lokální trh.
Oslovte pravidelné hosty.
V době recese klesají marketingové investice, proto je – zejména – digitální marketing levnější. Pokud to tedy finanční situace dovolí, nepodléhejte pokušení zastavit marketingové investice.
Práce s cenou a nabídkami
Nabídněte speciální podmínky pod podmínkou přihlášení pro ovlivnitelné trhy včetně slev pro delší pobyty, kreditu na útratu v hotelu nebo jiných benefitů.
Nabídky by měly být časově omezené.
Výhody odlišujte podle typu hosta a zdrojové země (např. parkování zdarma ocení host ze sousedních zemí, ale pro hosta ze Švédska nemá praktický význam).
Snažte se o dodržení cenové parity na úrovni veřejných cen.
V době recese, kdy se potenciální hosté nechtějí vázat na předplatby, jděte do rizika a nabízejte co nejflexibilnější podmínky rezervace.
Pokud má hotel věrnostní program, pak nabídněte načtení vyššího počtu bodů za pobyt.
Marketingová investice
V žádném případě se nesnažte kompletně eliminovat investice do marketingu. Investice však musejí být efektivní.
Eliminujte cílové skupiny, u kterých byla horší odezva na marketingové aktivity v minulosti.
Při hodnocení efektu investice se nesnažte porovnávat výsledek s minulostí, berte v potaz tržní situaci.
Zaměřte se na trhy s nejmenší rezistencí cestovat a na konkrétní profil hosta.
Remarketing by měl mít vyšší než standardní podíl na investici.
Komunikace
Komunikujte pouze to, co může host reálně očekávat včetně podmínek. V situaci recese není prostor pro nedorozumění.
Zdůrazněte zvýšený důraz na úklid, čistotu a hygienu pokojů a společných prostor pro snazší akceptaci nabídky.
Poskytněte co nejvíce informací o destinaci, situaci v ní a tipy pro pocit komfortu.
Pravidelně hosty informujte o jakýchkoli změnách v hotelu nebo destinaci.
Pro inspiraci přikládám ukázku e-mailové kampaně hotelu ve Stockholmu, který nabízí speciální časově omezený balíček s peněžitým kreditem na útratu v hotelu.
Přeji nám všem zdraví, štěstí a energii a co nejrychlejší návrat do normálu.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.