HORECA v reflektoru AHR ČR – 02/2015: Co naše penziony?

Významnou část členské základny AHR ČR tvoří penziony. Provozovatelům některých z nich jsme položili dvě stejné otázky: „Co vás ‚pálí‘ ve vašem podnikání?“ a „Co očekáváte od naší asociace?“

 Klára Sochorová Klára Sochorová
Penzion U Černého kohoutka, Stachy

 Za 20 let praxe jsem se již naučila pracovat s většinou „klacků pod nohama“ a umím je celkem překonat. Dalo by se tedy říci, že není nic, co by mě nějak výrazně „pálilo“. Povětšinou marně soupeříme s nerovnými podmínkami a neukázněností v našem oboru i mimo něj. Věřím však, že se to s příchodem roku 2016 a zavedením evidence tržeb rychle srovná. Dále by se dalo trochu si postěžovat na některé zdvojené poplatky, a když už tu jsou, tak opětovná ne-kontrola při jejich vybírání.

Asociace jede jako velmi dobrý stroj. Slouží mi jako zdroj informací a užitečných rad. To především. Má sílu, a dokáže ji využít na to ukázat, že naše podnikání je poctivá a tvrdá práce. Pokud bych se měla stavět do opozice, mívám občas pocit, že se pro jedno nestíhá druhé. V závěru bych však vyzdvihla práci vás všech a svůj obdiv k vám za nekončící snahu podporovat velké i malé.

 Kamil Schaumann Kamil Schaumann
Pension Schaumannův dvůr, Karlovice

 Věcí, které „pálí” provozovatele malých ubytovacích zařízení, je nespočet. I v našem zařízení každodenně řešíme jak záležitosti logistické, ekonomické či marketingové, tak i nečekané a nestandardní. Patří to ke každodenní rutině a je potřeba vše přijímat s profesním umem i pokorou.

Pokud bych měl vybrat jednu z oblastí, která dlouhodobě „pálí”, zacílil bych asi do oblasti pracovníků, kvality jimi vykonané práce a loajality. Zde vnímám již dlouhodobě deficit obecného povědomí samotné profese restauratérství a hotelnictví. Na opravdu náročný a odpovědný obor je často pohlíženo jako na „něco, co zvládne každý“, a to bez hlubšího poznání. Z tohoto vnímání pak vzniká spousta „nedorozumění“ jak v samotných pracovních pozicích, tak z pohledu klientů. U větších hotelů nebo u hotelových řetězců, vzhledem k jejich propracovanému systému vzdělávání pracovníků, není výše uvedený problém až tak markantní. U malých provozovatelů, kteří mají pro oblast vzdělávání pracovníků menší prostor, považuji kvalitu lidské práce za častý problém. V našem zařízení se této problematice věnujeme intenzivně, jelikož si plně uvědomujeme, že nejen oborové znalosti, ale i tzv. měkké dovednosti a úsměv našich recepčních, obsluhujícího personálu, pokojských nebo i údržbářů, je pro naše klienty důležitý.

Od Asociace hotelů a restaurací očekáváme to, co je doposud naplňováno. A to profesní sdružování, pomoc pří zvyšování kvality námi poskytovaných služeb a poskytování různých výhod. Mým osobním přáním pak je, aby nás bylo více. Pokud nás bude více, jsme následně schopni se jednotně dohodnout a lépe se nám bude dařit zvyšovat kredit našeho úžasného oboru ve veřejném povědomí.

 Martina Šrollová Martina Šrollová
Penzion Pohoda, Trutnov

 Nejvíce nás pálí výše DPH, která je podle mě pro ubytovací zařízení moc vysoká. Také mi vadí všechny poplatky organizacím typu OSA, Intergram a dále poplatky lázeňské a z ubytovací kapacity, České televizi a všechny další. Jen doufám, že poplatky za slunečné dny a zpěv ptáků v korunách stromů nám zatím nikdo „nenapaří“…

Očekáváme, že se budete prát za zájmy všech slušných podnikatelů v našem oboru, dokážete prosadit takovou legislativu, která nám pomůže v podnikání a vyjednáte ty nejlepší možné podmínky s organizacemi typu OSA.

 Ing. Kateřina Růčková Ing. Kateřina Růčková
Penzion Staré časy, Velké Karlovice

 Pocházím z rodiny, kde hotelový a restaurační život byl a je každodenním chlebem. Od dětství tedy vnímám, že pro každou profesi musíte mít srdce na pravém místě. Mrzí mne, že se na náš cech pohlíží s despektem, a jako na možnost „rychle si vydělat peníze“. Největší radost je vracející se spokojený host, což nás neustále motivuje ke zkvalitňování našich služeb a k osobnímu přístupu. Problémem je nedostatek kvalitního personálu, a to i přesto, že každoročně hotelové školy opouští stovky „kvalitních“ studentů. Zavedení registračních pokladen od roku 2016 může být přínosné jen za předpokladu, že se sníží sazba DPH pro restaurace a hotely; pro malé podnikatele je to likvidační krok a nezbude nic jiného, než zvednout ceny. Ale to zase budeme „za zloděje“… Důležité je, aby byl zákon schválen včas a všichni podnikatelé se mohli řádně a dopředu připravit na všechny změny.

Ráda bych, aby se Zlínský kraj v rámci krajské sekce rozšířil a spojil své síly dohromady. Také bych navrhovala prosazení povinné a platné certifikace všech ubytovacích zařízení s oporou v naší legislativě. Větší propagace této asociace s „desaterem“ proč se stát členem, zaplatit členský příspěvek a podpořit naši základnu, protože čím více nás bude držet pospolu, tím lépe nás bude slyšet.

www.ahrcr.cz

 

 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více