Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Repatriace je velmi důležitou součástí cestovního pojištění. Ročně se totiž v zahraničí zraní tisíce Čechů a okolo 500 jich zemře. Pokud dojde k úrazu nebo nemoci, je nutné, aby byl pacient převezen do kvalitní nemocnice v místě pobytu nebo zpět do ČR. V případě, že v zahraničí spoléhá na Evropský průkaz zdravotního pojištění (EHIC), repatriaci si bude muset turista uhradit ze svého.
Repatriací se rozumí převoz klienta po ošetření nebo zraněného zpět do České republiky. Nejvhodnější způsob transportu vždy doporučuje asistenční lékař a následně ho schvaluje pojišťovna. Pokud klient kvůli zranění nebo nemoci nestihne odlet zpět domů v původním termínu, řeší asistenční služba repatriaci po jeho uzdravení.
„V celkových nákladech závažnějších škodných událostí tvoří transport a repatriace velmi podstatnou část, ceny šplhají do statisíců,“ uvedl Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny. V posledních dvou letech totiž došlo ke skokovému navýšení nákladů na repatriace řádově o téměř 100 procent. Souvisí to jak s vyšší frekvencí cestování a skladbou destinací, ale i omezenou kapacitou tzv. stretcherů, kdy se na palubu letadla v podstatě umístí nemocniční lůžko.
Druhů repatriace je několik, tu správnou volbu určuje asistenční lékař a schvaluje pojišťovna. Výběr závisí na závažnosti zranění, přičemž její cena můžu šplhat až do statisíců. Letecká doprava se tak pohybuje na úrovni cen letenek do dané destinace, tedy v rozmezí 1000 až 5000 korun. Při zranění dolních končetin je nutné zajistit více sedadel vedle sebe, což pak cenu násobí právě počtem potřebných míst. Pro závažnější zranění nevyžadující stretcher nebo pooperační stavy při letu na dlouhou vzdálenost se využívá Business třída, kde se cena letenky pohybuje dle destinace od 60 do 250 tisíc korun.
Pro vážná zranění či pooperační stavy, kdy pacient není schopen cestovat vsedě nebo jeho stav vyžaduje průběžný monitoring, podávání kyslíku či lékařský doprovod, se používá tzv. stretcher. Jde vlastně o plně vybavené nemocniční lůžko umístěné místo 9-12 sedadel. „Aktuálně se bohužel potýkáme se snižující se ochotou charterových a nízkonákladových letů na umístění stretcheru. Tento problém už registrujeme také u pravidelných linek. Důvodem je hlavně vysoká průměrná obsazenost letadel,“ dodal Vlastimil Divoký. Cena za umístění stretcheru bývá v řádech statisíců korun.
Nejdražším typem transportu je letecká ambulance, které se také přezdívá létající JIPka. Ta se využívá u velmi vážných poranění s nutností urychlené operace, polytraumat či v případě ohrožení života během transportu. Kvůli dodržení přiměřeného tlaku vzduchu často létá v nízkých výškách. Náklady na leteckou ambulanci začínají zhruba na 250 tisících korun a v některých případech dosahují až jednoho milionu.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.