Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Poptávka po dovolených od německých a rakouských CK roste. Důvodů je k tomu hned několik. Pryč jsou časy, kdy nízká jazyková vybavenost, neochota cestovat na německá letiště a absence srovnání kvality různých produktů, vytvářela bariéru pro masovější zájem o produkty zahraničních CK.
Není to však jen o samotném produktu, ale o celkovém pochopení systému prodeje, přístupu ke klientovi a schopnosti adaptace na stále se měnící trendy v cestovním ruchu, jak potvrzuje Denisa Březíková, ředitelka provizního prodeje zlínské CK Delta Reisen, která zastupuje přes třicet německých a rakouských CK a působí v tuzemsku, na Slovensku a v Maďarsku.
Výjezdový cestovní ruch v posledních letech zaznamenává kontinuální růst. Sledujete stejný vývoj i ve vaší cestovní kanceláři?
Ano, sledujeme. Daří se nám tento trend kopírovat a mohu potvrdit, že zájem o dovolené od německých a rakouských cestovních kanceláří kontinuálně roste. Což se v konečném důsledku projevuje i na našich tržbách. Nicméně je to tvrdá práce, nic nepřijde samo. Snažíme se klientům nabízet opravdu široké portfolio dovolených od více cestovních kanceláří, které jsou v mnoha případech lídry na zahraničních trzích a často můžeme nabídnout i o desítky procent výhodnější cenu než české cestovní kanceláře. Mimo to jsme schopni sestavit dovolenou na přání klienta.
Udržet se na růstové vlně v tak konkurenčním prostředí jako je prodej dovolených není jednoduché. Jakého receptu se držíte?
Pokud nechceme jen přežívat, ale růst, musíme prodávat. K tomu potřebujete za prvé ty nejlepší lidi – prodejce a za druhé spolehlivé obchodní partnery, kteří to „cítí” stejně jako vy. Snažíme se být maximálně efektivní, a proto investujeme především do našich IT systémů, protože prodej zájezdů se s definitivní platností přesouvá do „on-linu”.
Říkáte, že investice jsou pro vaší CK klíčové. Financování provádíte ze svých zdrojů nebo máte strategického partnera?
Investice financujeme zcela ze svých zdrojů. Nemáme žádné úvěry ani dluhy a letos překročíme obratovou hranici 12 milionů Euro.
Není ve hře nějaký strategický partner? Podíváme-li se na trh, lze říci, že k jisté konsolidaci dochází.
Vstup strategického partnera je otevřená věc. Musí to ale dávat oboustranně smysl. Pokud přijde nějaké nabídka, která bude umět reálně vytvořit funkční synergii, proč ne.
Od letošního května vám běží na deltareisen.cz nový web. Nejnákladnější investiční položkou bude předpokládám vývoj IT nástrojů?
Nejen web ale i Partnerský systém, který využívá přes pět set provizních prodejců. V rámci IT spolupracujeme s CeSYSem. Ten pro nás vytvořil oba uvedené systémy. V tomto ohledu si troufám říci, že nyní máme nejlepší vyhledávač německých cestovek na trhu.
Zmínila jste expanzi na zahraniční trhy. Jak se vám daří třeba v Maďarsku?
Maďarsko je obecně těžký trh s řadou specifik a prosadit se na něm jako středně velká česká firma, která tam začíná od nuly, bylo opravdu těžké. Narážíte na jazykovou bariéru, složité podnikatelské prostředí a samozřejmě prvotní nedůvěru klientů. Nicméně jsme po třech letech v černých číslech a úspěšně rozširujeme stálou klientelu zejména v Budapešti, funguje nám Partnerský systém a pomalu rozšiřujeme řady provizních prodejců.
Plánujete expanzi na další trhy?
Aktuálně ne, je to časově náročné. Chceme se soustředit a posilovat naší pozici v ČR, SR a Maďarsku.
Otázka na druhou stranu. Spolupráce s německými a rakouskými CK funguje tedy dobře?
Ano, funguje, musím to zaklepat. Například s rakouskou FTI a českým DERTOURem máme dlouhodobě nadstandardní vztahy a moc si toho vážíme. Loni se nám podařilo dohodnout užší spolupráci také s rakouskou TUI. Němečtí a rakouští partneři vidí samozřejmě náš růst a jsme pro ně zajímavým partnerem.
A na závěr obligátní otázka. Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Především dělat kvalitní servis pro naše klienty a nezůstat stát na místě. Mimo obchodní záležitosti pak zůstat stále těmi zapálenými lidmi do cestovního ruchu. Bez toho se v téhle branži fungovat nedá.
Text a foto: CK Delta Reisen
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.